Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik heb nu mijn laptop in de docking staan, waardoor alle data rechtstreeks wordt gekopieerd naar een RAID systeem. ook gaat elke maand alle documenten naar de FTP op een andere lokatie.
ahh balen... dat heb ik ook eens gehad, maar ik had gelukkig wel een backup van een weekje terug. Sindsdien wordt alles hier ook wekelijks gebackuped op een externe HD, en bovendien zitten er 2 fysieke harde schijven in mijn laptop.
Als ik mijn boekingssoftware afsluit (waarvan de database op schijf C staat) maakt deze automatisch een backup naar schijf A. Daar staan dus alle boekingen en facturen in.
Ik moet overigens nog steeds kijken naar een online backup oplossing die automatisch mijn bestanden kopieert...
de data op de Time Machine backup is compleet onleesbaar.
Met een normale Windows verkenner of de Mac variant hiervan vast wel ja, maar met de bijbehorende software moet daar gewoon een volwaardige backup uit te halen zijn. Anders de leverancier van die software aansprakelijk stellen voor je dataverlies!
Ik heb overigens een offerte aangevraagd voor datarecovery op de hdd van m'n laptop. Onderzoekskosten = 99€. Prijs voor te recoveren gaat ergens liggen tussen 950 en 1800 euro. Allemaal exclusief BTW uiteraard.
Dat is als je HDD fysiek stuk is en hij open moet in een cleanroom om de platters in een werkende behuizing te zetten.
In de meeste gevallen is dat niet het geval maar is de FAT goed naar z'n grootje of is de eerste sector van de HDD beschadigd. Dat is relatief eenvoudig te recoveren als je Windows op die Macbook draaide. OSX heeft z'n eigen bestandssysteem, maar ook daar zijn vast wel tools voor.
Waarom? Dat zijn toch gewoon kopieën van je bestanden?
Inderdaad, dat zou moeten zijn.
Maar ik heb gekeken op de NAS waar Time Machine z'n backups plaatst. Hier stond een sparsebundle met een corrupte HFS indeling. Geen probleem, met fsck_hfs is dat te fixen. Echter in de sparsebundle kon ik alleen een .inComplete bestand terugvinden.
Geen losse bestanden of mappen. Geen flauw idee waarom Time Machine dit geflikt heeft.
Met een normale Windows verkenner of de Mac variant hiervan vast wel ja, maar met de bijbehorende software moet daar gewoon een volwaardige backup uit te halen zijn. Anders de leverancier van die software aansprakelijk stellen voor je dataverlies!
Ik zal eens een "niet zo vriendelijke" mail sturen naar Apple.
Dat is als je HDD fysiek stuk is en hij open moet in een cleanroom om de platters in een werkende behuizing te zetten.
In de meeste gevallen is dat niet het geval maar is de FAT goed naar z'n grootje of is de eerste sector van de HDD beschadigd. Dat is relatief eenvoudig te recoveren als je Windows op die Macbook draaide. OSX heeft z'n eigen bestandssysteem, maar ook daar zijn vast wel tools voor.
De harde schijf is ook fysiek beschadigd. Hij wordt niet meer herkend door de satacontroller van een PC. Sterker nog: de pc start niet eens meer op als de harde schijf aangesloten is. Het bios klaagt met enkele biepjes en dat is het. Zelfs de SMART status uitlezen lukt al niet meer...
Last edited by StijnS; Wednesday-28-09-2011, 07:56.
waar ik nou moeite mee heb is als "concollegas" de veiligheid in gevaar brengen. Ik rij zojuist burghaamstede in waar er bij grandal greenpark een truss brug over de weg staat, met aan beide kanten een statiefje waar de vierde poot ontbreekt..... Waardeloos...
waar ik nou moeite mee heb is als "concollegas" de veiligheid in gevaar brengen. Ik rij zojuist burghaamstede in waar er bij grandal greenpark een truss brug over de weg staat, met aan beide kanten een statiefje waar de vierde poot ontbreekt..... Waardeloos...
Afhankelijk van de plaatsing van de statieven (X---X of +---+) kan er in sommige gevallen met 3 poten volstaan worden aan de veiligheid..
Bij de opstelling +---+ kan het prima om de 2 poten aan de binnenkant weg te laten.
oee, das balen ja!! ik ben juist altijd bang dat ik last krijg van een "rickje" (dus dat ze afgaan opt moment dat ze niet af mogen gaan:p)
Hoe kwam het? eigen fout of fabrieksfout?
Weet ik nog niet, we hadden gewoon stekker en verlengsnoer bij de regie liggen. en op 't moment dat we het nodig hadden deden we de stekker erin maar er ging er maar 1 af.
Comment