Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Rick View Post
    Zelf bouwen. Ik had de toeval dat mijn vader op zijn werk nog een oude beursstellage had staan die niet meer werd gebruikt en vol zat met stof en andere troep. Deze hebben wij volledig schoongemaakt en verbouwd en wordt nu al bijna 2 jaar gebruikt.
    Dat kan mijn vader ook wel denk ik.
    Maar ik denk dat je niet zelf die hele meubel in elkaar hebt gezet?
    Heb je hem van internet? (soort bouwplaat)

Comment

• Het was een oude beursstellage, bestaat eigenlijk uit losse stukken. Enkele delen vervoeren wij als ze al deels in elkaar zitten. We hebben de palen op maat laten zagen via een kennis op 1.05 meter.
      Het voordeel van dit meubel is dat het modulair is. Je kunt altijd het meubel hoger of lager maken, of slechts één deel neerzetten als dat nodig is. (Maar ook in die gevallen gaat vaak het hele meubel mee.)
      Je kunt ook gewoon zelf een meubel ontwerpen dat je in kunt klappen door middel van scharnieren, wat je maakt met een stel platen hout en wat flightcaseprofiel + hoeken om het geheel mooi af te werken. En zo bescherm je je platen ook nog tegen transportschade.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
        Het was een oude beursstellage, bestaat eigenlijk uit losse stukken. Enkele delen vervoeren wij als ze al deels in elkaar zitten. We hebben de palen op maat laten zagen via een kennis op 1.05 meter.
        Het voordeel van dit meubel is dat het modulair is. Je kunt altijd het meubel hoger of lager maken, of slechts één deel neerzetten als dat nodig is. (Maar ook in die gevallen gaat vaak het hele meubel mee.)
        Je kunt ook gewoon zelf een meubel ontwerpen dat je in kunt klappen door middel van scharnieren, wat je maakt met een stel platen hout en wat flightcaseprofiel + hoeken om het geheel mooi af te werken. En zo bescherm je je platen ook nog tegen transportschade.
        Bedankt, ik denk dat ik hier wel wat mee kan :)

Comment

• Vind het erg netjes voor iemand van 13.

Even nog de puntjes op de i.

Mooie wind-ups
          Even je parren goed programmeren.
          en mischien een leuker meubeltje!

Comment

• Als je een meubeltje wil maken moet ze zelf eens wat materiaal meenemen en bij mij komen.
            Mijn vader werkplaats staat voor met hout en ijzer zaag spullen enz.
            Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar zoiets of zoiets.
            Mooi breed.
            De eerste kost in de winkel ongeveer 450 en de 2e 380.
            Last edited by stijn; Monday-08-06-2009, 08:30.

Comment

• Er loopt ook al een topic over DJ- en drive-in show meubels. Daar kun je eventueel verder met vragen en oplossingen. En dan kunnen we hier weer verder met de drive-in show foto's.

Comment

• Ik heb nog iets over de drive-in, ik vind het logo een beetje ielig.
                Beetje te eenvoudig, het is volgens mij gewoon een a4 tje (of de a3 tje) met wat tekst erop (of niet, ik kan het niet zo goed zien), vind ik niet zo professioneel over komen.
                De tekst die erop staat vind ik wel weer goed.
                Verder vind ik het gewoon een goede drive-in!!

Comment

• Dan ben ik erg benieuwd naar jouw logo, hoop dat dat niet het plaatje linksboven is, dats namelijk de eerste afbeelding op Google bij DJ

Comment

• Dan ben ik erg benieuwd naar jij logo, hoop dat dat niet je plaatje linksboven is want dat is de eerste afbeelding op Google...

Comment

• Het gaat hier niet om een 'wie heeft het meest toffe logo', maar om 'welk advies kunnen we geven'?
                      Over logo's is overigens ook al een topic.

Comment

• Goed, daan hierbij ook eens een feestje van mij.

Kleine inleiding:

Ben 15 jaar, woon in Bilthoven en heb een drive-in genaamd Paradise.

Verzorgde op dit feest van 5 Juni het licht, geluid werd door iemand anders gedaan:

Licht:

2x Mac300
                        4x Mac250
                        4x Par 56
                        2x Sunstrip
                        4x Ledtube (waarvan 1 kapot bij opbouw dus show gedaan met 3)
                        1x laser (weet het type niet aangezien deze laser niet van mij is)

Sturing:
                        Laptop met Freestyler en Entec dongle
                        showtec showtec lite 4 (voor de parren als backup)
                        showtec dj switch voor een stand alone laser

Rigging:

12 meter truss (5x 2 meter en 2x 1 meter)
                        2x vloerplaat
                        2x Manfrotto 087NW wind-up

Ben persoonlijk nog niet tevreden:

-Bewegingen zijn niet goed
                        -De leuke stukjes zijn weer niet gefilmd :D

Probeer zo snel mogelijk nog foto's te posten

Filmpje 1

Filmpje 2

Lasertje: http://www.youtube.com/watch?v=DJG4k...eature=channel
                        Last edited by Paradise; Monday-08-06-2009, 22:24.

Comment

• Ziet er wel indrukwekkend uit, maar is ook wel wat druk. :) Probeer eens heel langzame bewegingen te maken met je bewegend licht, de roterende gobo op heel langzaam te zetten en alleen te chasen met je shutter? Liefst per twee of drie bundels per keer laten schijnen en een eind van elkaar weg. Zo creëer je een heel breed effect en een iets rustigere show.

Comment

• Voor langzame stukjes hebben we de mac300's uitgezet en de chases langzaam laten lopen (eens kijken ofdat ik daar ook een fimpje van kan vinden)

Laatste geeft inderdaad een leuk effect, heb het tot nu toe alleen gebruikt bij snelle stukjes. Ik ga het ook zeker proberen op een rustig stukje, bedankt daarvoor.

EDIT: Zie trouwens dat we ook nog een rookmachine en hazer hebben gebruikt
                            Last edited by Paradise; Monday-08-06-2009, 22:37.

Comment

• Jeetje wat een gewapper! Het tweede filmpje is al iets beter dan het eerste filmpje, maar haal je snelheid uit het verwisselen met gobo's en kleuren niet met de pan en tilt. Laat die lekker langzaam gaan en speel veel meer met de rest.

Comment

• Jeetje, ben je serieus 15 en heb je echt 6 Martin koppen in eigen beheer of heb je alles in mogen huren?

Ik vind persoonlijk dat er te veel basis verlichting mist, 4 parren voor die ruimte zijn juist te weinig. Je gebruikt die movingheads bijna als basis verlichting, dat maakt het al snel druk en te donker (al zijn movingheads al best fel)

Verder over de DJ booth, al begreep ik uit jouw post dat dat niet jouw verantwoordelijkheid was ziet er niet uit. Tweede filmpje op 0.35, tafel met een scheef doek bungelende kabels, ik haal het er eigenlijk niet uit dat er een DJ bezig is. Puntje van aandacht voor je maten!

Over je eerste filmpje moet je je maat ook maar even aankijken op zijn mix kwaliteiten, want van apres ski/feest opeens terug vallen naar een totaal andere style? Eeh right, eerst een tussenplaatje op zetten of even goed kunnen presenteren.

Conclusie, jullie zijn zeker leuk bezig maar het kan allemaal nog beter en nog netter. Maar je komt er wel!

Comment

Working...
                                X