Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dan zijn het wel een beetje koekenbakkers in mijn ogen... de RMX-40 is toch afgeleid van een DJM-mixer? (600 uit m'n hoofd)
    En het is toch weer geinig om te zien dat die DJ's opeens schrikken en panikeren als het vertrouwde "Pioneer" merkje niet blinkt op de mixer... Het strak krijgen van platen doe je toch met je spelers, niet met de mixer?

Comment

• Originally posted by Rick View Post
      Het strak krijgen van platen doe je toch met je spelers, niet met de mixer?
      Dat bedoelde ik dus ook. Ze trokken nogal rare conclusies.

Anderzijds snap ik het ook wel hoor. Ze staan jaren lang elk weekend op dezelfde mixers en nu opeens is hij anders. Ze draaien compleet blind en kijken niet naar de knoppen, als ze dat nu opeens wel moeten doen is dat heel erg wennen.

Comment

• klik hier

Tja, het is een begin?

Comment

• Hint, werk je kabels wat netter weg. Laat ze netjes langs het statief lopen, door ze er wat rond te wikkelen of vast te maken met kabelbindertjes (met klittenband o.i.d.).
          Ook zorgen voor een voldoende lange doek als je je tafeltje afrokt, waar je dan de kabelspaghetti onder kunt steken.
          Luidsprekers zou ik ietsje lager zetten, zorg er voor dat de woofer net bij je hoofd komt en de tweeter er net iets boven, als je zelf rond de 1 meter 80 bent ofzo. Zo zorg je dat de hoge tonen net over het publiek komen en goed te horen zijn.

Verder ziet het er wel okay uit, voor zover ik er wat van kan zien. ;)

Comment

• eerlijk gezegd was het toen ook mn eerste "optreden" maar bedankt voor de tip, ik zal er de volgende keer 23 mei aan denken :)

Comment

• Heb je misschien nog meer foto's?

Voor een beginnende drive-in show vind ik dit echt een goede start, je hebt keurig basis verlichting op statieven, net als je luidsprekers ook keurig op statieven! En je hebt zwarte kabels (op 1 na ;)). Als je volgende keren beter op je afwerking let kun je echt een aardig eind komen.

Met welke DJ set draai je?

Comment

• Ziet er netjes uit hoor! Ik kan mijn eerste keer nog wel herinneren, met allemaal gehuurde spullen dat allemaal crap was omdat ik er toen nog geen verstand van had... Dat waren nog eens tijden:D

Als dat je eerste feest was, ben ik wel benieuwd naar je feesten over een jaartje, als je een tijdje meeloopt en ervaring opbouwt. Graag zie ik over een jaartje dus nog een stel foto's, kunnen we even vergelijken:)

Comment

• is goed :)
                  ik wil wel even zeggen dat het niet gehuurt is en dan ik mn dmx lichten nu via laptop bestuur :)

Comment

• Doe je goed, ik ben inmiddels na een jaartje aankloten steeds beter bezig en ik moet nog steeds vaak bijhuren hoor! Welke stuursoftware gebruik je als ik vragen mag voor je DMX verlichting?

Comment

• freestyler, daarmee stuur ik op het moment een martin mania scx500 aan en een botex-t-4 (al lukt het me met die t-4 nog niet helemaal, maar dat is volgens mij een kwestie van de kanalen goed instellen:))

Comment

• 5 Mei 2009

Geluidsverzorging op Bevrijdingsevenement, het is hier altijd groot feest op bevrijdingsdag, terwijl dit in de rest van nederland op Koniginnedag is. We stonden hier ook voor de promotie van onszelf. Geluid hebben we tot 4/5 open gehad. :D

Totaal aantal personen verspreid over de dag: 50.000 a 60.000 mensen. :o
                        Maximaal 600 voor het podium op het drukste moment.

Apparatuurlijst:

Geluid:

Line-array van Space Equipment by, 5000 watt per kant op 9 versterkers van Crown
                        1x GL2400, Allen & Heath
                        1x SM 58
                        1x Beta 58 Draadloos
                        1x Beta 87 Draadloos
                        Nog een boel instrumentenmics en een processingrack voor de band
                        3x Monitor 12" Community
                        2x Monitor 15" Community

DJ:

2x Monitor 12" Space Equipment
                        1x DJM 800
                        2x CDJ 1000mk3

Licht:
                        16x Par 56 Short op Harting,
                        2x Multidim mk2
                        1x Lightjockey
                        1x Prodjuser lampje

Statieven:
                        2x Boxstatief
                        2x Lichtstatief, Wind-up met 6 meter Truss

En.... natuurlijk heel veel cd's.

Foto's:
                        Hele album: http://www.mijnalbum.nl/Album=BPOH8GIY
                        Foto set: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8QW6OYI7-D.jpg :p
                        The band: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KAEW3TEW-D.jpg
                        The DJ's: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PTH6YT3K-D.jpg

Alle comentaar welkom, ook tips en opmerkingen.
                        Last edited by DJJAN-PAUL; Thursday-07-05-2009, 07:52.

Comment

• Wel errug veel geluid voor zo'n klein podiumpje lijkt mij... wat is hier de reden van?

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                            Wel errug veel geluid voor zo'n klein podiumpje lijkt mij... wat is hier de reden van?
                            De verhuurder had geen kleinere set meer. Maar het was wel lekker wat geluid over.

Comment

• Opzich ziet het er allemaal prima uit. Wat heb je nou uiteindelijk allemaal zelf gedaan? Beetje raar dat je op andermans meubel staat te draaien met gigantische reclame als jij aan promotie deed.

Comment

• De line-array is ook erg slecht opgehangen... die onderste kastjes richten echt niks uit, alleen een beetje op de grond blazen.

Comment

Working...
                                X