Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by renevanh View Post
    Hekel aan... beroepsdeformatie :P

Zit ik net een filmpje te kijken van een bandje wat ergens speelt, het eerste wat me opvalt... het microfoontje op de tom zit niet zoals het hoort
    een micro voor een tom, kan zitten zoals de drummer of band het het fijnste vind, ik heb zelf gedrumd ik had een stereo condensator tussen mijn toms,
    een boven en onder mijn snare(zie je ook niet vaak)

Comment

• Tuurlijk, het kan op 80.000 verschillende manieren.

maar als de mic (een doodgewone e604) ergens tussen de toms wijst is het niet goed ;)
      Op 2 oktober 2011 was de kwart finale van The Clash of the Coverbands BeNeLux Edition. 't Luchtorkest werd 1e in de publiekcategorie! In dit filmpje I Got A ...

Comment

• Originally posted by renevanh View Post
        Tuurlijk, het kan op 80.000 verschillende manieren.

maar als de mic (een doodgewone e604) ergens tussen de toms wijst is het niet goed ;)
        http://www.youtube.com/watch?v=_MitiOAqkqs
        zo als ik zie is dat idd geen fijne manier, dan kom je of zwaar kanalen tekort, of mics

Comment

• Drum versterken was volgens mij nog niet eens nodig in dat cafetje

Comment

• Als je dan toch te kort komt zou ik 'm overhead versterken bij de hihat/snare en desnoods nog bij de ride, laat die toms maar zitten dan..
            Last edited by dj_rob; Monday-03-10-2011, 20:33.

Comment

• Originally posted by dj_rob View Post
              Als je dan toch te kort komt zou ik 'm overhead versterken bij de hihat/snare en desnoods nog bij de ride, laat die toms maar zitten dan..

vaak als ik kanalen tekort kom dan split ik gewoon signaal(bvb: overheads op een kanaal)

Comment

• Hu? hoe krijg jij 2 mics op 1 kanaal? Ja ik ook wel als ik patch op mijn tafel. Doe je dat gewoon met Y splitjes?

Comment

• Tuurlijk... 2 micro's op 1 kanaal met een Y-kabeltje, gaat zonder problemen.
                  Wij doen dat vaak als we een band moeten mixen met de 01V: gewoon de 2 overheads op 1 kanaal.

Comment

• Originally posted by StijnS View Post
                    Tuurlijk... 2 micro's op 1 kanaal met een Y-kabeltje, gaat zonder problemen.
                    Wij doen dat vaak als we een band moeten mixen met de 01V: gewoon de 2 overheads op 1 kanaal.
                    ik raad dan wel aan 2 gelijke microfoons te gebruiken en ook een gelijksoortig signaal dus geen bass drum en snare!

wat ik ook nog wel eens doe is backings op een kanaal,

en idd ja via een xlr Y kabeltje

Comment

• Ik heb een hekel aan mensen die menen uit te moeten leggen. Hoe je een drumstel uitversterkt in een: hier heb ik een hekel aan topic.

Ik zit nu al tig posts te lezen over nee dit ja zo dit kan ook doe je zo. Als ik daar vragen over heb of meer over wil weten kan er toch ook een wie wat hoe waarom drumstel uitversterk topic komen. Maar goed heb niet de functie taak van Rick.

Kijk ik in mijn glazen bol zie ik wel een reactie van Rick aankomen aankomen.

Comment

• Kijk ik in mijn glazen bol zie ik wel een reactie van Rick aankomen
                        Mooi, dan hoef ik het niet meer te doen. ;)

Ontopic!

Comment

• Aan een smeltende ledpar, toen ik gisteren na afloop van het feest de ledparren ging weghalen was heel het plastich wat er voor zit gesmolten en verbogen, de ledpar was ook bloedheet.
                          Zoiezo vind ik de nieuwe productie Showtec Led par 56's heel erg slecht.
                          Als jij mij had verteld dat het namaak waren had ik het zeker van je aangenomen.

Morgen bax maar is bellen om of mn geld terug te krijgen of een nieuwe ledpar te krijgen.

Comment

• Hu, dan is hij ergens anders warm van geworden dan van die led. Je zou bijna aan kortsluiting gaan denken, want die ledjes worden totaal niet warm. Bij die led-parren van bax heb ik bij nog geen problemen ondervonden!

Comment

• Toen ik de Bax eigenmerk LED parren had, waren ze binnen 1 maand allebei helemaal gesmolten. Meteen terug gestuurd, maar was ze wel mooi 3 weken kwijt. En sinds dien deden de meeste ledjes het niet meer. Vandaar dat ik maar voor Tri-color leds gekozen heb.

Comment

• het fenomeen dat leds geen warmte produceren wordt hier dus weeral eens tegengesproken :)
                                leds worden inderdaad warm, weliswaar niet zo hard als een halogeenlamp maar ze kunnen wel warm worden, het effect van deze warmte is dat de ledjes sneuvelen, je bent zeker niet de enige die het al heeft voorgehad.
                                blijkbaar hielden de fabrikanten er met de eerste generatie geen rekening mee tot ze met de waterproof serie's opeens ledjes begonnen te sneuvelen.

Comment

Working...
                                X