Oud/Nieuw is voor mij een dag als een ander, behalve dat hij 200% betaald.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Waar heb jij een hekel aan?
Collapse
X
-
Originally posted by Dj-Walter View PostKom op man, oud en nieuw moet je juist samen met je vriendin zijn en zoenend het nieuwe jaar in. Doe ik ook :)
Comment
-
Originally posted by djwildfox View Posthet is mooi maar als er mongolen mee gaan gooien snap ik je wel(A)
De kruitladingen zijn nooit gelijk, het kruit wat ze gebruiken is pure bagger uit de middeleeuwen en zwaar vervuild (daarom rookt het ook zo), lonten hebben nooit dezelfde verbrandingstijd. Het ene rotje is psst knal en bij de andere vraag je je af of het dit jaar, wat net is begonnen, nog wat wordt.
Op dit moment terwijl ik dit schrijf kijk ik uit op een grasveldje waar twee jongens van 11 jaar met rotjes bezig zijn. Al een uur. Het spel begint langzaam maar zeker gevaarlijker te worden en ze beginnen het spul al naar elkaar toe te gooien. De ouders reageren niet, die zitten binnen en zijn te druk met hunzelf. Bovendien hebben ze niet half in de gaten wat vuurwerk feitelijk is en de enorme risico's die deze twintigste rangs explosieven met zich meebrengen.
Als ik deze beide jongens een handgranaat in de handen zou geven en hun zou leren hoe je daar mee om moet gaan, dan was het leed niet te overzien. Ouders die mij, al politie bellend, helemaal verrot schelden. Agenten die mij op hun aller booste toon de hele rit naar het buro toe volpompen met hoe achterlijk en schadelijk ik wel niet ben. Een krijzende officier van justitie die met overslaande stem zwetend naar de mooiste woorden zoekt om uit te drukken hoe ziek ik ben. Een rechter, naar lucht happend, om met nog mooiere woorden de officier te overtreffen. En dan laat ik de pers nog maar achterwege die er beslist in slagen van mij een pedofiele terrorist te maken waar Osama Bin Laden voor op de vlucht zou slaan. En daarna nog een stelletje onbenullen van de reclassering die nog nooit een handgranaat in het echt hebben gezien, nauwelijks weten wat het is voor een ding en mij steeds weer vragen waarom ik de jongens niet gewoon een rotje heb gegeven.
Nou, omdat dat rotje vele malen onbetrouwbaarder en daarmee gevaarlijker is dan die handgranaat.
En daarom ben ik bang voor vuurwerk.
Mij valt regelmatig de bek open dat in het land met de (terecht) strengste vuurwapenwetgeving ter wereld toestaat dat deze onbetrouwbare en gevaarlijke rommel volkomen legaal in handen van kinderen mag komen.Last edited by JPSholland; Friday-31-12-2010, 17:25.
Comment
-
Originally posted by JPSholland View PostMij valt regelmatig de bek open dat in het land met de (terecht) strengste vuurwapenwetgeving ter wereld toestaat dat deze onbetrouwbare en gevaarlijke rommel in volkomen legaal in handen van kinderen mag komen.
"Het zijn maar rotjes" Ja en kinderen zijn kinderen. Zeker als het jongens betreft: dubbel in de gaten houden. Onwijs gevaarlijk.
Ik heb er nog nooit een stuiver aan uitgegeven, zonde van mn geld. Werk je uren om aan het geld te komen, is het binnen 6 seconden weg. "ja maar t is zo leuk!" Dat zijn de spelletjes op mn Wii ook, daar heb ik toch echt langer plezier van, zijn minder gevaarlijk en mag ik t hele jaar door spelen. Als ik wil kan t zelfs bijna net zo hard als vuurwerk.
Overigens is het niet legaal om vuurwerk aan kinderen te verkopen/geven. Het laatste word helaas te vaak oogluikend toegestaan.
Comment
-
Zal ik jou eens wat vertellen Zassie?
Als het mistig wordt, of het windstil is zodat ik de rookmachine kan gebruiken, dan zet ik mijn lasers buiten. Geen mens die dan nog naar dat vuurwerk kijkt. Ondanks een laser al heel gewoon is, trekt het kennelijk enorm. Vooral kinderen kunnen er uren naar kijken.
Er wonen hier gasten die voor 500 euro vuurwerk opschieten. Ze dus nu ook al begonnen anders krijgen ze het niet op.
Comment
-
Handelt hij er in of brand hij dat zelf op?Last edited by JPSholland; Saturday-01-01-2011, 00:26.
Comment
Comment