Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Niks doen op het werk ? Daar kan ik me echt NIET aan ergeren, lekker gewoon zelf doen wat je leuk vindt.

( Maar dan wel weer aan mensen die WEL iets moeten doen maar NIKS doen.. das wel een hoge ergernis... )

Comment

• wegens dat ik ooit ben gekeurd voor een werkvoorzeining. werk ik nu bij de werkelaar voor tijdelijk maar kan net zo goed een betaalde baan bij de c1000 nemen verdiend te minste nog. nu werk ik voor nopes.

ik mag teminste nog schoonmaken anders moet ik 6 uur lang muntjes inpakken en daarvan wordt je ook niet blij.

Comment

• Originally posted by SLGV View Post
        Niks doen op het werk ? Daar kan ik me echt NIET aan ergeren, lekker gewoon zelf doen wat je leuk vindt.

( Maar dan wel weer aan mensen die WEL iets moeten doen maar NIKS doen.. das wel een hoge ergernis... )
        Geloof mij maar evve tijdje niks doen is leuk maar als je letterlijk uren stil staat is dat echt irritant hoor.

Zelf werk ik nu bij een tabaks fabriek en daar is zo nu en dan storing waardoor je soms een uur tot 4 uur stil staat. De eerste 2 uur weet je wel klusjes te vinden maar daarna houd het toch echt op en slaat de verveling toe. En daarbij ook de meligheid haha das wel lagge soms.

Comment

• Niet werken en betaald worden: been there, done that. "Stand-by technieker" op een evenement. In geval van probleem konden we ingeschakeld worden. Heb meer in de cateringtent gezeten dan ergens anders....

Ergernis van de dag: Riders (en bijbehorende bands)
          Hoe halen sommige &$#ù%£'s het in hun kop om zulke riders op te stellen? 9 verschillende soorten drank waaronder 2 bieren, whiskey, wodka... Verschillende soorten snoep die ze graag willen... En dan een technische rider met compleet lichtplan voor zowel een "small stage" en een "large stage". Op een "small stage" zouden ze graag 34 kilowatt aan parren zien + blinders, strobo's, 2 ACL sets... ARGHHHH, Snap niet dat zulke riders nog geaccepteerd worden!
          Durf overigens nog te wedden dat bij aankomst van de band blijkt dat de helft van de priklijst niet klopt, en dat het stageplan een is dat al jaren niet meer klopt...
          Last edited by StijnS; Friday-24-06-2011, 19:04.

Comment

• Was zijn Riders?

Comment

• Gister om vier uur komen een stel muziekanten op school binnen, wij net druk begonnen met opbouwen. Vragen ze ineens waar het drumstel komt te staan?:O
              Wij vragen: Hoezo drumstel??
              Hun: Ja, en de elektrische gitaar en de basgitaar, daarmee moesten wij spelen
              Wij: double u t f?!?!?!?!
              Fijn dat wij ook van dat soort dingen door krijgen gegeven:@
              Uiteindelijk hadden wij in de redelijk kleine zaal geen mogelijkheid tot versterken van het drietal. Ze hebben dus niets uitversterkt gekregen. (behalve basversterker en gitaarversterker)

Eind van de avond: iedereen superblij, veel complimenten gekregen en een hoop (ge/mis)bruik gemaakt van school.

Comment

• Originally posted by StijnS View Post
                Ergernis van de dag: Riders (en bijbehorende bands)
                Rider van de Foo Fighters al gezien? http://www.thesmokinggun.com/documen...r-rider-872903

Die is wel redelijk briljant

Comment

• Originally posted by hardstyle View Post
                  Fijn dat wij ook van dat soort dingen door krijgen gegeven:@
                  Dat heb je zelf in de hand. Ik begin niet eens met plannen van een productie als ik niet weet wat er gaat gebeuren. 'Er komt een bandje'... ok, dan weet ik al IETS. Niet voldoende, maar daar kan ik soms nog mee leven.

Comment

• Originally posted by Rio View Post
                    Was zijn Riders?
                    Een soort contract van de band, waarin staat wat ze allemaal willen enz. Hier in staat ook een ''plattegrond'' van het podium waar de versterkers enz staan, en vaak ook een priklijst.

Comment

• Nee, het punt was juist dat wij een paar dagen ervoor ook al een kleine doorloop van sommige dingen hebben gedaan, de docenten wie opdracht gaven, hebben hier niets over gezegd.
                      Het erge was dat zei het hadden geregeld een paar uur voordat wij aanwezig waren en niets hadden doorgegeven.
                      Ergernis: docenten.

Comment

• Regen!

Comment

• "wensen lijsten" van de band.

Daarop staat dus wat een band wilt.
                          Dat kan bijvoorbeeld zijn welke microfoons ze waar willen hebben en wat ze op welke monitor willen. Of bijvoorbeeld een bepaalde kleur licht bij een bepaald nummer. Dat gedeelte wordt ook wel te "Tech-Rider" genoemd. Maar ook andere dingen zoals bijvoorbeeld de minimale afmetingen van de kleedkamer. Dingen waar ik me nog wel in kan vinden omdat het gewoon vereist is om fatsoenlijk te kunnen spelen, maar ook bijvoorbeeld een bepaalde hoeveelheid van een bepaald soort drank of eten en meer van dat soort (vaak onzinnige) dingen. (bijvoorbeeld een bakje met enkel groene m&m's )

Comment

• Okee, dat soort mensen schuif ik direct aan de kant. Dat je überhaupt een bak M&M's durft te vragen.

Licht/geluid/vloerplan en dergelijke is normaal (en wenselijk), maar de rest is gewoon aso.

Comment

• Het m&m gedeelte is ook meer iets voor de organisatie, en niet voor de techinici... Vaak zijn het toch de wat bekende artiesten die zulke onzin vragen.. De lokale bandjes zijn al blij als ze mogen spelen :P
                              Hier staan overigens een flink aantal riders met nogal wat grappige dingen ertussen.

Comment

• Van Halen was de gene die geen bruine m&m's wilde. Dit was echter een simpele truuk.

Als de manager van Van Halen zijn kleedkamer ging controleren op eisen van zijn rider en hij zag geen bruine m&m's, wist hij dat hij de rest wat op de rider stond niet hoefde te controleren aangezien er al zoveel moeite was genomen voor die m&m's. Waren er wel m&m's in zijn kleedkamer werd de rest van de rider gecheckt. Dit bespaarde de manager vaak veel tijd;)

Daar komt dus het bekende m&m verhaal vandaan.

Comment

Working...
                                X