Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mja, wij doen zware investeringen om elke 3 maanden al onze rigging te laten keuren, organiseren riggincursussen voor onze medewerkers.... En dan zie je dat er nog steeds bedrijven bestaan die het niet zo nauw nemen met de regels, en levensgevaarlijke situaties creëren voor de bezoekers.
    Ik hoop echt dat er ooit zéér strenge regels komen op rigging, samen met controles. "Onveilige constructie? Feest gaat niet door."

Comment

• Ik stem er in mee!

Comment

• Heb het al meerdere malen andersom meegemaakt. Perfecte rigging, kompleet met construktieberekeningen en tekeningen. Afgestemd op de construktie van de feesttenten waarin alles moest gebeuren. Van te voren hele vergaderingen om de organisatie te laten zien dat we aan hun eisen voldeden! Eisen die ze terecht op hebben gesteld om gevaarlijke situaties te voorkomen.Op de dag zelf begint de organisatie echter zelf aanpassingen te doen aan de feesttent omdat er voor een bar meer ruimte gecreeerd moest worden! Hierdoor vervalt dus in feite je hele berekening! komplete palen werden verplaatst en sommige vervielen zelfs! Dus ook organisaties moeten hierop gewezen worden. 3x raden wie anders de schuld krijgt van een eventueel ongeluk........

Comment

• En nog een heel bekende ergernis: Een idioot van een "artiest" die met z'n 2 lompe poten op m'n monitors (Martin LE1200's) gaat staan. Resultaat: Grill compleet ingedeukt.
          Ga je achteraf de "artiest" z'n gebrek aan professionaliteit verwijten, krijg je te horen dat het simpelweg "beroepsrisico" is. Hij mag blij zijn dat ik me heb kunnen inhouden om eens beroepsrisico op z'n gitaarversterkers toe te passen.

Comment

• Is slechts de grill ingedeukt. Of is de conus ook mee gedeukt?
            Dan zou je kunnen kijken of je de kosten naar hem kan doorschuiven...

Comment

• Ik heb ze nog niet volledig kunnen onderzoeken, maar ik denk dat de conus (gelukkig) niet geraakt is.
              Maar zo'n ingedeukte monitor kun je niet meer gebruiken voor nette klusjes...

Comment

• als de artiest niet wil luisteren, kan je alleszinds eens gaan horen wat de organisatie te zeggen heeft.

Comment

• Anders zou je kunnen kijken of je de grill los kan krijgen bij de winkel waar je ze hebt gekocht!

Comment

• In dat geval krijgt de organisatie gewoon een rekening. Daar heb je het contract mee zij regelen het zelf maar verder met de artiest als ze dat willen.

Werk je meteen voor de artiest dan is dat wat anders; Volgende keer een flinke case op zijn gitaartje tippen en de verterker van het podium afrollen (niet via ramp)

Comment

• Ik ken het probleem ook.

''Artiesten'' Die ook voor het eerst op een feestje op een podium staan en denken dat ze stoer zijn door op de monitor te gaan staan. Net nieuwe dvx d10 speakertjes die als monitor gebruikt word. Is er zoon knuppel van een jaar of zeg 16 die het wel eens uit zal leggen. 1x hey vriend als je het leuk en gezellig wil houden zou ik dat maar niet meer doen. Ja maar..... Kan maar dan zal je vanavond weinig verdienen en weinig optreden. Want ik trek eerst me monitor van het podium en dan daarna jou schuif gewoon helemaal dicht. Ook de groep die voor podium stroom is gaat gewoon uit.

Dan komt er vanzelf iemand van of de organisatie of van de band die vraagt wat er aan de hand is. Dan kunnen die bepalen of een borg voor als de monitor het einde niet haald omdat hij denkt dat het toch nog wel een keer moet of niet meer op het podium.

Vreemd dat het stoere er dan wel heel erg snel af is.

Artiesten met een ernstig gebrek aan respect voor ander mensen de spullen ben ik echt zo klaar mee.

Comment

• Helemaal triest wordt als ik nu de feestboekpagina van die band opzoek en een hele geschiedenis van afgebroken podiums, omvergeworpen drumstellen en dergelijke terugvind. En ze zijn er nog trots op ook...
                        (Ja, ook bij ons gooiden ze op het einde van het optreden het drumstel met volledige microfoonset (3x C451, 2x 57, 1x B57, 4xe604, 1xB52) omver... Ook daar vonden ze het abnormaal dat ik er een opmerking over maakte.
                        Gelukkig zitten ik en de uitbater van het jeugdcentrum hierover op dezelfde golflengte: Deze band hoeft hier niet meer komen op te treden.

Comment

• Gemaakte schade ga je gewoon op de band verhalen?

Comment

• Alle schade die ze eventueel gemaakt zouden kunnen hebben factuur je gewoon.
                            Al je XLR'en rondom het drumstel zijn beschadigd, alle mics stuk en de uren voor reparatie en vervangen zet je er ook bij. Opsturen die factuur, is het snel afgelopen.

Comment

• Eigenlijk zou je de monitor uit moeten zetten vanaf dat een artiest erop staat, dan zal hij toch denken. Ohnee, die heb ik dus gesloopt ;) En hij heeft zelf geen geluid meer ;)

Comment

• Of je gooit er een leuk effect op die het geluid flink laat kraken. Hij schrikt zich rot!

Comment

Working...
                                X