Announcement

Collapse
No announcement yet.

halloween met kinderen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• halloween met kinderen

Er word verwacht dat ik volgende week ons halloweenfeest bij de jeugdbeweging afsluit met een setje van een uur. Hiervoor moet ik (met enkele hulpjes) alles zelf klaar zetten.

materiaallijstje (bijhuren is uitgesloten):

AUDIO:
    * 2x Mackie SRM450 met statieven
    * 2X passive peveay speakers (150 w) + versterker (meer info heb ik niet :s) zonder statieven
    * denon dn4500
    * rodec mx 180
    * tot 5 micro's (waarvan 1 draadloos) en 2 statieven

LICHT
    * 2 x showtec showbar 4 + showtec lite4
    * 2 x t4
    * 1 x antari f80 z
    * 1 x jb scarab lazer
    * 1 x velleman mini kleuren moonflower
    * 1 x jb micro star lazer
    * 2 x adj led color tube
    * 1 x lichtorgel met dimmer in (waarvan 4 stopcontacten werken)(bediening is als de showtec lite 4)
    * 1 x lichtorgel met dimmer in (waarvan 3 stopcontacten werken) (bediening is als de showtec lite 4)
    * 4 x vaste toneelspot ( op dj gericht)

Onze zaal is 14meter op 12 meter en 2 verdiepen hoog (schat ongeveer 8 meter dus), maar we gebruiken maar de helft (er komen maximum 85 kinderen, en eerdere activiteiten heeft uitgewezen dat we best de helft gebruiken bij dergelijke opkomst). De zal wordt verdeeld in 2 stukken van 12 meter op 7 meter, door middel van een rood doek dat we kunnen laten zakken.

rondom de zaal is er een buis (ongeveer truss-dikte) voorzien waar ik lichten mag aanhangen (zou het gewicht kunnen dragen). Deze buis is voorzien van een heleboel verlengkabels die ik in een bijlokaaltje in stopcontacten kan steken.
    Aan 1 muur hebben we een brandvrij, zwart doek gekregen omdat alle andere muren grijs zijn.

We hebben 8 podium-elementen van 1meter op 2 meter die tot 75 cm hoog kunnen.

Er moeten ook nog enkele tafels in de zaal komen met eten en drinken op.

Ik zou graag als volgt de zaal indelen (verhoudingen kloppen niet altijd :s ):

even verduidelijken, het materiaal heb ik proberen weergeven op de 2e afbeelding.
    De rode vierkanten zijn deuren, het zwarte is ons zwarte doek aan de muur.
    Ik zou de lichten als volgt ophangen:
    lazer - t4 - t4 - rookmachine + moonflower - t4 - t4 - lazer
    (met de ledtubes zou ik mijn dj booth inkleden)

De luidsprekers zou ik als volgt positioneren:
    mackie srm 450 - DEUR - peveay 150w speaker - PODIUM - peveay 150w speaker - DEUR - mackie srm 450

Is dit een goede manier? of kan ik bepaalde dingen beter anders doen?
    Last edited by Mathias Van Rechem; Wednesday-24-10-2012, 19:17.

Ziet er goed uit, maar is 2 bij twee niet wat klein voor een meubel en een dj? Lijkt me wat krapjes, omdat waarschijnlijk je backdrop ook niet strak tegen de muur aanzit.

Kijk voor de rest goed uit met de kabels langs die deuren. Laat je kabels anders via dat buizensysteem aan de muur gaan, of tape ze héél goed af op de grond.

Ook is he misschien goed voor de symmetrie van je lichtshow om de rook machine op de grond te zetten en de moonflower dan als 'middelpunt' te gebruiken. Dit doet de show waarschijnlijk ten goede, en het scheelt ook weer voor als die rookdoos onverwachte druppelproblemen krijgt terwijl hij boven je hoofd hangt. ;)

Comment

Op 2 bij 2 heb ik het vaker gedaan, lukt best. Als het nodig is, snoep ik wel een element van het danspodium af.

De rookmachine zou ik graag ophangen omdat er dan geen griezellige grijphandjes ( halloween he ;) ) aan kunnen zitten. Maar ik kan op het moment zelf nog eens bekijken of ik ze ergens lager rond mijn booth kwijt kan.

Kabels wegwerken zal geen probleem vormen omdat er achter de buizen grote kabelgoten liggen die over de deuren gaan.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
        De rookmachine zou ik graag ophangen omdat er dan geen griezellige grijphandjes ( halloween he ;) ) aan kunnen zitten. Maar ik kan op het moment zelf nog eens bekijken of ik ze ergens lager rond mijn booth kwijt kan.
        Zit natuurlijk ook weer wat in. ;)

Misschien kan je nog creatief gaan doen met de plaatsing van je t4'tjes als die buizenstellage helemaal rond loopt? Kan soms leuk zijn, maar kan natuurlijk ook overbodig/lekijk zijn. (is op elke locatie natuurlijk anders) T'is maar een idee.

Comment

Danspodium absoluut niet zo plaatsen. Zo blokkeer je de doorgang van de ene naar de ander helft van de zaal. (veiligheid?)

Comment

wat bedoel je met creatief zijn? kan je een voorbeeld geven? (even ter info: de 8 parren mogen niet van de showbarren gehaald worden, omdat deze 's avonds nog in losse verhuur gaan en dus zo snel mogelijk moeten afgebroken worden. en echt zinvol is het ook niet, want ik heb de showbarren nodig als dimpack)

Zou het bv een creatief idee zijn om de 2 buitenste t4tjes verticaal te hangen?

Comment

creatief: iets anders als alle vier de barren recht naast elkaar.
              Is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om twee aan de zijkant op te hangen, of wellicht kun je iets doen met de kleurenfilter verdeling?

Comment

Precies war SLGV zegt bedoel ik. Misschien maakt dit het wat duidelijker. Je moet dan zelf op locatie even bekijken waar de beste posities zijn.

Comment

Vandaag al het materiaal bij elkaar gezet (om woensdag wat sneller te kunnen opbouwen), licht nog eens getest ( ondertussen scarab lazertje laten vallen, hopelijk heb ik heb tegen woensdag gerepareerd) en geinformeerd naar rookmelders. Deze laatste willen nogal eens moeilijk doen ( in het verleden heeft blijkbaar een hazer het alarm doen af gaan, en aangezien de brandweer automatisch verwittigd wordt, nemen we liever geen risico's). We hebben dan beslist om een partytentje aan onze ingang te zetten, vol te spuwen met rook en daarin de lazertjes te hangen. Er komen ook nog coole decoratie stukken in ( bv een draak van 2meter enz. )
                  Maar goed nu had ik nog een vraagje: zou ik met het materiaal dat ik nu heb de peveay luidsprekers als eens soort zeer lichte sub kunnen gebruiken? Dat ik dus de peavays wat meer bass geef. ( op de versterker van de peveays kan ik de low, mid en high regelen, op die van de mackies niet) Of gaat dit zijn effect missen? ( even ter verduidelijking: ik weet niet exact welke pevays het zijn, maar ik weet wel dat ze een grotere woofer hebben)
                  Last edited by Mathias Van Rechem; Tuesday-30-10-2012, 03:29.

Comment

Je zou het eens kunnen proberen. Al denk ik dat je dan al vrij snel tegen de clip/vervorming aan loopt.

Over brandalarm. Je kan ze toch ook uitschakelen? Even de uitbater contact met de brandweer laten opnemen, en zij begeleiden je bij het uitschakelen ;-)

Comment

Het zijn gewoon topkasten toch? Hier ga je geen sub laag uit krijgen dus dat heeft weinig nut. Mocht je merken dat je in te totaal set te veel hoog hebt in verhouding tot de bass dan kan je deze natuurlijk wel iets terug draaien.

Comment

In het CC hier schakelen we het Brandalarm ook altijd uit. Anders gaat het zaallicht 100% aan, en valt licht en geluid op het podium uit. Handige schakelingen middels een lijntje vanuit de bmc naar een relais wat inschakeld als er Brandalarm is, de zaal verlichting overbrugd en een relais schakelt op het podium met 8x 16A in plafondgoten, 2x 16A onder die kast, 63A krachtaansluiting ook onder die kast, Wcd op het podium en tenslotte de dimmerkast van de stichting. Dit systeem geeft de tijd om versterkers, heads etc uit te zetten om een piek te voorkomen...

Comment

Ik heb voorgesteld om het alarm uit te zetten, maar dat konden en wouden ze niet. Ook afplakken was verboden. De brandweer op voorhand verwittigen wilden ze ook niet doen omdat het alarm zou blijven afgaan. Het is natuurlijk een stadsdienst, en dan moeten dingen als brandalarm wel in orde zijn natuurlijk.

Weten jullie trouwens hoe ik mijn rookmachine af en toe kan laten spuiten, zonder dat ik er de hele tijd moet bij staan? Bij de antari f80z kan je geen timer, dmx of iets dergelijks aansluiten. Draadloos zou een optie zijn, als ik zo'n controllertje had ( maar dat heb ik dus niet). Is het een oplossing om m'n controller vast te tapen zodat de knop de hele tijd ingedrukt blijft? Zal mijn machine dan gewoon stoppen met spuiten als die terug moet opwarmen
                          Last edited by Mathias Van Rechem; Tuesday-30-10-2012, 11:15.

Comment

Ik weet niet wanneer dat het feest is, maar er valt in deze situatie wel iets te knutselen... Moet ik even kijken maar met een timer sturing of iets, en met een relais zou het moeten lukken, of een simpel printje erin...

Comment

Het feest is morgen én ik ben net niet zo handig met relais en printjes. Hier ga ik me dus niet aan wagen.

Comment

Working...
                              X