Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

-€1000,- inversteren om je geluid beter te laten klinken en vervolgens hoor je alleen een brom en een piep (doe mij maar gewoon een aantal lampjes, heb je geen gezeik mee).

-Dj's of muzikanten die klagen dat hun frontlicht te warm is. (''Ik kan het ook uitzetten, maar dan ziet niemand je'' ''mm...laat dan maar aan, maar kan je het ook dimmen?'' ''......'')

-3m XLR te kort komen (1x voorgekomen, woonde gelukkig vlakbij)

-Je lampjes uit hun flightcase halen en zien dat ze kapot zijn..

-Het hok waar de krachtstroom zit is op slot en niemand heeft de sleutel

-Mensen die willen helpen, maar niet weten wat, waarom en hoe iets te doen

-Stroomuitval, waardoor al je movingheads alleen nog licht geven in het display met de waarschuwing ''HOT''.

-Stroomuitval en erachter komen dat het hok weer op slot is gedraaid en dat de sleutel opnieuw weg is.

-Patat en hamburgers op het werk (bedenk eens wat anders dan altijd hamburgers met patat als maaltijd)

-Dingen die kapot gaan op het moment dat ze juist niet kapot moeten gaan.

-Je lichtbrug omhoog takelen en vergeten een display aan te zetten (''fuck, waar is de ladder?'')

-Erachter komen dat je het gewoon niet meer kan opslaan

-Tot de conclussie komen dat zelfs met 3x rijden alle apparatuur nog niet aanwezig is..

Dat was het weer even...

Comment

Man jij hebt soms veel ongluk .

Comment

Toevoeging op bovenstaande:

- lichtbrug omhoogtakelen en erachter komen dat je de kabel die je je lichtbrug in liet lopen toch net iets te kort was berekend, kabel gebroken, en net geen reservekabel bijhebben.

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
          Toevoeging op bovenstaande:

- lichtbrug omhoogtakelen en erachter komen dat je de kabel die je je lichtbrug in liet lopen toch net iets te kort was berekend, kabel gebroken, en net geen reservekabel bijhebben.
          Dan begin je je af te vragen hoe leuk deze hobby eigelijk is...

Gelukkig zijn er ook een heleboel positieve dingen

Comment

Daarom, als het eenmaal allemaal staat wordt het meestal leuk toch?

Comment

Mensen die op het forum een vraag stellen, maar nog niet eens normaal nederlands kunnen schrijven.

Comment

Ik heb hekel aan:

- als mensen aan je DJ booth gaan zitten.
                - als ze m'n movinghead movihead noemen.
                - als ze m'n cd's afpakken.
                - de catering die tijdens de disco MIJN stekker uit het stopcontact trekken.
                - als er veel te weinig stroom is.
                - als mijn stekker uit het stopcontact vliegt.
                - als mensen dronken zijn, en allerlei kabels overkotsen.
                - als ze blijven zeuren om een nummer die je niet hebt.
                - als ze in de microfoon jatten, en voor de box gaan zingen. (piieeeepp)
                - als ze een stekker voor de krachtstroom kwijt zijn.
                - dat ineens mijn dmx kabels te kort zijn..
                - dat ik mijn lampen uit de flightcase pak, en de heeft stuk is.
                - als het stroom uit valt, en de movinghead komt op reset te staan :S.
                - als de mensen van het feest steeds MIJN trap weg jatten terwijl ik hem nodig heb.
                - dat je eindelijk op de bestemming bent, maar je bent het aller belangrijkste vergeten: Je flightcase met je cd spelers en mengpaneel
                - dat je eindelijk op de bestemming bent, maar niemand is aanwezig.
                - dat ze gaan vragen via de site hoeduur je bent terwijl het op m'n website met grote letters vermeld staat.

dit waren ze zo'n beetje..
                (heb er wel meer, maar doe ik een andere keer)
                Last edited by Dj-scratch; Saturday-24-10-2009, 16:04.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                  Ik heb hekel aan:

- als mensen aan je DJ booth gaan zitten.
                  Zorgen dat je booth hoog is en je gear iets lager staat.
                  - als ze m'n movinghead movihead noemen.
                  Het blijven leken, als jij een of ander medicijn verkeerd uitspreekt, dan gaat de apotheker je toch ook niet direct haten? ;)
                  - als ze m'n cd's afpakken.
                  Zorg dat die achter of naast je staan en niemand toelaten.
                  - de catering die tijdens de disco MIJN stekker uit het stopcontact trekken.
                  Kwestie van goede afspraken maken en overleggen. (Communicatie is de basis!)
                  - als er veel te weinig stroom is.
                  Ook een kwestie van doorspreken (al gaan de meeste mensen er toch vanuit 'dat het wel in orde is'. Een kijkje vooraf op de locatie nemen is dan een oplossing.)
                  - als mijn stekker uit het stopcontact vliegt.
                  Ik neem aan zekering er uit? Dat is bij een lege groep je eigen schuld. ;)
                  - als mensen dronken zijn, en allerlei kabels overkotsen.
                  Dan wil ik niet weten op wat voor feesten jij draait... nog nooit meegemaakt.
                  - als ze blijven zeuren om een nummer die je niet hebt.
                  Kwestie van hier creatief mee omgaan en anders vragen of ze het ergens op CD in de auto hebben o.i.d.
                  - als ze in de microfoon jatten, en voor de box gaan zingen. (piieeeepp)
                  Kwestie van mensen goed voorlichten voor je ze dat ding meegeeft.
                  - als ze een stekker voor de krachtstroom kwijt zijn.
                  Ook hier geldt, vooraf de locatie inspecteren kan je narigheid besparen.
                  - dat ineens mijn dmx kabels te kort zijn..
                  Kwestie van genoeg extra kabel meenemen.
                  - dat ik mijn lampen uit de flightcase pak, en de heeft stuk is.
                  Kwestie van zorgvuldig transporteren en voldoende schuim aanbrengen
                  - als het stroom uit valt, en de movinghead komt op reset te staan :S.
                  - als de mensen van het feest steeds MIJN trap weg jatten terwijl ik hem nodig heb.
                  - dat je eindelijk op de bestemming bent, maar je bent het aller belangrijkste vergeten: Je flightcase met je cd spelers en mengpaneel
                  Eigen schuld, dikke bult. :) Leer van je fouten en maak anders een checklist.
                  - dat je eindelijk op de bestemming bent, maar niemand is aanwezig.
                  Kwestie van goed afspreken wanneer je terechtkunt en altijd een nummer vragen van de opdrachtgever en/of zaaleigenaar.
                  - dat ze gaan vragen via de site hoeduur je bent terwijl het op m'n website met grote letters vermeld staat.
                  Klanten zijn best lui soms en sturen soms dezelfde mail naar 10 drive-in shows om de goedkoopste er uit te plukken. Echter, als je die boeking binnen wil slepen is het toch beter om een nette en volledige mail terug te sturen.

dit waren ze zo'n beetje..
                  (heb er wel meer, maar doe ik een andere keer)

Comment

Bedankt voor de tips!, ik ga m'n DJ meubel al veranderen in een Truss meubel, waardoor mijn flightcase al een stuk lager ligt als de truss zelf.

En ik ga een checklist maken.
                    Thanks!
                    p.s. die stekker lag ineens uit het stopcontact, de zekering was niet kapot ofzo..! was vaag..

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
                      p.s. die stekker lag ineens uit het stopcontact, de zekering was niet kapot ofzo..! was vaag..
                      Kabels netjes aan de grond tapen (kan niemand struikelen) en een beetje speling qua kabel houden bij het punt waar je de stekker in het stopcontact steekt. Dan kan hij er ook niet uitvallen, want een stekker klemt van nature in een stopcontact.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                        Kabels netjes aan de grond tapen (kan niemand struikelen) en een beetje speling qua kabel houden bij het punt waar je de stekker in het stopcontact steekt. Dan kan hij er ook niet uitvallen, want een stekker klemt van nature in een stopcontact.
                        Kan je nog lachen als je op een houten vloer van een tent in een bouwput staat, probeer dan eens je tape te plakken op al dat zand :p

Ergenis is natuurlijk ook mensen die truss, trusts noemen (hoe komen ze bij die naam?)

Uitvallende stroom is kut, maar kan gebeuren. Zijn genoeg manieren waardoor het kan gebeuren (zonder dat je er zelf iets aan kon doen).

Catering is trouwens altijd je trouwe vriend:

Catering: ''Wij hebben die 32A aansluiting nodig voor onze oven''
                        Ik: ''Das erg leuk, ik heb hem namelijk ook nodig en ik gebruik hem volledig''
                        Catering: ''Maar ik wist niet dat jullie die 32A aansluiting nodig hadden..''
                        Ik: ''Wist de opdrachtgever wel, en die wist niet dat jullie hem ook nodig hadden, er ligt nog 2x 16A en anders staat hier nog wel een combi-magnetron van 600watt voor jullie koekjes''
                        Catering: ''Dan duren de koekjes wel langer..''

Comment

• Originally posted by Paradise View Post
                          Kan je nog lachen als je op een houten vloer van een tent in een bouwput staat, probeer dan eens je tape te plakken op al dat zand :p
                          Wie geeft er dan ook een feest in een bouwput? ;) Het beste blijft om de locatie vooraf te inspecteren en te zien waar je mogelijkheden liggen.

Comment

• Haha, die is wel grappig:P

Achja, sommige zijn warrig in het regelen helaas.
                            en goed bedacht van dat zand haha! ff de kabels vast tapen in het zandxD
                            Maarja, die kabels konden ze niet uit het stopcontact lopen, want er stonden banken voor, en wij legden alle kabels achter de bankjes:P
                            maar dan nog, ik heb altijd mijn tape bij!

Comment

Heb je bij zulke feesten geen dranghekken? Of sta je dan niet ver, ver van het podium vandaan? ;)
                              Doe wel eens PAtjes in ietwat oversized café's. Ik sta meestal tegen de muur parallel aan het podium met een Yamaha 01V mengtafel. Tussen mengtafel en podium is dan zo'n 10 meter ruimte. Net genoeg voor een stevig moshpitje... Ach, blijven leuke feestjes, maar als ze te dicht in m'n buurt komen leren ze de maglite kennen.

Comment

Wie geeft er dan ook een feest in een bouwput? ;) Het beste blijft om de locatie vooraf te inspecteren en te zien waar je mogelijkheden liggen.
                                Buurtfeest, en ik wer ingehuurd door een ander licht-geluids bedrijf.
                                Dus wist niet dat het daar zou zijn :D

Comment

Working...
                                X