Originally posted by Rick
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Waar heb jij een hekel aan?
Collapse
X
-
Een hekel heb ik er aan dat mijn laptop gister er mee op hield, een kwartier voordat het feest begon. Halsoverkop dus naar een collega van me gefietst en daar een laptop gehaald en die nog net op tijd kunnen aansluiten.
Hopelijk is het alleen de voeding, maar dat zullen we maandag wel zien bij de computerzaak om de hoek.
Comment
-
Vrijdag op een kinderfestival gedraaid. Ik had op voorhand de organisatie al proberen contacteren, maar tot op 2 dagen voor het festival zelf, kreeg ik ze maar niet aan de lijn. Uiteindelijk heb ik ze toch kunnen bereiken, en kwam ik te weten dat de organisatoren er al vanuit gingen dat ik met pc draai (voor de duidelijkheid, ik draai enkel met cd's). Ze beloofden me om een 2e cd-speler te zoeken.
Een uur voor de aftrap kom ik op het podium en daar staat:
1 stanton s 450
1 mengpaneel dat veel weg had van een jb beat 6
1 american audio vms 4.1 (daar ben je natuurlijk zonder computer niet veel mee)
en natuurlijk nog wat lichten...
Dan toch maar even gevraagd hoe het met de 2e cd-speler zat, en ze beloofden me er voor te kijken. Zo gezegd zo gedaan, 5 minuten voor tijd komen ze aangehold met een cd-speler die lijkt op de Dj tech Idance (met cd-speler natuurlijk). Het dingetje had een play- en cue toets, jogwheel en pitch fader. Het was alleszinds beter dan maar 1 cd speler.
Uiteindelijk moest ik enkel in de voormiddag echt muziek draaien, en in de namiddag af en toe een liedje op leggen, terwijl iemand anders presenteerde.
Comment
-
Waarom heb je dan niet gewoon je eigen spelers meegenomen? Als ik niet weet wat er aan apparatuur staat neem ik altijd zelf een dj setje mee. Als de aanwezige apparatuur voldoet is dat prima, voldoet het niet zet ik mijn eigen setje er neer. Ik heb het toch, dus of het nu in de loods staat of achterin mijn busje, dat maakt natuurlijk ook niet uit.
Comment
-
Het was meer een vrijwillig klusje (met kleine vergoeding), dus om daarvoor speciaal met de wagen te gaan, terwijl ik met de trein kon (die treinrit werd me extra terug betaald). Voor de organisatie was ik ook gewoon een extra publiekstrekkertje ten opzichte van vorig jaar (ik stond niet op het hoofdpodium, zie je ;) ). Vorig jaar stond er een laptop, op de plaats waar ik nu stond... .
Het was bedoeld voor kinderen, dus voor hen is de muziek op zichzelf veel belagrijker dan goede overgangen. Dit werd me ook duidelijk aan telefoon gezegd.
Dus dan heb ik toch maar overwogen niet te veel te zeulen met mijn materiaal.
Achteraf alsnog spontane reacties gekregen over mijn goede overgangen (van de begeleiders).
Comment
-
Inderdaad een geslaagde dag. Maar ik heb / had er een hekel aan dat ze niet bereikbaar waren, en er zomaar eventjes vanuit gingen dat ik met pc draai, precies of tegenwoordig draait niemand meer met cd's. Maar ze waren blijkbaar tevreden over mij en lieten me merken dat ik volgend jaar misschien wel mocht terugkeren. Nu hopen dat ze tegen dan weten dat ik 2 cd-spelers wens ;)
Comment
-
@StijnS
Je kunt het ook dusdanig hard zetten dat je met je eindset over de 'reverb' heen blaast... :cool:
Nee, grapje. Hele zaal vol met doeken is wél een goede oplossing. Maarja, geld en mogelijkheden zijn er ook niet altijd. ;)
Ik heb het ook meegemaakt, alleen was het in een dusdanig vreemde ruimte (turnschool). Wel sporthal, maar geen fatsoenlijke plek voor PA en FOH. Dus de boxen zo goed en zo kwaad als het ging ergens neergeplempt en ik werd veroordeeld tot 6e trombonist. Met de mengtafel IN de band dus... Eén keer en noooooit weer, haha! :)
Comment
-
Geluidsdruk laag houden... Haha, moet je eens komen uitleggen aan artiesten die enkel het woord "luider" kennen om hun gewenste monitormix te beschrijven... ;)
Het is gelukkig prima verlopen, toch zeker met het in gedachte houden van een galm van 5 seconden...
Comment
-
Hekel aan beregende frost filters. Resultaat: http://img269.imageshack.us/i/imagepgv.jpg/
Hekel aan waardeloze trekontlasting op XLR kabel. Resultaat: http://img594.imageshack.us/i/imagettgj.jpg/
Comment
Comment