Announcement

Collapse
No announcement yet.

halloween met kinderen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dan is het Idd mogelijk om de knop vast te plakken, of een paar lange IEC verlengkabels tussen de ab en je rookdoos. Wat ook nog zou kunnen is een PLC (siemens logo) ertussen, maja, niet iedereen heeft zoiets in huis...

Comment

plc heb ik inderdaad niet.

Ik heb mijn controller al een paar meter kunnen verlengen met 2 IEC kabels. Maar als je zelf binnen zit, en de rookdoos buiten staat (en de deur zo veel mogelijk toe moet om de rook buiten te houden) gaat dit niet werken.

Comment

Aftapen zou ik niet doen. Mocht er een probleem zijn kan je de rook niet snel laten stoppen. Ook weet ik niet of de rookmachine daarna weer gewoon doorgaat met spuiten (na tussentijds opwarmen). Zou dan eerder even iemand (vriend/vriendin/oom/tante/neef/nicht/etc) tegen kleine vergoeding mee laten gaan!

Comment

Ik doe het zelf al tegen vrijwilligersvergoeding ;) maar ik zal wel het enge typtje spelen die iedereen ontvangt ( en af en toe wat rook de lucht in blaast ;) )

Comment

Je zegt zelf dat het alarm zal afgaan en de brandweer automatisch verwittigd zal worden en toch zal je rook gebruikken? als de brandweer komt zal jij verantwoordelijk worden gesteld en dat kan een flinke duit kosten, als ik weet dat er alarm is en je kan het niet uitschakelen dan zet ik geen rookdoos.

Comment

Uit m'n hoofd is dat iets van 2 duizend euries. En nee, dat is niet niks ;-)

Als je echt alleen buiten rook is zie ik er geen probleem in. Echter gaat het waaien dan kan er rook naar binnen waaien, en dan ben jij aardig de sjaak...

Comment

Het plan is om een tentje en met doeken een soort van ingang te maken voor de deur. De echte ingang bestaat trouwens uit een soort sas waar je ook nog eens 2 deuren moet passeren. Daarnaast ben ik van plan om een soort plastiek linten voor de deur te hangen. Aan de ingang is er ook bijna nooit wind, omdat het behoorlijk ingesloten is. Ik denk dus dat er weinig problemen zullen zijn. En indien het brandalarm afgaat is er wel altijd nog even de tijd om te bellen dat het loos alarm is (werd me beloofd). En als ik vooraf zou merken dat er problemen kunnen zijn, dan zet ik mijn rookmachine op een andere plaats, waar ze ook zichtbaar is, en niet bij de deur.

Comment

Als de rookmachine buiten staat zie ik geen probleem, en om op je vraag te antwoorden, als je de knop afplakt en de rookmachine warmt terug op dan denk ik niet dat hij dan autoamatisch gaat spuiten? daarvoor heb ik mijn fazer gekocht, die laat ik de ganse avond spuiten en ik regel dan ook de output zo laag dat het nog gezellig is.

Comment

Brandweer komt niet automatisch,

De meldkamer zal eerst telefonisch contact opnemen, Geen antwoord of niet het goede dan komt pas de brandweer.

Kosten liggen tussen de 500 en 800 euro. Ligt eraan welke wagens er uitgerukt zijn en welke regio.

Gewoon even de melder uit zetten in het systeem en de meldkamer verwittigen van heey onze melder zou het in die en die locatie niet moeten doen, gaat deze dus wel af tussen .... en ..... dan is het dus gewoon een foutje. Niets aan de hand en opgelost, doen we zovaak.

Dan het aftapen. Ja kan gewoon. Aanrader mwa zie niet zo zeer het probleem de oude antari z1000 heeft bijvoorbeeld gewoon een ''aan'' knop. Dan rookt deze koelt af gaat uit warmt weer op en gaat weer roken enz enz enz.

Zelfs een antari z1500 mk2 heeft ook gewoon een full non stop output stand, aan en gaan tot hij afkoelt en weer opwarmt.

1 nadeel zorg wel dat er sap in die kan blijft zitten ;) anders heb je kans dat je pompje naar de knoppen gaat als er geen sap meer in zit.

Comment

Een fazer heb ik niet, en ik wil eigenlijk in de eerste plaats een dikke wolk. Ik wil dat de tent goed gevuld blijft dat je (bijna) geen hand voor ogen ziet

Comment

Volgens mij gaat hij wel vanzelf spuiten. Het geen wat er in de rookmachine en controller gebeurd is eigenlijk:
                        A: Het verwarmingselement wordt geregeld met een sensor. als ie warm genoeg is spanning eraf, en als ie terug afgekoeld is spanning weer derop dmv een relais.
                        B: De schakelaar regelt de pomp. Knopje indrukken gaat de pomp lopen. Als het verwarmingselement koud is verbreekt hetzelfde relaistje de verbinding tussen afstandsbediening en pomp.

Ik heb dit volgens mij ooit eens getest, door een stoel op de switch te zetten. Het resultaat hiervan kan ik me helaas niet herinneren. Ik zou het graag nog eens voor je willen testen maar ik hebn niet meer zo'n fogger. Anders zou ik zeggen, probeer het vanavond nog even uit, dan ben je zeker van je zaak...

[Edit]En Ronny was me al voor ;)[/Edit]
                        Last edited by nijst001; Tuesday-30-10-2012, 21:29.

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
                          Ik heb dit volgens mij ooit eens getest, door een stoel op de switch te zetten. Het resultaat hiervan kan ik me helaas niet herinneren. Ik zou het graag nog eens voor je willen testen maar ik hebn niet meer zo'n fogger.
                          Klinkt als resultaat kapotte remote omdat er een stoel op heeft gestaan hahahahahaha

Comment

Die fogger is nu al ter plaatse, maar ik heb wel al gehad dat wanneer ik mijn rookmachine aan het reinigen was met gedmineraliseerd water, ik "te lang" de knop ingedrukt hield. Dan stopte hij vanzelf met spuiten. Ik denk deze manier wel werkt, maar ik weet gewoon niet in hoeverre dat mijn rookmachine dit graag heeft.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                              Klinkt als resultaat kapotte remote omdat er een stoel op heeft gestaan hahahahahaha
                              Zonder erop te gaan zitten natuurlijk haha ;) Meer zodat het knopje ingedrukt bleef...
                              @Mathias: misschien even in de gaten houden... Maar een fazer heeft hetzelfde effect alleen een ventilator erbij. Blaast ook de hele avond. Over onze fazer trouwens (Bax WST-01), die zien we niet meer terug.

Comment

Dan toch maar het enge typetje spelen dat af en toe op het knopje drukt?

Comment

Working...
                                X