Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dat verhaal ken ik ergens van... In januari nog gehad. Eerste uitvoering kwamen ze achter de schermen filmen... Alles goed gegaan. Wanneer komen jullie filmen? Morgen. ok kom optijd... Volgende daf komen ze lekker laat aan. Moesten ze stroom hebben, geluid. Lopen stressen tot de laatste minuut...

Comment

• Maar dat is wel een goede leerschool.
      Als er ergens op klus een cameraploeg rond loopt, altijd alvast een postfader mix maken op een reserve aux. Heb ik ook op die manier geleerd....

Comment

• Van te voren aangeven dat je audio uit de mixer wil en/of in het laatste uurtje voor show met een XLR aankomen... mij best.

Maar je hebt ze er inderdaad ook tussen zitten die 10 minuten NA aanvang met een minijack aankomen en achterin je tafel beginnen te vrutten... donder op!

Comment

• Geen minijack idd. Meestal hebben ze hier dan een verloopje bij voor hun zender. Maar minijack, brrrr. Da's geen pro-audio idd.

Comment

• Dit was een stereo 6,3 mm jack.... En wat betreft de post fader mix, dat had misschien gemoeten. Maar waarom kan de 12 jarige amateur dj die ook moest optreden wel een week vantevoren mailen wat hij moet meenemen en wanneer hij kan soundchecken? Als een cameraploeg zich gewoon even meld, ze waren er al een uur, dan was er niets aan de hand. Maar als een "proffesionele" camera ploeg twee minuten voor aanvang geirriteerd en arrogant met een "onhandig" plugje in mijn gezicht staat te wapperen, ren ik niet meer zo hard. Mijn motto: ik ga heus niet harder rennen omdat jij niet kunt plannen!

Comment

• Overigens zat op de sennheiser zender een minijack aansluiting, is sennheiser nu niet meer pro-audio? Ik heb ook een hekel aan de term pro-audio. Als je met 32 autoradio speakers en een huis, tuin en keuken versterker een band prachtig kan laten klinken, ben je wat mij betreft pro-audio!

Comment

• Af en toe hekel aan mensen die niet weten wat een edit knop is, hierdoor zelf meerdere berichten onder elkaar plaatsen ( zonder tussen komst van wat dan ook of een langere periode van bezinning )

Heerlijk om mensen af en toe te zien discussiëren met zichzelf.

Dan om op de term pro audio terug te komen. Tja is altijd natuurlijk maar net waar en hoe je er tegenaan kijkt. Maar om nu te zeggen ja ik ga een band doen met auto radio speakers Dan vraag ik me toch wel af wie dat gepland heeft en waarom er dan toch niets iets gangbaarders aanwezig zou zijn.

Maar goed als jij zegt dat je het daar prachtig mee kan laten klinken kan het ook hier natuurlijk 2 kanten op. Jou prachtig of toch niet zo prachtig maar jij bent er tevreden mee geweest. Ik ben er niet bij geweest maar hoop het om heel eerlijk te zijn niet mee te hoeven maken.

Lijkt me sowieso vrij sterk dat het echt zo prachtig was. Anders stond er wel op elk feest een 32 tal autoradiospeakerset met een huis tuin en keuken versterker.

Comment

• Gijsbert,

Zoals je kunt lezen zeg ik:
                  Maar minijack, brrrr. Da's geen pro-audio idd.
                  Gaat over minijack en over minijack alleen.

Als je met je Sennheiser zender aankomt, knutsel dan op zijn minst een fatsoenlijk verloopje.
                  Ik heb geen minijack uitgang. En de enige stereojack uitgang is reeds in gebruik.

Comment

• Ik heb ook een hekel aan mensen die handleidingen niet lezen! (en dus niet weten waar een edit knop voor dient! En dat is zelfkritiek...)

Voorafgaand aan mijn verhaaltje over de autospeakers stond het woord "als". Hiermee bedoel ik te zeggen dat ik mensen die met beperkte middelen iets moois maken, meer "pro-audio" vind, dan mensen die dat alleen (of zelfs niet eens) met hele dure spullen kunnen.

(en nu een aanvulling via de edit-knop, dankjewel Ronnie)

De aanname dat iedereen jouw plugje kan aansluiten vind ik nogal arrogant, zeker als je de ander dan ook "onproffesionaliteit" verwijt. Het is inderdaad wel netjes als je diverse verloopjes bij je hebt.
                    Last edited by Gijsbert; Wednesday-06-03-2013, 23:17. Reason: Meer info

Comment

• Originally posted by Gijsbert View Post
                      Overigens zat op de sennheiser zender een minijack aansluiting, is sennheiser nu niet meer pro-audio?
                      Die minijack opzich hoeft geen probleem te zijn, het idee dat ze van mij verlangen iets te bedenken om van XLR (of balanced jack) naar minijack (female!) te komen terwijl ik een show aan het draaien ben is wel een probleem.
                      Je komt met XLR of je laat ruim van te voren weten wat je nodig hebt. Dan zorg ik wel dat het er is.

Comment

• Cameraploegen heb ik ook een hekel aan.. niet van uit geluid technisch oogpunt.... echt vanuit houding. Jij moet je maar aan hen aanpassen en doen wat zij willen op het moment dat het hen uitkomt... zij zijn "de media".

Hoe vaak ik niet ergens heb gestaan en er weer een HvN ploeg voorbij kwam hobbelen. "hey kan je je even dit en dat en zus en zo want dat is leuk voor onze reportage...." Zolang SBS mijn rekening niet betaald doe ik waar ik voor in word gehuurd door mijn opdrachtgever.... niet een malloot met een camera en een verkeerde houding.

Of ook zo'n leuke: we gaan over een half uur live.. lijkt ons leuk als jij dan op de achtergrond je ding doet... Mijn reaktie: prima.... waar mag ik de rekening naar toe sturen? want ik ben al ruim 30 min. klaar en sta al die tijd al op JULLIE te wachten tot ik mijn spullen eindelijk eens kan pakken om weg te gaan....

Comment

• Ik heb en hekel aan arbeidsongevalen. Vandaag uigeschoten met m'n multitoolmes, resultaat: 2 draadjes laten aanbrengen in mijn knie op de spoed

Comment

• Oei! Beterschap Mathias!

Comment

• Ernstige hekel aan iemand van een band (welke ik niet zal noemen) die in een zatte bui flink wat bier over ons amprack giet: gevolg 2 x Crown xti-4000 naar de k@#$%

Natuurlijk moet vergoed worden: maar een hoop gedoe als je dat rack de volgende dag eigenlijk weer nodig hebt.

Comment

• Da's inderdaad een zware ergernis, SLGV... Hier heeft laatste een huurder bier in een CDJ-2000 gegoten... Erg vervelend, want dat ding was vlak er na weeral verhuurd...

Comment

Working...
                                X