Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

En dan ben je blij dat je Neutrik heb :), maar heb je dan geen zwevende kabels waar mensen op gaan staan? Zoiets is bij mij nog nooit gebeurt.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
      En dan ben je blij dat je Neutrik heb :), maar heb je dan geen zwevende kabels waar mensen op gaan staan? Zoiets is bij mij nog nooit gebeurt.
      Beweer je nou dat kabels moeten zweven :D

Daar heb ik nou een hekel aan ;)

Comment

Haha nee je leest hem verkeerd.

Comment

Ach ja, niet rekening mee gehouden dat de DJ ook je kabels kan mollen...

Kabels lagen op een plek die niet toegankelijk was voor publiek net naast een steiger, DJ springt van de stijger af op de verkeerde plek (aan de achterkant was een trap..) en land op mijn kabel...(nog blij dat mijn top op de subwoofer was vastgemaakt, voor hetzelfde geld had de kabel het gehouden en was de top achterover gevallen....

Het idee was dus alle kabels waar het publiek aan kan komen helemaal vast tapen en de kabels achter en naast de DJ booth vastmaken met een paar tapejes...

Maar goed, het kan gebeuren. Ga binnenkort eens kijken of dat ik de kabel kan maken, ben in ieder geval blij dat ik een reserve kabel bij me had...

Laten we het maar houden op risico's van het vak

Comment

mensen dei vragen of ze iets mogen zeggen over de micro en dan plots beginnen te zingen.

Comment

Lijkt mij alleen maar beter voor de sfeer...
              Tenzij het een zodanige rotherrie is dat je hem maar vlug laat playbacken. :D

Comment

Gisteren mijn grootste ergernis in mijn leven gehad...:

Buiten feest, lijstje was onder andere 4x mac250, ledtubes enz.
                Begon een beetje te druppelen, dus mac's uit en vuilnis zak er over heen, het word droog en begint op te klaren maar plotseling (ik praatte bovedien met een man over wanneer we weer verder konden) kwam het met bakken uit de lucht, ik heb het nog nooit zo hard zien regenen, de meeste apparatuur stond in een party tent maar daar bleef niks van over, alle apparatuur kletsnat (behalve de macs), inmiddels heb ik een kleine schatting gemaakt van hoeveel euro dit koste: €300,- (ledtube controller, dmx dongle, laptop <-- kunnen allemaal gerepareerd worden. verder een hoop kabels en logostickers + gaffa tape) opdrachtgever gaat kijken wat er geregeld kan worden qua verzekereing (In mijn algemene voorwaarden stond dat waterschade voor rekening opdrachtgever is), ergste is dat op dit moment er ook een setje buiten staat terwijl over een uur een fikse bui is voorspelt (er staat een trusscare dus afbouwen niet mogelijk) gelukkig is alles met meerdere zeilen afgedekt en staat het op een verhoging...

Comment

Bij buiten-evenementen wil ik persé dat alles veilig onder een afdak staat met zijwanden. Ik heb al eens een feestje moeten cancellen omdat we alleen een paar pallets zouden krijgen om op te staan in de buitenlucht. Heb ook uitgelegd dat ik het risico niet wou nemen dat ik met zeiknatte apparatuur naar huis wilde gaan en het ook zeker niet veilig was. Het feest zou plaatsvinden in een of andere boomgaard.
                  Feest ging uiteindelijk toch niet door omdat de weersverwachtingen niet al te bar waren.

Comment

ja jan, dat was vrijdag niet echt leuk!!! gelukkig heeft alleeshet overleeft..!!

Comment

tja, ledtube controller die nog steeds flipt (vliegt door het menu heen)
                      Rookmachine die niet weet waneer die moet stoppen met spuiten (zaterdag erg veel problemen mee gehad, (weet inmiddels wel dat hij een grote ruimte snel kan vullen :D)

Verder een aantal rollen nichiban gaffa tape, een mijn adres stickers die op de apparatuur zitten zijn ook naar de maan...

voor de rest, laptop werkt weer (typ dit op mijn laptop) , dongle doet het ook weer (maar stap binnekort toch over op een tafel)

Was geen leuke dag, volgende dag alles goed gegaan.

En belangrijkste van allemaal, weer een hoop verdient om te investeren

Nu mijn nieuwe ergenis, was gisteren bij hilversum alive, podium ''de doelen''

Alles draaide op een krachtstroom kabel, (geen idee hoeveel amp.), optreden van crazy piano (wat hou ik van hun :D) valt op een moment alles uit. 5 minuten geen muziek, daarna draaiden alles weer.
                      Maar nou het grootste probleem: De hele licht set bestond uit ongv. 18 mac 250 entour en wash. Dus bij alle Mh's het berichtje ''Hot''. Lj deed het daarna erg leuk met het licht wat wel werkte (de blinders). Na 8 minuten deden de macs het weer, en kon het feest door (fantaschtische solo van de drummer)

Maar goed, het zou je maar gebeuren dat je een show doet met alleen mh's en dat de stroom uitvalt..

Comment

Nou gister toch wat meegemaakt.
                        Ik heb vanaf vandaag ook een hekel aan mensen die bier in je movinghead gooien waardoor de complete stroom uitvalt!
                        De movinghead hing overigens ook nog op 4 meter hoogte!

Comment

Ik vind 't maar zonde, niet alleen van de movinghead, maar ook van het bier.
                          Gooien met bier... drink 't dan op.. :(

Comment

het bier kan me dan niks schelen denk ik hoor, tevens heeft hij het niet zelf betaald "_

Comment

Ik zou zelf aan de DJ gaan vragen of ik mijn geld terug mag van het bier! Zonde zeg, er is naar mijn idee maar één vorm van alcoholmisbruik, en dat is het verspillen...

En lieve kijkbuiskindertjes, voordat we met zijn allen gaan comazuipen, geniet, maar drink met mate!

Comment

Ik ben dan altijd erg benieuwd als ik zulke dingen hoor waar je die apparatuur leverde, wat voor feesten zijn dat? (lijkt mij dat het groot is en dus dat het allemaal verzekerd is..)

Welk type Mh was het?

Comment

Working...
                                X