Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wij hadden een paar maanden geleden onze eerste echte show die vondt ik erg rommelig en ik heb toen maar vier foto's kunnen maken. wij doen onze drive-in met zijn tweeen en wij zijn allebei 13. degene die achter de bar staat is een vriend van mij met wie ik het samen doe (hij kijkt niet zo vrolijk omdat het toen al laat was en hij naar zijn bed toe wou :D ).

hier de fotos.

apparatuur lijstje;
    licht;
    4x par56 short
    4x par36
    spiegelbol 20cm
    par36 lamp met kleurenwiel voor spiegelbol
    stroboscoop geni FL-045B
    stroboscoop sturing geni FL-01CX
    jb systems lm400 analoge 4-kanaals lichtsturing voor de parren

geluid;
    jb systems mX 4 (mengpaneel)
    jb systems 570 PRO twin (dubbele cd-speler)
    2x jb systems TSX 12 (speakers)
    jb systems VX-700 (versterker)
    jb systems HP 2000 PRO (koptelefoon)
    oude shure microfoon

overige;
    pc met virtual dj
    cd collectie
    harde schijf met muziek
    alle benodigde kabels enz.

reden van de foto's er zolaat erop zetten: ik had nooit echt zin en tijd om ze erop te zetten :lol: . ik hoop op positieve reacties.

met vriendelijke groet,
    maarten

drive-in discotheek ooto

Comment

• Ziet er redelijk netjes uit!
      Ik heb wel een paar opmerkingen;
      Kabels had je door een tie wrap of kabelbinder wel even wat beter langs je statiefje kunnen leiden.
      De linkerkant van de truss vind ik een beetje leeg, ik denk dat je beter je parretjes had kunnen verdelen over de truss.
      die spiegelbol had volgens mij ook niet erg veel zin hoe die nu was opgehangen!?
      Dat kratje op die box? bleef die daar staan tijdens het feest?

Verder ziet het er goed uit

Comment

• Okee, ziet er leuk uit, maar...
        [edit] Vincent was me voor :) [/edit]
        - De PAR36 die je boven je PAR56 hebt gehangen lijken mij niet veel nut te hebben, in ieder geval niet zoals ze nu hangen. Misschien had het leuk geweest om de DJ uit te lichten ofzo.
        - Je lichtbrug lijkt me niet voor uitbreiding vatbaar en dat is jammer, zeker omdat hij me niet al te breed lijkt. In de toekomst wil je er waarschijnlijk meer aan hangen en dan moet je toch iets anders.

Er is in ieder geval een redelijk begin, over een tijdje zal het er allemaal wel wat strakker uit komen te zien neem ik aan. Misschien een idee om ook statiefjes voor je speakers aan te schaffen en daarna eens voorzichtig te gaan kijken voor een T4?

Comment

• probeer met dit soort statieven je last beter te verdelen. De truss hangt over naar de achterkant. hierdoor wordt je truss krom en kunnen je statieven buigen of zelfs breken.

Speakers op de grond is niet echt bevoordelijk voor je geluid

Comment

• vincent: wij hebben nu alles geflightcased dus dat kratje is nu weg gedaan en die kabels draaien we nu om het statief heen en laten we zo strak mogelijk lopen tot ze achter de fligtcases zijn. dat kratje had ik daar neergezet omdat we toen gingen opruimen. het snoer van de lamp voor de spiegelbol stond te strak en die lamp draaide zo steeds weg maar als hij goed staat gericht geeft de spiegelbol wel goed licht. en dit was de eerste echte show die we draaiden.

rick: de par36 gebruiken we nu om de dj's uit te lichten en de trussbrug hebben we gekocht via marktplaats en die hebben we afgedingt van 15 euro naar 5 euro ( :lol: ). ik ben al aan het kijken naar een professionele truss. ik heb nu al een t4 met par56 (ik heb nu dus 8 par 56) en in de winkel waar die vriend van mij zijn spullen koopt (niet bax) zeiden ze dat de bass verloren gaat als je je speakers op een statief zet.

J.S. Coolen: ik gebruikte laatst door tijdsnood mijn par36 niet en zag toen dat de statiefen ernstig achterover helden en heb toen twee par56's vooraan gehangen om hem weer in balans te brengen. en over de speakers is het hetzelfde als wat ik tegen rick zei.

Comment

• ik wou het laatste feestje foto's maken maar toen ik een foto nam met flits was dat iets teveel voor het camera'tje dus misschien neem ik volgende keer foto's met de nieuwe camera.

Comment

• je kan beter je boxen op statieven zetten is stuk mooier verder ziet het er wel netjes uit

Comment

• edit bij: J.S. Coolen: Beste Citybeatz, lees even je PM

Hermee is de discussie wel beeindigd in dit topic, heb j enog wel een bijdrage ga dan hier verder

Comment

• Zo...
                    Gisteren een privéfeestje net buiten Kloosterzande.
                    We stonden mooi overdekt in een garage van pak 'm beet 10 bij 10, ruimte was er dus wel.
                    Reden van het feestje was een 13-jarig huwelijk, dit omdat de opdrachtgeefster geen zin had in een koud feest in januari. :)
                    Het rode discomeubel ging naar alle waarschijnlijkheid voor de laatste keer mee, misschien maar beter ook...
                    Wat hebben we geleerd?
                    - Statief voor strobe vergeten is niet slim.
                    - Cola eventjes neerzetten in de buurt van laptop is niet slim.
                    - Cola over laptop gooien is zeker niet slim.
                    - Laptop lust best een slokje cola.
                    - Zand in een garage om te voorkomen dat mensen vallen (scheen glad te wezen ofzo...) is niet leuk, stof stof stof. Ik kon vuillak op m'n meubel schrijven met m'n vinger. :lol:
                    Achja, op al het bovenstaande na een geslaagd feest, gezellig en heb er in ieder geval een geïnteresseerde aan overgehouden.
                    Dan hier de foto's:
                    Opstelling (Strobe links was wel wat misplaatst ja, was een noodoplossing omdat ik statief vergeten was, stom stom stom.)
                    Pff, stiekem vond-ie het wel leuk hoor.
                    Dansje
                    Meer? Hier.

Comment

• Ook wij mochten op pad, zo hebben we Evert ook bekend van het forum meegesleept (als je nog keer mee wilt mag dat ;) ). Een verjaardagje, 50 jaar in een beetje saaie locatie als je het mij vraagt. Publiek werd door DJ lastig bevonden, veel stijlsdansliefhebbers (gelukkig was deze zelf een stijldans goeroe) verder lastig om echt los te krijgen. Verder werd er volgens mij ook nog 1 tenhuwelijk gevraagd, laat het nou toevallig zijn dat zij bij het verlaten van de zaal ook nog een kaartje hadden meegenomen. Altijd handig!

Toch kijk ik wel terug om een geslaagde klus, nu foto's: (sommige met mobiel genomen)
                      Show opstelling
                      Techniekje
                      Foxie foxtrot...
                      En los
                      Jaa ga door
                      Jaa iets?
                      Feesten

Comment

• Ziet er weer netjes uit!!

offtopic: Ik draaide gister in een cafe ook een lastige poolse gozer die heel de avond aan me hoofd zat te zeuren voor jeckyll and hyde.. Maar hij gaf tenminste wel fooi haha! :oops:

Comment

• Ohw die polen ook, laatst nog stond ik te draaien kijkt zo'n gast me recht aan gaat die helemaal los alsof we in de jaren 90 waren :lol:

Comment

• Originally posted by Citybeatz
                            Ook wij mochten op pad, zo hebben we Evert ook bekend van het forum meegesleept (als je nog keer mee wilt mag dat ;) ). Een verjaardagje, 50 jaar in een beetje saaie locatie als je het mij vraagt. Publiek werd door DJ lastig bevonden, veel stijlsdansliefhebbers (gelukkig was deze zelf een stijldans goeroe) verder lastig om echt los te krijgen. Verder werd er volgens mij ook nog 1 tenhuwelijk gevraagd, laat het nou toevallig zijn dat zij bij het verlaten van de zaal ook nog een kaartje hadden meegenomen. Altijd handig!

Toch kijk ik wel terug om een geslaagde klus, nu foto's: (sommige met mobiel genomen)
                            Show opstelling
                            Techniekje
                            Foxie foxtrot...
                            En los
                            Jaa ga door
                            Jaa iets?
                            Feesten
                            Ja tuurlijk wil ik nog wel een keer mee miss kan ik 11 aug wel :) zag gisteren op je agenda weet niet of je dan nog iemand kan gebruiken??
                            ik hoor het wel, by the way zag er idd goed uit jammer van het publiek zelf dan :P

Comment

• Toen ik me opdrachtgever sprak had ik al het gevoel dat het een huis-tuin-keukenfeest was/zou worden. 1 voordeel was dat een groep kon stijldansen anders was het helemaal een ramp.

11 augustus, eeh? Karaoke show, stuur ma ff een mail komen we wel uit.

Comment

• Originally posted by Partysounddriveinn
                                Ziet er weer netjes uit!!

offtopic: Ik draaide gister in een cafe ook een lastige poolse gozer die heel de avond aan me hoofd zat te zeuren voor jeckyll and hyde.. Maar hij gaf tenminste wel fooi haha! :oops:
                                Zolang het maar bij zeuren bleef.. Hier net over de grens (Dld) gaan er regelmatig groepen polen, en ander ex-communnistisch tuig op pad om feesten te verzieken, en dat blijft niet aleen bij verbaal geweld. Scheeld dat ik aardig kan uitdelen, maar op zo'n feest ben je lang niet altijd veilig :x

Comment

Working...
                                X