Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overigens heb ik altijd de rekening bij me met als bewijs dat deze geinpregneerd is.

Disko Showtje:
    http://www.andycobben.nl/101_01912.jpg
    Een beetje kleine foto, heb je geen grotere? Ik ben even benieuwd hoe je die MHs heb bevestigd op de hoeken van je truss? Of zijn het geen movingheads?

Comment

• Als het goed is staat hij nog op mn pc dan kan ik ook een grotere versie uploaden.

Extra zo klein gedaan omdat het anders hele grote bestanden worden. (3/4 mb ong)

Zijn idd movingheads op de verticale truss, staan op speciale baseplates, Zit dus met koppelingen vast aan truss in het midden een gat waar de G-haak helemaal naar binnen valt en dan nog een spanband eromheen.

Daar heb ik als het goed is ook nog een detail foto van straks eens even zoeken.

Voor de rest is er gebruikt gemaakt van:

2 cdj800 mk2(van tim) en 2cdj 100
      1 Synq smx1
      8 meter truss
      6 ledtubes
      2 movingheads
      2 t4's
      2 ax15 basboxen
      2 american audio apx toppen
      48 kanaals showmaster
      2 verticale fogjets
      Backdropje

+ draadloze microfoons, krachtstroom, baseplates, versterkers etc
      en veel te veel kabelen

Koffertjes aan de rechterkant stonden daaroverigens alleen ff om n frietje te kunnen eten :wink:

Oohja, deze of volgende week weer een bestelling plaatsen (nog meer kabelen :? ), kan ik niet alsonog 5% forumkorting krijgen? :roll:
      (Is het trouwens niet beter om dit te geven aan mensen die met regelmaat posten, want nu zullen zich misschien alleen mensen aanmelden voor de korting :D )

Comment

• Jammer dat een deel van de posts uit dit subforum ook verdwenen is. Maar om toch maar even het topic leven in te blazen, hierbij wat foto's van een bruiloftje van afgelopen vrijdag, jawel, 08-08-08.
        Weer in locatie 't Huizeken in Watervliet, waar de geluidsinstallatie reeds aanwezig was, bestaande uit:
        - 2x JB Systems PRO 15 Live luidsprekers
        - JB Systems AX 400
        - JB Systems Talent
        - JB Systems 580 dubbele CD-speler (niet gebruikt)
        Tevens hingen er wat kleine lichteffectjes (2 moonflowertjes, puntspotje met spiegelbolletje, 20w strobeje), deze hebben we ook niet gebruikt.

Wat hebben we zelf meegenomen:
        Geluidskist:
        - JB Systems Beat 6 USB
        - Numark CDN-22 MK IV
        - dB Technologies WM220 draadloze mic
        - Shure PG58 draadgebonden microfoon (klaargezet voor evt. optredentjes, bleek niet nodig te zijn)

Lichtbediening:
        - Showtec DJ Switch (10-kanaals switchpanel)
        - Showtec Lite 4 (voor parretjes)
        - Koollight DC-1216 (voor scannertjes)

Lichtjes:
        - American DJ Dura Truss system
        - T4 met PAR56 short black
        - 2x Aztek DJ Robo MKII
        - Velleman 700 watt rookdoosje

En uiteraard de nodige kabels, kistjes en de laptop.

Foto's:
        Opstelling
        Leuk postertje
        Taart!
        Sfeer
        Koppel in kwestie
        Riepen wij uit volle borst, wie komt er in ons Dafke? :D
        Van voor, naar achter, van links, naar rechts. :D
        Lichtjes
        Meer lichtjes
        Nog wat licht

Comment

• dezelfde lokatie als de vorige keer :P Kunnen er geen statieven onder de speakers?

Comment

• Inderdaad dezelfde locatie. ;)
            Speakers zijn niet van mij, behoren toe aan de vaste geluidsinstallatie van de locatie, zoals al in mijn lijstje vermeld staat. Mijn eigen luidsprekers staan altijd op statief, maar die hoefde ik niet mee te nemen. En er zouden best statieven onder kunnen, maar deze tonnen zijn er door de zaaleigenaar onder geplaatst om toch de boerderijsfeer te bereiken, voor de sfeer en de uitstraling van het geheel. Ik vind het wel iets hebben. :D Deze tonnen staan trouwens op wieltjes, en zijn zo eenvoudig te verrijden wanneer dat nodig is. Ik zie dan ook de meerwaarde niet om moeilijk te gaan doen, die tonnen in een hoek te zetten en er een statiefje onder te kwakken. Het ziet er in mijn ogen zo ook prima uit, netjes in stijl, geen uitstekende statiefpoten en die luidsprekers staan er netjes op. (Zijn uiteraard wel een beetje aangepast zodat de luidsprekers er goed op kunnen staan.)

Comment

• Oke ik snap hem. Toch vind ik statieven een stuk professioneler staan.

Comment

• In vrijwel alle gevallen gaan mijn eigen luidsprekers ook op statief, maar in dit geval vond ik het niet noodzakelijk om aan de aanwezige set te sleutelen door die luidsprekers op een statiefje te zetten in plaats van lekker op die tonnen te laten staan.
                Maargoed, het bruidspaar was zeer tevreden over de avond, en daar draait het uiteindelijk om. ;)

Comment

• Wat meld je eigelijk op je lichtkrant?

Comment

• Hier staat het adres van de website op. Een eenvoudige aandachtstrekker, die hopelijk bij het publiek blijft hangen. Tevens staat er een bak visitekaartjes, die we naderhand meestal uitdelen in het kader van; kijk morgen op de website voor de foto's. En zo af en toe houden we er een leuk klusje aan over. ;)
                    Het overgrote deel van de boekingen komt dan ook binnen via e-mail, wat af te leiden is van de website. Daarom probeer ik dat middel ook te stimuleren.
                    Op het vorige meubel (de rode 'lijkkist' die in dit topic ook al genoeg voorbijgekomen is ;)) pronkte een telefoonnummer. Dit was minder effectief, want een website onthoudt een stuk beter dan een telefoonnummer, is mijn ervaring. (En 2x een of andere grapjas die dan tijdens het feest belt, maarja, daar vraag je dan eigenlijk ook een beetje om. ;))

Comment

• Dat telefoonnummer was functioneler voor de meisjes :P Is het niet een mooiere oplossing om een spandoekje of iets dergelijks te nemen. Dit lichtkransje staat een beetje goedkoop.

Comment

• Daar kreeg ik helaas dan weer geen smsje of belletje van.. :oops:
                        ik heb heel vroeger, op het begin altijd een vinyl sticker (120 bij 70 cm?)op het oude discomeubel gehad, echter was dit ook niet zo'n succes, doordat deze door de temperatuurverschillen (warme zaal, koude buitenlucht) langzaam krimpte. Wat ik precies ga doen met het huidige meubel weet ik ook nog niet precies, momenteel heb ik stiekem andere prioriteiten. ;)
                        Ik dacht reeds aan houten schotten met aluminium rand in plaats van de huidige doeken, echter heb ik een beetje een transportprobleem. Eigenlijk zou ik liever eerst een setje parren en een stukje lichtbrug extra willen en wat effecten de deur uit doen, maar moet nog maar eens kijken hoe ik dat precies ga doen. En dan zit ik nog met de rookmachine die zichtbaar zijn einde begint te naderen... ;)

Comment

• 8 parren lijkt mij inderdaad meer een prioriteit.

Comment

• Toevallig had ik nog een filmpje gemaakt, aan het einde van de avond. Het enige wat ik toen eigenlijk nog deed was sfeermuziek, dus ik had de rookmachine nog even op z'n staart getrapt en de camera van m'n nieuwe gsm uitgeprobeerd. ;) Kwaliteit is niet zo geweldig, dat is wel jammer.
                            Klikkerdeklik

Comment

• Ik vind het zoizo een super idee om visitekaartjes uit te delen met de mededeling dat ze op je website kunnen kijken voor foto's. Erg handig voor het verspreiden en bekendmaken van je naam en diensten.

Wat ze ook wel eens doen, is een tijd op de kaartjes uitdelen met daarop de tijd dat je gefotografeerd bent. Dus gelijk kaartjes uitdelen als de pic wordt gemaakt.

Comment

• Dat doen wij meestal niet, bij ons is de bedoeling meer om andere potentiele klanten die ons vinden via de website een kijkje te laten nemen hoe onze show er uit ziet en hoe geslaagd een feest is ;) (Feestende mensen worden daar vaak mee geassocieerd.) 'Poseren op de dansvloer' doen we niet echt. Wanneer men zichzelf terug wilt zien, kunnen ze kijken op de website voor de foto's, vaak de volgende dag al.

Wat we meestal wel merken, is dat er meer visits in de statistieken van de website staan na een avondje draaien. Blijkbaar ziet iedereen graag zichzelf en de rest van de foto's terug, of is men nieuwsgierig hoeveel een showtje kost voor hun eigen feestje... ;)

Comment

Working...
                                X