Announcement

Collapse
No announcement yet.

Belangrijke melding over mezelf

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Belangrijke melding over mezelf

Ik wil jullie allemaal vragen mij ergens mee te helpen.
    Ik ben namelijk autistisch, ik heb het syndroom van Asperger. We maar een lichte vorm hiervan. Dit houdt kort in dat mijn sociaal vlak niet zo sterk is als normaal. Mijn intelligentie ligt daarbij wel weer hoger. Uitgebreide uitleg: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger en http://www.aspergersyndroom.nl/index...kenmerken.html
    Ik heb dus sociale problemen. Op school wordt ik hierin ook begeleid. Nou is mijn vraag of jullie mij een privebericht zouden willen sturen als jullie vinden dat een van mijn opmerkingen ongepast o.i.d. is. (liefst met citaat van mijn opmerking)
    Zo kan ik beseffen wat ik fout doe, wat ik anders niet eens weet. Hierdoor kan ik er ook op letten dat ik zo'n opmerkingen niet meer maak.

Groet, Boyd

P.s. @rick: als je vind dat deze post in een bestaand topic thuis hoort mag je hem gerust verplaatsen...
    Last edited by nijst001; Thursday-25-10-2012, 00:09.

@Boyd, Autisme is iets complexer dan dat je hier beschrijft.

Autisme is een sociaal communicatieve stoornis. Dat is wat anders.

Ik zal het verduidelijken naar anderen door middel van een muzikaal voorbeeld:

Neem een zanger als voorbeeld, en die wordt versterkt door 2 actieve speakers om zijn omgeving 'goed' te kunnen bereiken met signalen. Maar... nu staan de speakers bijvoorbeeld achterstevoren, is 1 van palen doorgezakt waardoor de speaker bijna op de grond klettert of zingt de zanger geen leuke melodie lijnen met vibrato in zijn stem... in stead gewoon keiharde ruis!

Juist em, zo is dat bij Autisme ook, je bezit wel de vermogens, maar je sociaal communicatieve antennnes zijn anders ingesteld, waardoor het uitdragen daarvan bij een ander compleet anders aan komt (of vaak zelfs niet of met zware verstoringen er tussendoor)

@Boyd, niks meer dan lof door dit zo openbaar te maken. Autisme is een ingrijpende stoornis die zich op alle vlakken kan en veelal gaat uitmonden...

@anderen eventueel die vragen of ik Autisme heb?
    Het antwoord hierop is: 'Ja!'

P.s. Neem wikipedia met een beetje korreltje zout, niet alles wat er staat is van toepassing op de hedendaagse situatie. Liever vraag je in je omgeving of aan personen die het zelf hebben (de experts an sich) hoe het is ;)...

Comment

. Kinderen met het syndroom van Asperger zijn, in tegenstelling tot veel andere kinderen uit het autismespectrum, aanvankelijk wel heel actief sociaal zoekend, maar naarmate hun beperkte sociale vaardigheden hun tegenslagen opleveren kunnen ze zich - in toenemende mate - te rugtrekken.
      . Ten opzichte van mensen met klassiek autisme leren mensen met het syndroom van Asperger veel geraffineerder met hun beperkingen om te gaan. Men weet ze vaak goed te camoufleren. Geholpen door de meestal goed ontwikkelde verbale vaardigheden worden de aanwezige sterke kanten ten volle uitgebuit.
      . Anders dan bij de klassieke autistische stoornis is er geen sprake van vertraging in de ontwikkeling van de taalvaardigheid op jonge leeftijd. Er is een normale of soms hoge intelligentie en een gemiddelde neiging tot het maken van contact, maar er zijn tekortkomingen in de sociale interacties.
      Bedoelingen opnemen en de vorm om hun eigen bedoelingen te uiten, is bij mensen met het syndroom van Asperger moeilijk te realiseren. Veel mensen met het syndroom van Asperger kunnen dit goed inzien en beseffen terdege wanneer iets aanvaardbaar of juist afwijkend overkomt. Hierdoor zijn ze vaak in staat alternatieve strategieën te vinden en geven zij in tegenstelling tot mensen met autisme dikwijls blijk van gevorderde mogelijkheden om gepast en ogenschijnlijk normaal te reageren naar anderen .
      Het syndroom van Asperger heeft wel wat verschillen tov klassiek autisme
      Bron, alle vier fragmenten uit tweede link in mijn vorig bericht.

Comment

Working...
      X