Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mensen die denken last minute een boeking af te kunnen zeggen omdat ze toch dat leuke weekendje weg hebben geboekt last-minute...

En dan vervolgens nog boos worden als je de algemene voorwaarden onder de neus schuift waarin staat dat ze dus een flink bedrag van de opdracht schuldig zijn..

Heel vreemd.

Comment

• Staat inderdaad standaard in mijn algemene voorwaarden.

Annulering van de overeenkomst – Artikel 7
      7.1 De artiest heeft te allen tijde het recht een overeenkomst, al dan niet reeds afgesloten, te weigeren en/of te beëindigen, in geval de opdracht in strijd is met enige wettelijke of andere van overheidswege gegeven bepaling. De artiest heeft tevens het recht een overeenkomst te beëindigen indien de inhoud naar haar oordeel de belangen en/of goede naam van haar onderneming beschadigen kan.
      7.2 Bij annulering van de overeenkomst door de opdrachtgever is deze een schadevergoeding verschuldigd van:
      0 % : wanneer er voor 30 kalenderdagen voor het optreden wordt geannuleerd.
      50% : van het afgesproken uitkoopsom, bij het annuleren van 14 tot en met 4 dagen voor het optreden.
      100% : van het afgesproken uitkoopsom bij het annuleren van 3 tot op de dag zelf van het optreden.
      7.3 De bovengenoemde percentages zijn vaststaand, tenzij de artiest kan bewijzen dat haar schade groter is of de opdrachtgever aannemelijk kan maken dat de schade kleiner is.
      7.4 De opdrachtgever is niet meer gehouden aan de overeenkomst indien de artiest in staat van faillissement wordt verklaard, dan wel surseance van betaling heeft aangevraagd of als er geldig beslag wordt gelegd op de middelen van de artiest. In dit geval zal de artiest geen aanspraak kunnen maken op enige schadevergoeding.
      7.5 De artiest is niet meer gehouden aan de overeenkomst of het nog niet uitgevoerde deel daarvan indien de opdrachtgever in staat van faillissement, dan wel surseance van betaling aanvraagt of als er geldig beslag wordt gelegd op de middelen van de opdrachtgever. In dit geval zal de opdrachtgever geen aanspraak kunnen maken op enige schadevergoeding, zulks onverminderd het recht van de artiest om nakoming van de overeenkomst en / of volledige schadevergoeding te vorderen.
      7.6 De opdrachtgever wordt bij forse bedragen geadviseerd een annuleringsverzekering af
      te sluiten.
      Last edited by Patrick Godschalk; Monday-12-04-2010, 20:31.

Comment

• Bij mij inderdaad ook.

Comment

• Mensen (veelal kleine kinderen) die vragen "mn broer/pa/neef is ook DJ, mag ik ook draaien?" En vervolgens gaan ze bij je achter je booth staan.

Comment

• Mensen die zonder aanleiding aan je apparatuur lopen te frotten..(zucht)

Comment

• ja dat is idd een klote ding, en draai dat liedje die van bla bla bla, je weet wel!!

Comment

• Mensen die mij mailen of ik ook oldies heb. Read the website bitch, er staat toch Trance / EDM ¬_¬

Comment

• Je hebt toch ook oude trance... :D

Comment

• Deze bijvoorbeeld? :D

Comment

• Originally posted by Patrick View Post
                      Mensen die mij mailen of ik ook oldies heb. Read the website bitch, er staat toch Trance / EDM ¬_¬
                      Als die mensen nou eens geen engels kunnen? Of de website meteen al wegklikken als ze zien dat ie helemaal in het engels is?
                      Last edited by rick1993; Sunday-25-04-2010, 20:29.

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
                        Als die mensen nou eens geen engels kunnen? Of de website meteen al wegklikken als ze zien dat ie helemaal in het engels is?
                        De tokkies die hun school niet hebben afgemaakt wil ik toch niet als klanten hebben.

Comment

• Ik heb er nog een:
                          Je wordt gevraagd om een klus te doen (bijvoorbeeld het verzorgen van de techniek van een musical), vervolgens probeer je contact te krijgen met je opdrachtgever die niet reageert. Even later benader je hem/haar persoonlijk en dan blijkt dat diegene zonder iets te zeggen, achter je rug om iemand anders heeft geregeld, terwijl hij/zij jou heeft aangewezen. Toppunt van laagheid...

Comment

• En daarom doe ik aan een aanbetaling van een bepaald procent.
                            Heb je in iedergeval de annuleringskosten nog :)

Comment

• Het toverwoord: een contract waarin je al dat soort dingen in zet...

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
                                Het toverwoord: een contract waarin je al dat soort dingen in zet...
                                Bijkomend "toverwoord": fatsoenlijk contact (wat door de opdrachtgever uiteindelijk niet werd gerealiseerd). Verder kan je dan weinig, want op het punt dat ik het contract wilde laten ondertekenen kreeg ik hetgeen te horen dat het al met iemand anders geregeld was. Dus JA een contract (waar ik mee werk) en JA alvorens goeie communicatie, ..welke niet door de opdrachtgever werd gehandhaafd, terwijl ik tig pogingen deed om haar te bereiken en uberhaupt afspraken probeerde te maken, maar dus vanaf haar kant geen gehoor kreeg.

Daarbij kwam ook dat diegene mij had opgeschreven/aannam als uitvoerder (licht/geluid leverancier) voor die klus, ik was toen stage aan het lopen op die instelling waar die klus zou worden gehouden toen zij dat deed, dus toen kon ik haar te plekke benaderen (wat dus voor die periode was dat zij geen gehoor gaf, want meteen mondeling een afspraak maken tijdens die stage was er bij haar ook niet bij..).

Tjaa... dan zit er toch niks anders op om meteen zonder vastgestelde afspraak zelf langs te komen -_-'

Comment

Working...
                                X