Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je Lichtshow

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Post hier je Lichtshow

Hey,

Het leek me wel leuk, dat de forumleden hier in dit topic links kunnen plaatsen naar hun zelfgemaakte lichtshows, bijvoorbeeld op een liedje. Heb nog geen extra topics hier gezien!
    Zelf heb ik er ook een gemaakt met 4 parren (ja 4 parren ) , op Eye of the tiger. Nog niet gefilmd, komt er z.s.m. aan!

Graag dan ook vermelden welke apparatuur en lichtsturing je hebt gebruikt.

Gr. Yorick

Leuk idee!

Comment

Dat zijn er heel veel. Dus die ga ik even verdelen over een paar posts. ;)

Ik begin maar met de leukste, was een openingsshowtje voor het eindconcert laatste April. Thema was tijdreizen en de bedoeling was zeg maar het publiek terug de tijd mee innemen. Omdat er op het laatste moment allemaal dingen verandert werden en alles al geprogrammeerd was zitten er een paar saaie stukken in zoals het begin, maar ach, het is best gelukt.
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Gebruikt:
      8x Showtec ledpar 56
      1x Beamz MHL-60 Movinghead
      1x Eurolite TSL-100
      1x Antari F-1500 rookmachine met rookbuis
      1x Bax WSM01 rookmachine
      1x Beamer
      1x Laptop met FreestylerDMX
      1x Laptop met VLC player

Gebruikte conventionele verlichting:
      2x sixbar ETC multiparren
      1x ETC Express 24/48

Deze is van de week erna, opening Docenten openpodium. Zelfde gebruikt als hierboven, minus de conventionele verlichting.
      http://www.youtube.com/watch?v=T76vnaGq0oA (In 3D te zien)
      Last edited by Rio; Tuesday-31-07-2012, 18:36.

Comment

Dat ziet er zeer strak uit. Hoe heb je dat gedaan met die verlichting aan de zijkanten? Wat heb je daarvoor gebruikt?

Comment

@rio.

Jammer dat je gebruik maakt van 2 verschillende machines.

Je ziet het verschil tussen de scan en de movinghead. Ook zouden de scan en movinghead wel net een stukkie sterker mogen zijn.

Als deze bijde het zelfde zouden zijn zou je ze ook wat makkelijker een zelfde soortgelijke functie kunnen geven. Dan kan je ze wat mooier laten samenwerken. Nu is de scan soms snel en vroem vroem en komt die movinghead er loom en traag achteraan. Je zal ze na genoeg niet gelijk in snelheid krijgen. Ook is de beweeg vorm van een scan natuurlijk anders dan de movinghead.

Ook zou ik een beetje opletten met de rook, Nu noet je er soms doorheen projecteren. Vooral links hangt dan nog een hoop rook en komt het dus ook anders over.

Voor de rest meer dan prima!

Comment

Originally posted by Mr. Mike View Post
            Dat ziet er zeer strak uit. Hoe heb je dat gedaan met die verlichting aan de zijkanten? Wat heb je daarvoor gebruikt?
            ik gok met een gewone par, zoals ze hier gedaan hebben.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
              ik gok met een gewone par, zoals ze hier gedaan hebben.
              Ok, eenvoudiger eigenlijk dan gedacht. Geeft een mooi effect.

Comment

Ik vind het een leuk idee, en was al van plan een lichtshow met 4 parren en eventueel nog wat effecten te doen. Met 4 Parren kan ik meestal wel wat leuke dingetjes maken.

Comment

Originally posted by Mr. Mike View Post
                  Ok, eenvoudiger eigenlijk dan gedacht. Geeft een mooi effect.
                  Ik gebruik het altijd als ik maar een klein beetje extra licht wil

Comment

De parren stonden inderdaad op de grond en op de coulisse gericht, fotootje: http://i1194.photobucket.com/albums/...10222803-1.jpg

@Ronny Dit was een "het budget is 0 euro show" bij mij op school. Had dus alleen mijn eigen spul en wat er standaard van school hangt. Twee dezelfde machines had inderdaad mooier geweest, maar moest het helaas doen met wat ik had.

Het is altijd een beetje spelen met de ventilatie aan/uit kwa rook in het theater. De rook heeft altijd de neiging om naar links te trekken omdat daar de ventilatie ingang zit. De video's zijn ook niet tijdens de shows opgenomen (De tribune was zelfs nog ingeklapt) maar ervoor tijdens een paar testjes in tussenuren. Tijdens de show zag het er kwa rook strakker uit omdat toen dus de airco uitstond.

Comment

In het weekend mijn lichtbrug voor het eerst opgebouwd met onder andere dit als resultaat:
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Lichtshow van februari nog, heb ik niet gefilmd. Maar staat ie wel goed op. Dit was op de generale, en er zat 4 ms vertraging in de parren. Ik speel namelijk 3 shows tegelijk af: pan/tilt van heads, de rest van de heads en de parren (en spiegels in dit geval) maja, de link: http://www.youtube.com/watch?v=RX1DS...e_gdata_player

Comment

Ja daar ben ik weer met de kritische noot :D

@ Nijst, Je probeert volgens mij wel dat het met de muziek mee loopt maar het zit er wel zoon beetje overal naast. De sfeer die je neer wil zetten met je lichten kloppen wel een groot deel met je muziek ( overgangen en druk en rustig ) maar het loopt niet gelijk met de muziek. Dit mis ik helaas wel als het echt om een op dit nummer gemaakte show is.

Kan aan mij liggen maar of ik nu 1 of 10 dingen tegelijk aan heb staan maakt toch totaal niets uit voor je show. Dan word deze toch niet anders van kwa snelheid. Kan aan mij liggen maar ik heb dat probleem in ieder geval niet. Als ik een chase maak en zet deze in chase modus dan kan ik er 10 tegelijk ( of meer wat jij wil ) starten en dan lopen ze allemaal gewoon synchroon aan het tempo. Geen enkele anders.

@ Rio, Leuk om als demo te gebruiken wat je lampen kunnen maar op sommige momenten zou ik andere dingen gebruiken bij het nummer. Dus de muziek met de style die je neer zet met je lampen vind ik nu niet altijd even ja dat word hem.

Comment

In de programmering van de parren zat er in een stap 4ms te veel in het begin. Daarom liep het niet synchroon. Komend jaar heb ik waarschijnlijk zelf een camera en zal ik tijdens een show filmen..., verder: bedankt!

Comment

Het heeft lang geduurd, maar vandaag ga ik eindelijks maar eens de tijd nemen om Eye of the tiger op te nemen. Vanavond zal ik hem hier posten!.
                              @rick Hoort dit topic trouwens niet thuis in verlichting en decoratie, zit ik me nu te bedenken ;)

Comment

Working...
                              X