Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ligt aan het soort schuim en soort klittenband.

Wij zetten het er altijd op gaas op met tac tik weet ik veel lijm van de bouwmarkt. Gaas goed dik insmeren schuim erop met wat extra gewicht. Tot van de week en tadaa klaar.

Ik heb een hekel aan met 37 graden in een schaduw zijnde in een tent staan draaien terwijl de rest het wel gelooft en heerlijk buiten aan en in het water ligt

Comment

• ik heb ooit een koude premie gekregen op een vakantiejob omdat ik in koelcellen (zeg maar koelmagazijn) moest werken. misschien het overwegen waard om dit ook in te voeren :)

Comment

• haha zoiets heb ik ook nog eens ooit gedaan... buiten 35 graden en ik stond met een dikke winterjas in een vriescel doosjes met vlees te stapelen.

Comment

• aan een LS9.
          probeer ik vanmiddag een preset op te slaan, weigert da ding gewoon.
          ook het koppelen van 2 faders, lukt niet. geef mij maar soundcraft in plaats van dat *%ding

Comment

• ( kan iemand me uitleggen hoe je een bericht verwijderd?)
            Last edited by Mathias Van Rechem; Wednesday-22-08-2012, 17:02.

Comment

• Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
              haha zoiets heb ik ook nog eens ooit gedaan... buiten 35 graden en ik stond met een dikke winterjas in een vriescel doosjes met vlees te stapelen.
              Ik moest dus ook doos"jes" vlees stappelen, maar ik kreeg er wel warm van...

Maar waar heb ik een hekel aan? Mensen die me op voorhand vragen welke liedjes ik ga draaien. Ik heb dan maar mijn volledige liedjes index doorgestuurd met een dikke 2400 nummers nummers...

Comment

• Originally posted by Fallgum View Post
                aan een LS9.
                probeer ik vanmiddag een preset op te slaan, weigert da ding gewoon.
                ook het koppelen van 2 faders, lukt niet. geef mij maar soundcraft in plaats van dat *%ding
                Aan de klank van een 'ongemodde' LS9 inderdaad een hekel. Werkbaar in kroegjes, maar serieuze PA...

Maar aan de werking van het apparaat, geen problemen mee eigenlijk. Koppelen van 2 faders gaat via Channel Job. Groepje selecteren en dan de kanalen gewoon selecten met de knop. Voila, gelinkte faders. Wel even instellen wat je wilt linken: faders, EQ, HA, Dyn etc.

Preset opslaan weigeren? Nooit gehad.

Wel dat de tafel vastliep omdat er 'iets' aan de netwerkpoort hing (iPad en Macbook)... Daar heb ik ook een hekel aan ofc

Comment

• Originally posted by ajdeboer View Post
                  Aan de klank van een 'ongemodde' LS9 inderdaad een hekel. Werkbaar in kroegjes, maar serieuze PA...

Maar aan de werking van het apparaat, geen problemen mee eigenlijk. Koppelen van 2 faders gaat via Channel Job. Groepje selecteren en dan de kanalen gewoon selecten met de knop. Voila, gelinkte faders. Wel even instellen wat je wilt linken: faders, EQ, HA, Dyn etc.

Preset opslaan weigeren? Nooit gehad.

Wel dat de tafel vastliep omdat er 'iets' aan de netwerkpoort hing (iPad en Macbook)... Daar heb ik ook een hekel aan ofc
                  het is een ding van school, dus heel vaak verkeerd gebruikt en dus half naar de klote.
                  maar ik mis sowiso het overzicht op dat ding, als je naar de vi serie van soundcraft kijkt zit er veel meer overzicht op.
                  maarja als ik over digitale krengen begin...
                  doe mij maar gewoon een analoge midas.

Comment

het is een ding van school, dus heel vaak verkeerd gebruikt en dus half naar de klote.
                    maar ik mis sowiso het overzicht op dat ding, als je naar de vi serie van soundcraft kijkt zit er veel meer overzicht op.
                    maarja als ik over digitale krengen begin...
                    doe mij maar gewoon een analoge midas.
                    Factory reset en klaar! LS9 kun je echt niks mee fout doen.
                    Overzicht is echt niet moeilijk. Als je een Vi snapt, snap je een LS9 ook. Geen punt, echt waar.

Lekker hoor digitaal, alhoewel...
                    Zo'n lekker oude vintage Soundcraft. Snoeihard de preamp in en flink gas der op. Gaaf! :)

Analoge Midas begint leuk te worden vanaf de Ledgend. Daaronder niet echt interessant.
                    Heb nog nooit met de toprange Midas gewerkt trouwens. Binnenkort...

Comment

Analoge Midas begint leuk te worden vanaf de Ledgend. Daaronder niet echt interessant.
                      Heb nog nooit met de toprange Midas gewerkt trouwens. Binnenkort...
                      wij hebben een nieuwe midas verona staan ook 2 oude soundcraft's welke modellen weet ik niet, nog een antieke die we ooit gekregen hebben volgensmij geen merk.
                      digitaal hebben we een vi4 een digidisign een digico en een ls 9
                      van de digisign en de digico weet ik ook de modellen niet.

Originally posted by ajdeboer View Post
                      Factory reset en klaar! LS9 kun je echt niks mee fout doen.
                      Overzicht is echt niet moeilijk. Als je een Vi snapt, snap je een LS9 ook. Geen punt, echt waar.
                      nou moet ik ook zeggen dat ik meer licht dan geluidsman ben. >_<

Comment

- een nieuwe midas verona
                        - 2 oude soundcraft's
                        - nog een antieke die we ooit gekregen hebben
                        - een vi4
                        - een digidisign
                        - een digico
                        - een ls 9
                        Flinke lijst. Geef mij de DigiCo of de LS9 maar digitaal.

Weer ontopic een hekel:

Midas Verona. Zure dure budgettafel...
                        Werkt wel hoor, maar veeeeel te duur. (kapotte routingknopjes altijd, summing en output...)

Comment

Flinke lijst. Geef mij de DigiCo of de LS9 maar digitaal.

Weer ontopic een hekel:

Midas Verona. Zure dure budgettafel...
                          Werkt wel hoor, maar veeeeel te duur. (kapotte routingknopjes altijd, summing en output...)
                          tja die midas word niet veel gebruikt dus die is nog niet kapot.
                          maar ik vind het wel de mooiste tafel die we hebben, en lekker makkelijk.

Comment

• Bleagh, hier begint de LS9 ook een ergernis te worden... Gekoppelde faders die lustig op en neer schieten, faders die niet meer te calibreren zijn... Ik heb 30x na mekaar de calibratie uitgevoerd, en ze zijn niet meer goed te krijgen. EQ flat on fader, en je ziet de raarste standen.
                            Voor te mixen is het geen probleem, maar om een EQ af te regelen...

Geef mij maar terug m'n vertrouwde Avolite! Twee voordelen: Hij werkt zonder problemen en je kan er lichten mee aansturen:mrgreen:

Comment

• Originally posted by StijnS View Post
                              Bleagh, hier begint de LS9 ook een ergernis te worden... Gekoppelde faders die lustig op en neer schieten, faders die niet meer te calibreren zijn... Ik heb 30x na mekaar de calibratie uitgevoerd, en ze zijn niet meer goed te krijgen. EQ flat on fader, en je ziet de raarste standen.
                              Voor te mixen is het geen probleem, maar om een EQ af te regelen...

Geef mij maar terug m'n vertrouwde Avolite! Twee voordelen: Hij werkt zonder problemen en je kan er lichten mee aansturen:mrgreen:
                              Ouwe, goedgebruikte LS9 faders willen ook nog wel gaan 'wiebelen' tijdens de show. Was niet erg geweest als het alleen de fader was, maar ook de audio gaat dan mee. Buitengewoon irritant.

Oh, inderdaad ja. Die koppelfaders en heen en weer schieten.
                              Heb ik ook nog nooit begrepen hoe dat komt.

Enige oplossing is om het gehele faderboard te vervangen... Dure grapjes voor een tafel van 9k.

Comment

• Tenten! Arghhh... Een jaarlijkse fuif in een tent van 45x20m... Normaalgezien is er 7.5m tussen de rand van de tent en de eerste paal. Hebben ze dit jaar ineens een tent waarbij de de eerste paal al op 5 meter staat. Staat wel erg mooi hoor, zo'n paal midden in je podium...
                                En nog het stomste: ik kan mijn plan weeral gaan veranderen, nog een geluk dat ik vandaag zelf even ging kijken.

En als klap op de vuurpijl doet mijn vaste pc weer moeilijk met m'n WYSIWYG dongle. Windows-rommel!

Comment

Working...
                                X