Announcement

Collapse
No announcement yet.

70's muziek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 70's muziek

Hoi allemaal,

Ik moet binnen kort op een 40 jarig huwelijk draaien waar ze met hoofdzakelijk muziek willen uit de 70's. Het is ook de bedoeling dat er gedanst word maar ook dat je niet hoeft te schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan.

Nu ben ik niet zo thuis in de 70's muziek. Dus nu is mijn vraag weten jullie goede (dans) platen uit de 70's?

beatles Stones, Abba
    zou zeggen luister eens een weekje naar SKY Radio en Veronica en je bent helemaal "bij"

Comment

Ga voor disco, rock en slows uit de jaren 70, hier is heel veel van te vinden en daar zal je al goed mee scooren, zelfs begin 80 zal ook goed zijn.

Comment

Ga langs een CD shop, zoek enkele cd's; Classics jaren 70, 80, 90. En je hebt gewoon de muziek die het meeste gevraagd wordt. En anders even googlen, daar vind je vast wel wat artiesten uit die tijd.

Comment

Oke bedankt voor de info.
          Maar meer tips van artiesten/gere zijn altijd welkom

Comment

Dj-rens van disco tot dance.

Staat dus al in je naam. Kijk eens naar de disco en dance.
            Wij kunnen je hier wel een hoop namen van artiesten geven maar alleen daar ga je het niet mee redden. Als je echt zoon avond gaat draaien zal je echt wel wat meer ervaring en kennis nodig hebben dan alleen een paar namen van artiesten. Een beetje de jaren 70 sfeer in je set krijgen vraagt dus wel enige ervaring en wat kennis over de muziek.

Wil je het wel doen. Maak het jezelf een beetje makkelijker en haal gewoon best top 100 of the 70. Koop je 2 of 3 van die boxen voor een om en nabij de 50 euro en heb je de belangrijkste wel zoon beetje.

Comment

precies, top1000 aller tijden is ook zo'n set

Comment

Maar daarmee red je het niet om een volledige avond te kunnen draaien, je hebt toch aardig wat muziek nodig, maar een top 1000 cd is al een begin, maar niet alle nummers zijn dansbaar.

En nu ga ik slapen, net thuis van een bruiloft en ik ben moe. ;-)
                Last edited by Mol; Sunday-21-10-2012, 05:48.

Comment

Oke bedankt allemaal!
                  Ik denk dat ik binnenkort maar even naar de lokale platen zaak ga om te kijken wat ze daar allemaal hebben.

Comment

Het is altijd beter om eerst je muziek op orde te hebben voor je feesten aanneemt.
                    Heb ik voor een bepaald feest geen muziek dan neem ik het feest niet aan, maar ik heb muziek van de jaren 50 tot nu en in alle genres zo ben ik zeker dat ik alle feesten kan aannemen.

Comment

Ik heb ook wel een hoop muziek uit de jaren 70. Maar door dat ik nog niet veel ervaring heb met dit soort muziek op feesten. Was mijn vraag welke nummers en artiesten uit de 70's het altijd goed doen op de dansvloer.

Comment

Originally posted by Rens van Liempt View Post
                        Ik heb ook wel een hoop muziek uit de jaren 70. Maar door dat ik nog niet veel ervaring heb met dit soort muziek op feesten. Was mijn vraag welke nummers en artiesten uit de 70's het altijd goed doen op de dansvloer.
                        Op een paar nummers na is dit altijd anders.

Draaien is niet muziek hebben. Dat kan iedereen kopen. Het is weten welke plaat je wanneer moet draaien. Dit zal dus echt ervaring zijn wat je nodig hebt. Helaas kan je dit niet kopen.

Daarom zei ik al eerder wil je dit toch gaan doen zal je meer nodig hebben dan alleen de muziek zelf.

Al heb ik een vrachtwagen wil dit nog niet zeggen dat ik vrachtwagenchauffeur ben ;) En het merk maakt dan ook echt niets uit ;)

Dus ik denk dat je het je eigen een beetje moeilijk hebt gemaakt door deze klus aan te nemen. Dat is het voordeel van die top 100 cd's. Hier staan namelijk meestal de wat algemenere en breder geaccepteerde nummers op. Luister naar de cd's en probeer ze zelf een beetje in te delen in snel, vlot en wat rustiger, traag. Dan weet je in ieder geval dat wanneer er op vlotte platen gereageerd welke je dan nog meer kan draaien en omgekeerd.

Comment

vraag ook eens aan de organisatie of er al verzoekplaatjes zijn. dan heb je al een indicatie van wat ze willen

Comment

@Ronennieshow. Ik ben pas sins een jaar bezig met het draaien op feesten en dit is het eerste feest met dit soort muziek. Dus ik heb er nog geen ervaring mee op feesten maar dat wil niet zeggen dat ik de muziek niet ken.

@Mathias. Ik heb ook al een Mailtje naar die mensen toe gestuurd met de vraag of ze zelf bepaalden nummers of artiesten in gedachten hebben. Maar ik heb alleen nog geen reactie gekregen.

Comment

Rens,

Ik zal eens een lijstje maken van platen uit de jaren 70 die het goed doen op de dansvloer en dan mail ik het naar je door, maar ieder feest is anders en als op feest A born to be alive een topper is kan het best zijn dat hij op feest B niet aanslaat, het is aanvoelen wat de gasten willen.
                              Ikzelf heb een lijstje gemaakt, boven staat er verzoeknummers en daaronder 1, 2 en 3 ze kunnen dus 3 plaatjes invullen en dat komen ze dan afgeven aan mij, zo heb ik al een idee wat ze willen horen en dan is het aan mij om daar op verder te werken, plaatjes die ik niet heb van op die verzoeklijstjes koop ik dan achteraf ook aan zodat ik ze wel heb indien ik het op een ander feest ben gevraagd.

Comment

Working...
                              X