Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• auw dit is echt erg rampzalig. Ik zal een apart topic maken en hem daar neer zetten.

Comment

• Ach, voor een allereerst showtje zonder al te veel kennis vind ik 't nog meevallen. Nu ben ik ouder en een stuk wijzer :D
      Maargoed, inderdaad maar verder in 't andere topic :P

Comment

• Zo, gisteren een verjaardagsfeestje gehad in Hulst.
        Eigenlijk waren we een beetje vroeg, maar dat maakte niet echt uit.
        Nog nooit zo gestressed opgebouwd... 20 schreeuwende kinderen op een springkussen in een loods en carnavalsherrie die door een paar kleine speakertjes bléérden.
        Was toch blij toen ze even naar buiten gingen. :lol:
        Maargoed, avond was zeer geslaagd, wellicht kunnen we nog een boeking van de opdrachtgever verwachten, in ieder geval wel promotie, dus dat was mooi meegenomen.
        Ook het nieuwe meubel eindelijk goed opgesteld en 'uitgetest', toch moet er nog wat aan veranderd worden. Kindertjes vinden het maar al te leuk om ergens op te leunen bij de aanvraag van een verzoeknummertje.
        Helaas is er op dit meubel amper te leunen dan op de palen, en dus niet op het doek wat hiervoor gespannen is, maar waar wel op geleund werd.. na 1 uur sprong dus één van de gordijnhaakjes waar het doek mee bevestigd werd los en het doek zelf is wat uitgerokken.. jammer. Ik denk dat dit toch vervangen gaat worden door een steviger materiaal dat aan de bovenzijde van het doek wordt bevestigd, zodat er wel op 'geleund' kan worden (ookal zou dit niet hoeven).
        Ook was mijn rookmachine het na 2 uur draaien opeens beu, en kwamen er alleen maar meer kleine pufjes meer uit. Ik zal in de loop van de dag even kijken wat er aan de hand is.
        Tevens de IMQ Stage Line draadloze mic proberen uit te testen, maar op een of andere manier stoorde er iets. Ik kreeg steeds een vol in't rood signaal binnen op de mixer. Dan toch maar de draadgebonden Shure gepakt.
        Achteraf maar beter geweest ook, anders ging deze vast nog mee op het springkussen. Ze kregen het zelfs nog voor elkaar om de XLR-plug van de Shure af te halen...

Achja, verder wel een geslaagde avond, en terugkerend op het topic dan maar enkele fotootjes;
        Opstelling1
        Opstelling2
        Kijk, dat zien we graag :mrgreen:
        Overige foto's hier te vinden.

Comment

• waarom de keuze om de lampen zo laag te zetten?

Comment

• Doordat mijn statief niet zo hoog kan.
            Ik zou de T4 graag op m'n windup zetten, maar dit is niet mogelijk zonder adapter. En laat deze nu héél moeilijk te vinden zijn.
            Het moet dus een adapter van 35 mm naar 22 mm zijn, zonder dat er inwendig ruimte wordt gebruikt van het statief.
            Vandaar ook de advertentie in het tweedehands topic.
            Tevens was de partytent waar de dansvloer was nogal laag.

Comment

• Originally posted by Rick
              Nu ben ik ouder en een stuk wijzer :D
              Gek, dat je daar bij je nieuwste showfoto's niet echt blijk van geeft.

Waarom sta je buiten de partytent?? Je staat er met je meubel bij alsof je bij de rommel in de rest van de schuur hoort, geeft niet echt het beeld waarmee je je wilt verkopen neem ik aan. En je moet moeilijk doen om het licht er in te krijgen.
              Verder vind ik het doek afbreuk doen aan de rest van het meubel, ik had voor een ander materiaal gekozen om je meubel mee af te maken. Je had bv met flichtcase materialen een hele profi uistraling kunnen bereiken, waarom dan dat doek?? Dat gaat nooit werken op deze manier. En is het doek wel brandwerend behandeld??
              Het meubel had echt pontentie toen je aan het bouwen was.

Ik zag dat je met 1 van de foto's ook op zeelandnet aan het adverteren bent, ik zou even goed kijken of je je zo wel wilt laten zien in advertenties. Ik zie een behoorlijke rommelschuur er achter, niet echt netjes. Dit had je bv kunnen voorkomen door een trussbrug met backdrop te gebruiken zodat alles uit het zicht staat.

Succes verder iig.

Comment

• Ik stond buiten de partytent omdat deze middenin de schuur geplaatst was. Tevens was deze te klein om alles onder te zetten.
                Mijn opdrachtgever wilde dan ook dat ik op de aangegeven plaats opbouwde, klant is koning toch?
                Wanneer ik onder de partytent had moeten opbouwen, zou ik 230v-kabels over de grond moeten trekken richting stopcontact. En laten de kleine rennende kindervoetjes hier makkelijk over struikelen.
                "Rol gaffa" hoor ik je dan denken, dat helpt niet zo goed bij een stoffige, betonnen ondergrond. Ook is het geen optie om die kabels in de lucht te hangen.

Ik heb gekozen voor doek i.p.v. plaatmateriaal in verband met opslagproblemen, het is nu al passen en meten om al het spul in de auto te kunnen krijgen. Tevens zouden er dan snel krassen ontstaan op de platen, met het doek dat netjes in een koffertje verdwijnt zal dit niet het geval zijn. Qua vies worden zal er ook amper een probleem zijn, want het komt niet in aanraking met de grond.
                Ik geef toe dat ik niet weet of dit doek behandeld is, heb ik bij aanschaf eigenlijk ook niet op gelet.

Een trussbrug met backdrop bij een budget-showtje? Die heb ik sowieso niet eventjes staan, die had ik dan nog bij moeten huren, met daarbij de extra kosten voor de klant, want die neem ik niet even gratis mee. De klant heeft vast met een reden voor deze goedkoopste show gekozen, en dat zal waarschijnlijk met het budget te maken hebben gehad.

Ook wist ik van tevoren niet hoe de situatie er uit zou zien, mij werd verteld dat het feest in een loods zou zijn. Ik ging er vanuit dat ik een redelijk egale achtergrond zou hebben, zonder teveel rommel. Helaas bleek het niet zo te zijn en heb ik me moeten aanpassen, en dit leek mij dan de beste oplossing.

Comment

• Als je niet zeker weeet of hij behandeld is kun je er van uitgaan dat het niet zo is. Want dan is het echt wel gemeld.

Comment

• Of het doek behandeld is voel je sowiezo eraan, dat is wat ''vettiger/dikker'' en het smaakt een beetje zout :D

Comment

• Originally posted by Andy
                      Of het doek behandeld is voel je sowiezo eraan, dat is wat ''vettiger/dikker'' en het smaakt een beetje zout :D
                      Jij likt graag aan je doeken? :mrgreen:?

Comment

• Vinger erlangs en even proeven. Ik doe het regelmatig als ik op lokatie een doek zie hangen. Merk ik dat het niet brandbestendig is maak ik er melding van. Ik wil liever niet dat er gewonden vallen en dat mijn apparatuur roet wordt.

Comment

• Vandaag een showtje met lichtbrug gedaan op de (welbekende) DOW-boerderij, net naast de Westerscheldetunnel ;)
                          Een collega meegenomen (niet van dit forum), want m'n pa moest werken, is later nog wel gekomen en heeft de overige foto's gemaakt.

Van half 4 tot half 11 gezorgd voor de muzikale omlijsting van het geheel, met uiteraard de nodige lichtjes.
                          Avond is geslaagd te noemen, uiteindelijk kwam de boel toch lekker op gang. De bedoeling was dat het 's middags kinderdisco was, maarja, er was ook een springkussen en weet-ik-niet-wat-nog-meer voor de kids, dus die waren in geen velden of wegen te bekennen. Toen maar gezorgd voor een gezellig muziekje.
                          Hierna kwam het buffet, wij mochten mee-eten, goed verzorgd.
                          Na het eten geprobeerd om de boel aan de gang te krijgen, het was even moeilijk, maar toen er eenmaal een plak-polonaise op gang kwam (, alles in een straal van een meter er omheen moest en zou meegaan :lol: ), kwam de boel lekker los.

Geslaagde avond dus, en wellicht vloeit er nog wel een boeking uit voort.

Ohja, foto's ;)

Opstelling
                          Bar-crew
                          Collega + ik
                          Kapitein Rooooibooooooos
                          Polonaise

Comment

• Ziet er strak uit hoor! Alleen juist op dit soort dingen zie ik graag 8 parren.

Verder had ik gisteravond een karaokeshowtje. Geen duidelijk overzicht foto's.

foto'tje

Comment

• Originally posted by roderickk
                              Vinger erlangs en even proeven. Ik doe het regelmatig als ik op lokatie een doek zie hangen. Merk ik dat het niet brandbestendig is maak ik er melding van. Ik wil liever niet dat er gewonden vallen en dat mijn apparatuur roet wordt.
                              Vind ik knap dat je dat herkent, als een doek namelijk meerdere keren in een rokerige ruimte heeft gehangen word ie ook vetterig en gaat een zoutige smaak afgeven (als je er een lik van zou nemen). Gewoon even vragen dus, werkt meestal beter en geeft minder boze gezichten. En als het je eigen doek is is het gewoon een kwestie van zeker weten, uiteraard, dus even vragen bij de leverancier.

Comment

• Helemaal zeker weten kun je het op deze manier natuurlijk nooit,
                                Het is ook maar een tip als je twijfelt :wink:

Overigens heb ik altijd de rekening bij me met als bewijs dat deze geinpregneerd is.

Disko Showtje:

Comment

Working...
                                X