Originally posted by r.dubbelman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Waar heb jij een hekel aan?
Collapse
X
-
Mensen die geen verstand van zaken hebben maar het toch denken te hebben.
Vandaag op school maar weer eens met de man gepraat die over het budget gaat van de nieuwe licht&geluidsset van school (zie dit topic).
"Ik heb een paar dingen in jullie budget veranderd."
"Oh, wat dan?"
"Nou, die prolyte truss die jullie uitgezocht hadden wordt te duur, ik heb nu een hele mooie lichtbrug gevonden"
"Eh, enig idee hoeveel die movingheads alleen al wegen?"
...
"De lichtsturing (tiger) wordt ook veel te duur, ik heb een andere uitgezocht. Je kunt daar ook programma's mee maken hoor" (toe maar...)
"Zozo, welke tafel is dat dan?" -> zero88 jester 12/24
"Eh.. Enig idee hoeveel kanalen die 4 movingheads, 6 sunstrips en 2 KLS-setjes nodig hebben? Wel iets meer dan 24.."
"Maar maar, deze heeft echt 512 kanalen, kijk maar: DMX512 staat er bij"
"We hebben nu ook een lichttafel (Zero88 juggler), maar die is heel moelijk te programmeren. Ik heb wel eens een poging gedaan, maar ik kwam er zelfs niet uit."
"En daarom zou ik het ook niet kunnen?"
Pfff...Last edited by rick1993; Tuesday-29-06-2010, 15:01.
Comment
-
Aller eerst geef ik deze man over de Prolyte truss gelijk, als het in een vaste installatie komt hoeft er opzich geen prolyte te hangen. Daarmee bedoel ik dus ook weer niet dat je het setje van die man moet nemen. Kijk eens naar andere truss merken die qua draagkracht goed in de richting komen van Prolyte maar een stuk minder kosten.
Over de Jester, inderdaad geen movinghead tafel. Maar wel een fantastische tafel voor parren (en kleine hoeveelheid led). Zero88 heeft wel een aantal mooie tafels die ook goed gebruikt kunnen worden met movingheads maar een Pearl is een veel betere tafel voor leerlingen om mee te werken. Ook waneer de ruimte (+apparatuur) verhuurd word door de school (wat vaak voorkomt) is een Pearl toch wat handiger (aangezien bijna iedereen wel met een Pearl om kan gaan).
Comment
-
Ik denk dat je voortaan je keuzes voor de apparatuur het beste kunt verantwoorden. In de ogen van leken lijkt het er gewoon op alsof ze flink genaaid worden als je een vrij dure tafel/trussconstructie/noem het maar op voorstelt, terwijl zij denken 'jamaar hier zie ik een veel goedkoper setje'.
Ga met z'n tweeën rond de tafel zitten, leg het een en ander uit en dan zien ze vanzelf wel dat het noodzakelijk is.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostGa met z'n tweeën rond de tafel zitten, leg het een en ander uit en dan zien ze vanzelf wel dat het noodzakelijk is.
De truss zal hij waarschijnlijk/hopelijk wel iets aan veranderen, want wij zijn met 3 jongens die helpen maar we stoppen er alle 3 mee als het niet meer veilig hoeft..
Comment
-
Originally posted by rick1993 View PostOp school staat nu al een juggler, die ik volgende week eens zal gaan bedienen.
Het is niet voor een vaste installatie, alles moet overal in en rond de school opgebouwd kunnen worden. Bovendien wou deze man eerst ook nog een carré van decotruss..
Veel plezier (ik denk dat dat ding mijn grootste ergernis is die ik ooit meegemaakt heb...)
Comment
-
Rick1993, je moet gewoon je klant overtuigen wáárom hij dat nou net moet nemen. Als je het voorbeeld van de computer kijkt, dit is een typisch voorbeeld van "Kill me with features". Mensen kijken meer naar de hoeveelheid dingen die een apparaat kan, dan of het dit ook goed kan.
Voorbeeldje in mijn eigen vakgebied, de voorversterkers
Voorversterker A heeft twee XLR ingangen, conventioneel versterkt en doet verder niets. Deze kost 500 euro
Voorversterker B heeft acht XLR ingangen, met buizen en heeft ook nog flanger, delay, echo, pan, phase en alles erop en eraan. Deze kost maar 300 euro.
Maar... als je ze allebei gaat uittesten blijkt dat preamp A gewéldig klinkt! Heerlijk gewoon. Preamp B heeft een blikkerig, statisch geluid en de 8-bit effecten zijn het hem ook niet.
Hier is het een kwestie van goed kijken wat je wil. Wil je goed geluid, of wil je een hoop aan effecten? Dat is simpelweg de afweging die je (nu voor je klant) moet maken. Als jij een klant hebt die twee simpele LED pinspots nodig heeft kun je hem wel acht KLS-800's aan gaan smeren omdat die mooier zijn, maar daar betaalt hij wel meer voor. Uiteindelijk voelt die klant zich dus alleen maar 'genaaid'.
Zelf hou ik dat ook aan in mijn opnames, als ik een reclamespot moet maken voor iemand, kan ik nog zo goed willen dat er een vrouwenstem met een mannenstem wordt omgewisseld omdat deze beter beluisterd wordt - maar als mijn opdrachtgever persé alleen een vrouwenstem wilt, prima.
Comment
-
Originally posted by --Djdave-- View PostBen net terug van een musical, daar het licht en geluid gedaan.
Heb een hekel aan het volgende:
- Mengtafel schee er mee uit.
- Sennheiser schee er mee uit.
- 2 parren die floepte er opeens uit.
- 2 kanalen van het mengpaneel zijn stuk.
- stroom viel uit omdat de leidingevende zonodig even een extra lampje op moest zetten
- Wil ik een kleurenfilter vervangen zit de lamp los in de behuizing par lamp kapot op de grond.
Kortom een avond die ik nooit meer over wil doen...
Comment
-
Originally posted by --Djdave-- View PostHeb het net gecontroleerd en het kwam door dat ik 2 parren op 1 kanaal had gezet, werd iets te overbelast waardoor de zekering er uit floepte en er dus 2 parren uitgingen. even een nieuwe zekering erin en dmx kanaal laten maken en alles werkt weer zoals het hoort.
Comment
-
Originally posted by BCDrivein View PostHet valt me op dat er bij elke klus wel wat gebeurd wat niet echt hoord te gebeuren, misschien enig idee waarom zulke dingen gebeuren?
De leraar van school die mij heeft benadert die had ook al een ander benadert van school. maar ik kon eigenlijk alles opknappen. hij leverde het geluid en deel van het licht uiteindelijk schee zijn mengpaneel en senheisser er mee op en mijn parren knalde eruit, dat laatste was gewoon logisch nadenken want 2 parren op 1 kanaal lukt natuurlijk niet. Welke dingen waren nog meer gebeurt dan volgens jou ?
Comment
-
Originally posted by --Djdave-- View Post[...] en mijn parren knalde eruit, dat laatste was gewoon logisch nadenken want 2 parren op 1 kanaal lukt natuurlijk niet. Welke dingen waren nog meer gebeurt dan volgens jou ?
Comment
Comment