Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gelukkig maar... geen gewonden hoop ik?
    Maar even terugkomend op dat meubel, die verdwijnt over 'n paar maandjes, na een dik jaar trouwe dienst :)
    Begint wat onhandig te worden, ik ga gewoon sparen voor 2 goeie combicases, eentje licht, eentje geluid. :)

Comment

• Nee de brand was snel onder controle en alles was binnen 30 seconden ontruimt heel erg vlug... toen nog 5 seconden voor me cd,s en koptelefoon en toen was ik buiten. haha! 8)

De schade valt nog mee volgende week kunnen we gewoon knallen haha.

Maar 2 cases zal ook netjes staan ja! 8)

Comment

• Ook ik heb weer is de tijd genomen voor een paar foto'tjes (normaal kom ik er gewoon nooit aan toe [;)] )

Klusje voor vaste klant.

Even ter vergelijking:

Zelfde locatie, zelfde klant, 1 jaar en 3 maanden geleden

en nu:
        gear:
        draaisetje
        2x DB basic200
        Geluidsrackje (eq/compressor spul)
        2 x CDJ100
        2 x CDI300
        4 x dj robo scan
        2 x par56 4bar
        1 spiegelbolletje
        zooi lichtsturingen
        doekje of 5
        metertje of 8 truss
        4 wind-upjes

En dat was hem wel geloof ik..
        Je neemt een paar tafels

Zet er een trussje achter

Hangt daar wat scans in en een doek, dan maar omhoog takelen

Zet er ook maar een booth op

zet er voor een truss met wat parren en klein spiegelbolletje voor op de zwarte doeken achter de booth

scans1

scans2

booth

De zijkant is later ook nog afgedekt, gebeurde pas op het eind.

Comment

• Spullen netjes, opbouw mooi, maar erg gevaarlijk. dit zijn tafels om aan te zitten, geen podiumtafels. Geeft risico. Als je er aan de achterkant af valt, kun je je lelijk bezeren, en eventueel je spullen meetrekken. En de tafels zijn niet gebouwd om op te staan en te werken. Stel dat er nou ook nog even wat publiek op klimt, om te dansen.
          Erg gevaarlijk, vind ik. Ik zou de volgende keer gewoon een paar goeie podiumdelen huren voor het zelfde setje, ter veiligheid van de klant, maar ook van jezelf.

Trouwens, kun je volgende keer je foto's een keer bewerken met een fotoprogramma. maak ze gewoon een kwart van het aantal pixels nu. Nu moet je behoorlijk lang wachten voor de foto's openen, kost ook veel dataverkeer van je site om alle bezoekers te laten downloaden.

Groeten.

Comment

• De tafels zitten gewoon aan elkaar. Ik kan me de keuze voorstellen. Een podium huren is gewoon duur. En gezien de ruimte zal het budget beperkt zijn. En kan me niet echt voor stellen dat je dansers niet van je podium kan sturen, zo groot is het niet.

Niet alle klussen voor de volle mep gegeven worden.

Wat voor lamp zit er in de roboscan? De lichtopbrengst valt een beetje tegen, of is dat gezichtsbedrog?

Comment

• Gewoon een 250watt pitje. Is trouwens wel gezichtsbedrog. Lichtopbrengst is prima.

Reden voor tafels was inderdaad dat ze er al stonden. Op het podium klimmen gebeurde niet, en mocht het gebeuren kan je ze eraf sturen. Achter erafvallen was niet echt mogelijk. Stonden kisten met daarp de cd-mappen. Tafels waren ook goed vastgemaakt aan elkaar. Verder ben ik 2 keer in de week ervoor wezen kijken in hoeverre het mogelijk was. Ook hebben we er toen even goed op gesprongen en die tafels hielden het prima. Staat toch maar 1 DJ tegelijk te draaien en af en toe is een 2de iemand erbij, ging prima.

Comment

• Originally posted by Stereo Events
                Gewoon een 250watt pitje. Is trouwens wel gezichtsbedrog. Lichtopbrengst is prima.
                Lichtopbrengst is altijd moeilijk te zien op foto's, je kan het alleen een beetje zien aan de rook.

Hoever kunnen schijnen zodat je de vormen nog duidelijk en scherp ziet ongeacht de kleur?

Comment

• Heel netjes en goed op vooruit gegaan in een jaar tijd, bravo. Wat betreft die tafels zou ik ook anders doen. Heb zelf weleens door de pas vier tafels uit elkaar zien schuifen met alle gevolgen van dien. Hier stond toen een projectscherm op, laat staan wanneer er mensen op staan. Veiligheid voor alles.

Verder alles erg netjes opgebouwd, keep up the good work.

Comment

• Originally posted by jochanan
                    Heel netjes en goed op vooruit gegaan in een jaar tijd, bravo. Wat betreft die tafels zou ik ook anders doen. Heb zelf weleens door de pas vier tafels uit elkaar zien schuifen met alle gevolgen van dien. Hier stond toen een projectscherm op, laat staan wanneer er mensen op staan. Veiligheid voor alles.

Verder alles erg netjes opgebouwd, keep up the good work.
                    Tafels konden niet echt uit elkaar. Degene die die tafels van elkaar afkreeg zou alleen iemand geweest zijn die met schaar de stukken gaffa wegknipte :wink:

Comment

• Voor zover de tafels niet ineens doorzakken. veiligheidstechnisch kan het gewoon niet. Als het niet in het budget past, moet je het niet aan bieden, zeker niet als het veiligheid betreft.

Comment

• jaja, ik heb er ook op gestaan en het wankelde helemaal niet.
                        overal goed getaped zoals je ook op de foto's ziet.. nee de perfecte oplossing is het niet, maar het was wel een leuke optie..
                        hoe moet je anders hoger staan dan je publiek, zonder duur stukken podium te huren.. zeker voor zo'n toch wel vrij kleine ruimte!

Comment

• waarom moet je hoger staan als publiek? wij staan zovaak laag...en ducktape zal geen 2 honderd kilo of meer trekken... dus dat de tape alles wel bij elkaar houd is ook onzin... :roll: als je nou wil weten hoe de meeste ongelukken gebeuren lees dan al jullie reacties even...hoe makkelijk sommige denken...dat je jezelf graag in gevaar brengt moet jezelf weten, maar de klant betaald je niet voor een feest met een enkele reis :roll:

Comment

• gaffatape houd inderdaad geen honderd kilo, maar zo kun je niet rekenen. Gezien het simpele feit dat je meer wikkelingen maakt en daardoor krachten verdeeld.
                            Tuurlijk is het niet ideaal, persoonlijk had ik ook spanbanden gebruikt. Maar als je verder in dit vak komt zul je merken dat als je rare dingen tegenkomt. En simpel nee zeggen werkt in dit vak niet. Voor jouw 10 andere die het wel doen.

Tot slot heeft de klant niets te zoeken op het podium. dus kan er ook weinig gebeuren.

In heb in mijn carriere wel slechte podia gezien. Vergeet niet dat de tafel ook aan bepaalde eisen moeten voldoen voordat je ze zomaar als porf tafel mag verkopen.

Comment

• Hmm tijd dat ik me hier ook even in meng...

Zelf zou ik never nooit tafels als podium gebruiken je gooit er veel gewicht op daar is een tafel simpel weg niet voor hij zal het wel houden maar goed is het niet de kans op doorzakken wordt elk uur groter..

Ook is het niet altijd nodig om hoger te staan dan je publiek maar dat is mijn mening.

Comment

• waarom moet je hoger staan als publiek? wij staan zovaak laag...en ducktape zal geen 2 honderd kilo of meer trekken... dus dat de tape alles wel bij elkaar houd is ook onzin... als je nou wil weten hoe de meeste ongelukken gebeuren lees dan al jullie reacties even...hoe makkelijk sommige denken...dat je jezelf graag in gevaar brengt moet jezelf weten, maar de klant betaald je niet voor een feest met een enkele reis
                                Deze tafel zal absoluut niet doorzakken, wees daar maar niet bang voor. Het is meer de mogelijkheid dat de tafels uit elkaar kunnen schruiven waardoor er een spleet ontstaat. Waar vervolgens iemand tussenzakt of de dj booth tussen verdwijnt. Wanneer deze tafels aan elkaar waren geplakt of gespant is er niks aan de hand.

Zoals jasper ook al opmerkte je komt weleens voor situaties te staan dat je er niet omheen kan, maar recht er doorheen moet voor hetzelfde budget. Dit is zon voorbeeld en dus juist gehandeld lijkt mij.

hebben we nog meer foto`s van opstellingen. p.s. zie het als opbouwende kritiek.

Comment

Working...
                                X