Announcement

Collapse
No announcement yet.

showtec psa-161 ombouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• showtec psa-161 ombouwen

hallo
    ik ben opzoek geweest naar een showtec psa 321 voor in m'n flightcase,en kwam toen foto's tegen van een omgebouwde krachtstroom verdeler.
    die waren van een showtec psa 161 ,waarbij de krachtstroom aansluiting was vervangen voor 3x powercon in.

zo is hij normaal
    zo is hij omgebouwt
    open ,met krachtstroom aansluiting
    open ,zonder krachtstroom aansluiting
    3x powercon op metaal plaatje
    open,met 3x powercon

ik zat zelf ook te denken om zoiets te maken.
    maar ben je bij brand aansprakelijk.
    of moet hij eerst weer gekeurt worden door een vakkundig iemand.

(foto's zijn van een engels forum)

Als de brand door jou apparatuur is veroorzaakt moet je inderdaad van hele goede huizen komen om niet de sjaak te zijn..

snap ook niet waarom je powercon in wil hebben?

Er zijn toch wel makkelijkere alternatieven of niet?

Comment

Waarom wil je een dergelijke verdeler ombouwen tot 3x powercon in, vraag ik me af?

Comment

om te kunnen zien hoeveel stroom ik verbruik
        ik heb namelijk 2x een stop eruit laten knallen

ik draai ook nog op kleine feestjes waar geen krachtstroom aanwezig is

Comment

Als er geen krachtstroom aanwezig is, kun je toch veel beter 3 haspels uitleggen naar 3 groepen?

En bovendien, een dergelijke verdeelkast (want dat is het eigenlijk) gaat niet voorkomen dat jij je groepen overbelast.

Ik denk dat je beter eerst kunt gaan rekenen wat je zoal op één groep zet, voordat je constructies als deze gaat maken. Als je 4 T4's op één groep zet en dan ook regelmatig standje "full on" gebruikt, dan heb je inderdaad kans dat er een automaat inschakelt en je naar de meterkast kan lopen.

Hiernaast moet je ook nog weten wat er zoal op die stroomgroep draait. Als de keuken op dezelfde groep zit, en er een frietpan wordt aangeslingerd, heb je ook gegarandeerd prijs, omdat deze veel elektriciteit trekt om zijn element op te warmen.

Comment

het gaat me meer om me geluid.
            soms geef ik namelijk iets te veel gas.
            en met zo'n ampére meter kan je dan zien waneer je teveel gas geeft,en een beetje terug moet draaien

mijn vraag is :
            mag je hem wel gebruiken als hij(na ombouwen) gegekeurt is?

of is het beter om 3x schuko aan je krachtstroom stekker te hangen

Comment

Om je geluid? Hoe groot zijn je versterkers dan wel niet als je daar een groep uit laat knallen?

En je kán hem gebruiken na ombouw. Of het verstandig en handig is, is een tweede.

En het is beter om die krachtstroom stekker gewoon te laten zitten en in je voorwaarden op te nemen dat er krachtstroom op de locatie aanwezig moet zijn, óf minder geluid meenemen als je een dergelijk geweld wilt neerzetten op een kleinere locatie.

Comment

Bedankt voor je snelle reactie's
                ik heb
                2xcerwin vega int. 252 1000 watt peak p/st. (top)
                2xcerwin vega je-36c 1000 watt peak p/st. (sub)

2x synq pe-900 per subwoofer
                1x cerwin vega cv-1800 voor 2 tops

het gaat me eigenlijk om die ampére meters.
                als je een andere oplossingen heb hoor ik het graag :)

Comment

Wanneer treedt het op dan wanneer de stoppen doorslaan? Bij het inschakelen? In dat geval, amp voor amp aanzetten.

Comment

echt alleen als ik een beetje ga blazen met die dingen.
                    duurt wel een minuutje en dan ligt alles stil :(

licht blijft wel gewoon lopen, best wel raar om te zien :P

Comment

Kun je dan niet beter 1 van de amps op een andere groep steken? Dat moet enorm schelen.

Comment

ik heb van dap audio een pdu-10 bestelt
                        1he 19''
                        stroomverdeler met V en A meter
                        bedankt voor jullie reacties

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          Ik denk dat je beter eerst kunt gaan rekenen wat je zoal op één groep zet, voordat je constructies als deze gaat maken. Als je 4 T4's op één groep zet en dan ook regelmatig standje "full on" gebruikt, dan heb je inderdaad kans dat er een automaat inschakelt en je naar de meterkast kan lopen.
                          het standje "full on op je t4' verbruikt in wezen van dimmers minder stroom dan wanneer de lampen gedimt staan, dit wordt heel vaak verkeerd verstaan aangezien je meestal de lichtintesiteit ziet dalen maar het stroom verbruik niet ziet.
                          een dimmer moet namelijk om een lamp te dimmen zijn elektronica harder gebruiken om de stroom/spanning te verminderen.

Comment

@ Dreezer: Heb je ook maar enig idee hoe een dimmer werkt? Indien nee: zoek het eens op ;-)
                            Als je een lamp dimt zal de stroom opgenomen door de dimmer ook afnemen. Da's nu net het leuke van fase-aansnijding.
                            De elektronica van de dimmer zal alles bij mekaar niet meer verbruiken dan 100mA. Da's peanuts in vergelijking met de lamp die er achter hangt.

Comment

Working...
                            X