Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel besteed aan bax-shop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ Paradise : Wat jij doet is geen goede vergelijking natuurlijk. Er zullen maar weinigen zijn die hun spullen voor inkoopsprijs krijgen omdat ze bevriend zijn met de verkoper. Dit is alleen maar jouw situatie, niet de realiteit voor normale kopers.
    Voor mij geldt dan ook dat ik, sinds ik Bax heb ontdekt, er tot volle tevredenheid mijn aankopen doe.

Comment

Ja, maar de verglijking nemen dat gratis vervoer als korting geld gaat ook niet op...

Er zijn genoeg mensen die met plezier wel even rijden (ben zelf net ook weer naar dat bedrijf gereden, was dit keer voor verhuur )

Comment

Gaat wel op. Hoe je het keert of wendt, je hebt toch een 'middel' nodig om bij Bax-shop te komen.
        Fiets? Die moet je aanschaffen.
        Auto? Idem, + benzine
        Te voet? Mja, afhankelijk van wat je er gaat halen.. maar dan 'kost' het je alsnog moeite en energie.
        Zo kun je eindeloos terugkoppelen, maar het punt is dat het geheel gratis aan je deur gebracht wordt en je er niet eens iets voor hoeft te doen ook! Is dat niet even makkelijk. ;)

En ik rij zelf ook graag, maar als ik moet kiezen voor een gratis verzending óf 15 euro benzine (+ kosten Westerscheldetunnel), dan weet ik het wel hoor...

Dit bekijk ik overigens met economisch/financieel perspectief, iets wat jij buiten beschouwing laat.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Gaat wel op. Hoe je het keert of wendt, je hebt toch een 'middel' nodig om bij Bax-shop te komen.
          Fiets? Die moet je aanschaffen.
          Auto? Idem, + benzine
          Te voet? Mja, afhankelijk van wat je er gaat halen.. maar dan 'kost' het je alsnog moeite en energie.
          Zo kun je eindeloos terugkoppelen, maar het punt is dat het geheel gratis aan je deur gebracht wordt en je er niet eens iets voor hoeft te doen ook! Is dat niet even makkelijk. ;)

En ik rij zelf ook graag, maar als ik moet kiezen voor een gratis verzending óf 15 euro benzine (+ kosten Westerscheldetunnel), dan weet ik het wel hoor...

Dit bekijk ik overigens met economisch/financieel perspectief, iets wat jij buiten beschouwing laat.
          Maar hier vergeet je het punt van hoge kortingen bij andere bedrijven die ongeveer 20% geven (maar geen gratis vervoer)

Bax:

-Gratis vervoer
          -5% korting

Bedrijf X:

-20% Korting

Comment

Ja, als ik product Y inkoop voor 80 euro, deze een prijs van 200 euro meegeef en dan vervolgens 20% korting geef, waardoor ik op een prijs van 160 euro kom, heb ik nog steeds 80 euro dat ik er op over hou... dan kan ik ook wel kortingen gaan geven.
            Hiernaast, de shop is iets waar Bax-shop op draait.
            Niet zomaar een bijverdienste die er toevallig wordt bijgenomen omdat er de ruimte, tijd en moeite voor over is. (Tenminste, hier ga ik vanuit, als het bedrijf niet aan jou hoeft te verdienen...)

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Ja, als ik product Y inkoop voor 80 euro, deze een prijs van 200 euro meegeef en dan vervolgens 20% korting geef, waardoor ik op een prijs van 160 euro kom, heb ik nog steeds 80 euro dat ik er op over hou... dan kan ik ook wel kortingen gaan geven.
              Hiernaast, de shop is iets waar Bax-shop op draait.
              Niet zomaar een bijverdienste die er toevallig wordt bijgenomen omdat er de ruimte, tijd en moeite voor over is. (Tenminste, hier ga ik vanuit, als het bedrijf niet aan jou hoeft te verdienen...)
              Nu sugereer je dat andere bedrijven teveel vragen zonder dat je daar iets van bewijs voor hebt....

Bedrijven waar ik over praat is Smile en Chain, in mijn ogen niet de kleinstje bedrijven (zeker Chain niet)

Comment

Originally posted by Paradise View Post
                Nu sugereer je dat andere bedrijven teveel vragen zonder dat je daar iets van bewijs voor hebt....
                Teveel vragen is onmogelijk. Dat je klanten dan gewoon naar een ander bedrijf gaan, ja.
                En het kan best dat andere bedrijven iets anders doen, maar de standaard prijs gewoon lager houdt en hier een bescheiden korting op geeft, waardoor je nog steeds op dezelfde prijs zit.
                Bedrijven waar ik over praat is Smile en Chain, in mijn ogen niet de kleinstje bedrijven (zeker Chain niet)
                Dus bedrijven welke zich richten op verhuur, grote installaties, producties e.d. en dit als bijzaak hebben. Voornamelijk voor eigen profijt zodat je goedkoper apparatuur kan inkopen voor jezelf. En omdat je daar kosten op bespaart, kun je zulke kortingen geven om overeind te blijven en toch je klanten te houden.

Comment

Tuurlijk, dus als je het als bijzaak hebt kan je goedkoper apparatuur inkopen?
                  Tijd voor bax om ook aan verhuur e.d. te doen :D

Comment

Nee, als je van normale 'koper' naar 'importeur' gaat binnen je eigen bedrijf, als bijverdienste, kun je je eigen apparatuur stukken goedkoper inkopen.

Bax-shop.nl is juist ONTSTAAN uit verhuur/drive in, maar heeft geen tijd meer over om verhuur te doen wegens het grote succes van de webshop.

Er zit dus verschil tussen een verhuurbedrijf die verkoop er als bijverdienste bijneemt, of winkel die verhuur er als bijzaak bijneemt... met beiden hun eigen voor- en nadelen.
                    Smile heeft zijn naam als verhuurbedrijf, Bax-shop heeft deze als webshop. (En ook net voordat ze met verhuur stopten wist ik pas laat dat ze dit ooit deden.)

Comment

Gratis verzendkosten is gewoon een korting klaar, discussie gesloten!

Als wij gratis verzendkosten geven gaat dat van onze nettowinst af en bespaart de klant minimaal € 2,08 op een bestelling.

Comment

ik heb denk paar duizend € uitgegeven bij bax shop nu weer reloop mengpaneel en cdj 14 flight case hoppa weer 500€,-
                        maja materiaal verslijt of gaat kapot dus dan moet je vernieuwen !

Comment

Ik heb nu aan de webshop van bax €985,24 besteed daarna heb ik ook nog een paar artikelen besteld die nog niet in de webshop stonden maar die ik wel via bax heb besteld, het bedrag gaat dan ruim over de €1000,00 heen

Comment

Zucht, ik denk dat Bax mij maar inmiddels moet opgeven...

Nog steeds €0,00 :(

Was van plan om te gaan kopen maar nu komt er net een erg hoge rekening binnen voor het repareren van apparatuur (boxen opgeblazen.....) dus verloopig voor mij geen aankopen meer

Comment

Nieuwe boxen? ;)

Comment

Desnoods nieuwe woofers/drivers/filters hier halen. :D Staan inmiddels best wat producten in de shop van, voornamelijk JB Systems/RCF.

Comment

Working...
                                X