Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nog een leuke;

Mensen die een feest geven en een waslijst aan muziek geven die je de hele avond door moet draaien.
    En tijdens de avond ook steeds refereren aan die lijst 'hee draai je nog even wat dingen van de lijst af'.
    Veel liever zoek ik alternatieven op de muziek die zij hebben uitgekozen, of juist aanvullingen. En uiteraard ook uitproberen wat het publiek leuk vindt. Dan ben je in ieder geval wat interactief bezig.

Maarja, als je vervolgens het lijstje moet afspelen als een jukebox vind ik er persoonlijk niet veel meer aan... uiteindelijk draait het wel om de opdrachtgever, de persoon die jou je centen geeft en die toch voor een groot deel bepaalt wat je draait. En als die tevreden is met wat je doet, is dat prima.

Comment

Goed gevalletje van "de klant is koning" zullen we maar zeggen. Als ze willen dat ik een avondje jukebox speel moeten ze dat zelf weten, ik geef dan alleen wel een waarschuwing dat ik er ook andere muziek doorheen kan draaien als ik dat zelf nodig vind. De meesten vertrouwen daar wel in;)

Comment

maar als dat allemaal oersaaie muziek is zullen anderen op het feestje wel denken van: laat ik die DJ maar niet boeken, die krijgt er geen sfeer in. (tenzij ze allemaal hetzelfde er over denken als de opdractgever)

Comment

De opdrachtgever betaald, als je het zelf niet leuk vind moet je de klus niet aan nemen.

Denken dat je geen klussen krijgt omdat het publiek het niet leuk vind gaat ook niet op, de opdrachtgever betaald en bepaald dus ook.

Jij bent de DJ ja, maar als de opdrachtgever een lijstje geeft heb je je daar aan te houden (natuurlijk kan je overleggen).

Vind het ook altijd vreemde verhalen dat een house Dj klaagt over het feit dat hij jaren 80 moet gaan draaien, dan neem je de klus toch gewoon niet aan?

Als ik als Lightjockey werk heb ik ook overal mijn eigen mening over, maar als de opdrachtgever het er niet mee eens is dan zal ik het toch echt op zijn manier moeten, ofdat ik het leuk vind is een andere zaak maar ik krijg betaald en heb kans op meer klussen van deze opdrachtgever.

Comment

Meestal is dat een kwestie van dat jij het beter weet als hem, maar het de opdrachtgever gewoon niet aan zijn verstand krijgt dat jij toch echt een beter plan hebt (jij hebt immers ervaring) houdt het op. Ik heb persoonlijk nogal een hekel aan zulke mensen, maar ik ben nooit vies van een boeking die aan een paar regeltjes is gebonden, het is alleen minder leuk voor mij;)

Comment

Originally posted by Paradise View Post
              De opdrachtgever betaald, als je het zelf niet leuk vind moet je de klus niet aan nemen.
              Communicatie vooraf is hier het toverwoord. Maar ook op locatie zelf kan het ietwat tegenvallen.
              Denken dat je geen klussen krijgt omdat het publiek het niet leuk vind gaat ook niet op, de opdrachtgever betaald en bepaald dus ook.
              Over het algemeen helpt het wel als je publiek losgaat, dat ze je ook sneller onthouden en wellicht komt daar nog een vervolgboeking uit.
              Vind het ook altijd vreemde verhalen dat een house Dj klaagt over het feit dat hij jaren 80 moet gaan draaien, dan neem je de klus toch gewoon niet aan?
              Dan zou ik bij de allereerste e-mail direct afkappen.
              En, als je daadwerkelijk een house DJ bent, zul je ook adverteren als house DJ. En als iemand dan vraagt om een avondje jaren 80 te draaien, dan is dit in principe hetzelfde als een rockband jazz te laten spelen. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                En, als je daadwerkelijk een house DJ bent, zul je ook adverteren als house DJ. En als iemand dan vraagt om een avondje jaren 80 te draaien, dan is dit in principe hetzelfde als een rockband jazz te laten spelen. ;)
                Dat ligt er net aan hoe open-minded de opdrachtgever daar in is, althans dat is mijn mening. House komt voort uit de Disco en Jazz platen van vroeger maar ook van nu. Als een house DJ ervaren is en weet hoe de muziek in elkaar zit kan hij hier een ontzettende leuke combinatie van maken :)

Maarja, het hangt natuurlijk van de opdrachtgever af of hij dit wilt ja of nee. Hij kan natuurlijk ook kiezen voor de drive-in-show van om de hoek die start/stop een hitje op zetten ;)

Comment

Tijdens het mixen van een bandje: een grote moshpit net voor je mengtafel die op een kist met wielen staat...

Comment

Heb je bij zulke feesten geen dranghekken? Of sta je dan niet ver, ver van het podium vandaan? ;)

Comment

Een verhuurklant die niet op komt dagen.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                        Een verhuurklant die niet op komt dagen.
                        Wel jouw AV ondertekend?

Niet komen opdagen zonder opgave van reden is bij mij gewoon de volle prijs betalen.

Comment

Bij mij ook natuurlijk, maar ik heb er wel een hekel aan.

Comment

Ach, bij de verhuur kan zoveel misgaan, zijn dus ook zoveel ergenissen te noemen.

Comment

Bij drive-in shows kan ook zoveel misgaan.. Hier gaat het om hekelfactoren. Dit is er één bij mij die toch erg irritant is.

Comment

- Wanbetalers!
                                - Mensen die hun glas op mijn nieuwe dj booth gevuld met led-buizen moet zetten.
                                - Mensen die zelf een partytent op huren en zelf op willen zetten terwijl ze dit niet kunnen.
                                - Van die mcdonalds bontkraag kijk mij een oudeklerebak hebbende jongeren.
                                - Bejaarde in het verkeer
                                - Spinazie ala creme BLEGHHH
                                - Haring gatver de gatver
                                - Piepende microfoon ..... geluid.
                                - Jongetjes van 12 die 60 keer k*nker in een zin moeten zeggen.

Dat was het voor nu (A)

Comment

Working...
                                X