Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Maak een gratis online fotoalbum en deel je foto's en video's. Bestel je online album als fotoboek en neem je favoriete momenten overal mee naartoe.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Staat allemaal netjes uitgelegd ;)
    Succes!

Comment

• Nou daar komt tie dan :wink:

foto 1
      foto 2
      foto 3
      en voor nog wat meer foto's het album

Comment

• Aah, ook een duratruss-setje, zo te zien ;)
        Maar ik vind het zelf toch niet zo geweldig om alles aan de voorkant van de brug te hangen. Bij mij hangen de parren meestal aan de achterkant, waarbij de scans aan de bovenkant worden bevestigd en naar voren hangen. Zo staat de brug mooi in evenwicht en is er voornamelijk sprake van neerwaartse krachten (zwaartekracht ;) ) en niet van zijwaartse krachten.
        Ik hoop wel dat je per statief één poot haaks hebt gezet t.o.v. de brug? Zonee, probeer dit dan wel te doen, zo staat je brug het stevigst, doordat hij zo de voorwaartse krachten het best op kan vangen met die poot.

Dan qua uiterlijk van je show;
        Misschien is het leuk om je kleurenfilters eens te vervangen voor frissere kleurtjes. Ik vind het zelf een stuk sfeervoller als er paarse, roze en andere lichtere tinten gebruikt worden. En als je dan toch bezig bent, probeer dan ook je filters te spiegelen t.o.v. de andere parbalk :D

Nu zie ik ook dat je T4's achterstevoren in je truss hangen.
        D.w.z. met het display en menu richting je publiek. Voor een jongerenfeest als deze (afgaande van de bierpyramide ;) ) maakt dat toch niet zoveel uit, maar probeer jezelf aan te leren om de T4's met het display naar achteren in je truss te hangen. ;) Die egale voorzijde zit er niet voor niets aan. :) Ziet er stukken netter uit.

Probeer ook zoveel mogelijk gaten in je meubel te vermijden. Zet die flightcases lekker tegen elkaar zodat een egale voorzijde ontstaat. Nogmaals, voor zo'n jongerenfeest maakt dat niet veel uit, maar voor andere feesten kan dat er toch net iets minder uitzien.

Ik kan trouwens ook niet zo goed zien wat er in die koffer/kist zit die op de linkerflightcase staat, waar diende die voor? ;)

Comment

• Ook op een jongere feest vind ik netheid van belang, je weet maar nooit of ze schoolfeesten organiseren of wat voor ouders er langskomen. Tevens leuke set. Wat voor geluidset heb je staan? Staat die niet te laag, waardoor die tweaters op oor hoogte zijn? Als dat zo is voortaan even ophogen, dan draagt het geluid veeeel verder en wordt de eerste rij ook niet zo doof :P

Comment

• Nou die parren waren niet van mij en had ik die zelfde middag nog snel ff ergens opgehaald.
            Het is inderdaad wel netter om de displays naar de achterkant te hangen dus bedankt voor de tip :wink:
            En ook alles aan de voorkant hangen was niet zo heel slim inderdaad zal er op letten!
            Poot had ik wel goed staan btw.
            Het flightcaseje is bedoelt voor mn scancontroller 1 of ander elation ding?

Geluidset waren 2 zelfbouwsubjes en 2 fullrange Ohm speakers, en die toppen kwamen net boven mn hoofd uit :wink:

bedankt voor de tips iig!

Comment

• Feestje 27 September met Drive Inn Show

Vorige week zaterdag feestje gehad in een zaaltje, was volle bak 100 man. Feest was ter gelegenheid van het beter leren kennen van elkaar (klassenfeest).

Apparatuurlijstje:

2x Mc 12 Dap Audio Boxen*

1x RMX 3 Reloop Mixer
              1x CDN 88 Numark Cd-speler
              1x VLP 1500 American Audio Versterker

4x Par 56 Long op DMX Bar
              4x Par 38 Long per twee om het eten te belichten
              1x Belleblaasmachine

2x Boxstatief
              1x Lichtstatief

1x Flightcase
              1x Cd-koffer

5x Jack-XLR 10 meter Zwart
              2x Speakonkabel 7,5 meter Zwart
              2x Stroomkabel 15 meter Zwart
              2x Stroomkabel 15 meter Geel
              1x Stroomkabel 7,5 meter Zwart
              4x Verlengblok 3 stopcontacten Zwart
              1x Verlengblok 12 stopcontacten* (Helaas als enige nog Wit)

En.... natuurlijk heel veel cd's.

*Wordt zo snel mogelijk vervangen voor 2 HK Audio Pro 15 en 1 HK Audio Pro 18

** Wordt zo snel mogelijk vervangen door een zwart blok.

Er zijn vandaag twee HK Audio Pro 15 Speakers gekocht.

Wat komt er binnenkort:

HK Audio Hoes voor Pro 15
              Verlengblok 5 stekkers + aan/uit 3 meter
              Reloop RMX 40 Dsp/Usb
              Reloop RMX 40 Dsp/Usb 19" Bracket
              Shure PG 288-PG 58
              DB Technologies VH 507 Rack mountage-set
              DBX DBX 215
              Crest CPX 2600
              American Audio CD Case Pro
              Prodjuser Flightcase
              Showtec Lite 8 Pro
              HK Audio Pro 18 Passief
              HK Audio Hoes voor Pro 18

Tips,vragen of opmerkingen altijd welkom

Comment

• Nou, ik heb wel tips. ;)

Waarom 2 tafels als 'meubel' in plaats van 1? aangezien er toch maar 1 kist op staat, kan dat prima met 1 tafel en hoef je je ook geen zorgen te maken over een te klein doek.
                Tevens vraagje; Hoe heb je die PAR38's precies bevestigd?

Paar puntjes, maar verder zit het wel snor, voorzover ik kan zien ;)

Ik zie trouwens geen nieuwe flightcase in je verwachte apparatuur staan. En dat is zonde, want een degelijke case met alu-profielen en netjes afgewerkt ziet er stukken netter uit dan het huidige dap-kistje. Tevens is zo'n case ook beter bestend tegen zwaardere lasten, lijkt mij een perfecte aanwinst als je ook met merken als HK en Crest gaat werken. ;)

Comment

• To rick:

Waarom 2 tafels als 'meubel' in plaats van 1? aangezien er toch maar 1 kist op staat, kan dat prima met 1 tafel en hoef je je ook geen zorgen te maken over een te klein doek.
                  We hadden zelfs drie tafels gebruikt, dit hadden we gedaan om te zorgen dat er 70 kids rond je desk vliegen.

Tevens vraagje; Hoe heb je die PAR38's precies bevestigd?
                  Deze hebben we bevestigd door middel van G Haken.

Ik zie trouwens geen nieuwe flightcase in je verwachte apparatuur staan. En dat is zonde, want een degelijke case met alu-profielen en netjes afgewerkt ziet er stukken netter uit dan het huidige dap-kistje. Tevens is zo'n case ook beter bestend tegen zwaardere lasten, lijkt mij een perfecte aanwinst als je ook met merken als HK en Crest gaat werken.
                  Was ik vergeten, staat er nu wel bij.

Voor welke zou je kiezen:

De
                  Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Of
                  Prodjuser slant 114 combi flightcase. Ideaal voor het vervoeren van een combinatie van een mixer en bijvoorbeeld een dubbele CD speler. Zo houdt u uw DJ set super compact en kunt u deze veiliger vervoeren.

Of
                  Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Wat komt er in:

Bovenin:
                  1x CDN 88 bediening
                  1x Scanmaster 3
                  1x Lite 8 Pro
                  1x Reloop RMX 40 USB/DSP

Onderin:
                  1x Shure PG 288-PG 58 in 19"
                  1x CDN 88 Lades
                  1x DBX DBX 215
                  1x Crest versterker

Groeten, Jan-Paul

Comment

• Wanneer je even een topic opent over de juiste flightcase in het juiste subforum, wil ik daar wel op reageren.

Verder, wij gebruiken meestal ons eigen discomeubel, deze is 'slechts' 2 meter breed, maar heb nog geen last gehad van een hoop kids rond mijn meubel. Die staan meestal liever op de dansvloer. Op de manier zoals jij deed scherm je wel veel af, maar het uiterlijk van je show wordt hierdoor net iets minder en dat is een beetje jammer.

Probeer bij de PAR38's die aan die buis hangen dat verdeeldoosje een beetje weg te werken. Staat stukken netter. ;)

Comment

• mooie uitbereidingen.
                      verder ziet het er best goed uit. :wink:

Comment

• Jahoor, daar is ie weer met z'n foto's. :D

Zaterdag (dierendag!) een verjaardagsfeestje gehad van 3 personen die 40 (zijn ge)worden. Het feest werd gegeven in een van de zalen van stichting Tragel te Clinge. De locatie heeft koninklijke voetsporen, koningin Beatrix was in het begin van dit jaar in hetzelfde zaaltje geweest. :P
                        Tijdens het opbouwen kwam ik er wel achter dat ik een verlengkabel voor de stroboscoop vergeten was. Dat was dus een beetje geïmproviseerd. ;)

Het feest begon zeer rustig, maar naarmate de avond en de alcoholpromilles vorderden, werd het steeds gezelliger en ging het feest zelfs nog 2 uur langer door dan gepland.
                        Opdrachtgevers waren (weer) zeer tevreden en wellicht komt er nog eens een vervolgboeking. ;)

Foto's
                        Wat een motto ;)
                        Hoe toepasselijk :D
                        Opstelling
                        Lichtjes
                        Meer lichtjes
                        Nog wat lichtjes
                        Over de schelde..
                        En de Noordzee!
                        De drummer, de gitarist..
                        En de zanger natuurlijk.
                        Bat outta hell.

Rest van de foto's.

Comment

• Nette show!!

Comment

• Helaas was de spiegelreflex camera elders nog, toch heb ik een paar foto's met een compact camera kunnen moeken.
                            opstelling
                            mijn schatjes
                            ieder zijn hobby

Ik zie jullie al denken: geen parren??? Dat klopt, aangezien dit al de vierde keer is dat we op deze lokatie stonden en alsmaar 8 parren met 2 effecten bij ons hadden vond ik het is tijd voor verandering. Tevens was het gelijk een try-out voor mijn nieuwe scans. Het was wel wat donker, maar de bar de zaal verlichting bleef toch gedimpt aan voor het zittend volk.

Comment

• Wel jammer dat je geen trussbruggetje gebruikt hebt ;). Geen budget of geen plaats?
                              Lijkt mij juist een stuk mooier staan, 4 scans egaal verspreid over de brug en 2 effecten (toch) er tussenin.

Comment

• Het had inderdaad gekunt en inplaats van de 2 colours die ik nu meehad 2 blacklights als basisverlichting. Helaas heb ik tegenwoordig niet meer de toestemming van mijn vader om truss mee te nemen, de aanhanger is klein. En dat betekend in de auto, wat de laatste keer als gevolg had dat het dashboard flink beschadigd was. Als er truss moet komen betekend dat dus grotere aanhanger huren en daar was net geen budget voor. 17 oktober wel en dan zou ik zeker foto's posten.

Comment

Working...
                                X