Nog zo'n ergernis: Waarom moeten "artiesten" altijd m'n materiaal kapot maken of meenemen? Moet ik nu echt een borg vragen van een artiest als ik 'm een microfoon in handen stop? Moet ik de jack kabels vastlijmen aan m'n DI's? Dat ze eens respect leren hebben voor andermans materiaal... :(
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Waar heb jij een hekel aan?
Collapse
X
-
Ik heb het persoonlijk allemaal niet meer zo op dj's en artiesten die via iemand anders lopen.
Spullen mee nemen of het interreseert ze niets in de omgang.
Altijd standje oorlog.
Niet weten hoe het werkt en dan ons de schuld geven.
Laatst ook weer zoiets mee gemaakt. Dj komt draaien. Gooit zijn bier om ( raar dat als je aan het werk bent moet drinken maar goed ) en ziet dat het over onze ( net 2x gebruikte ) nieuwe hazer loopt. Ik zie het ook zeg er wat van. Ja sorry ging perongeluk. Ik zeg ja nou en kan je het toch ook ff opdoen. Krijg je een bek van ja nou ik heb toch al sorry gezegd.
Dus dan maar zelf even een doekie erover om het weer netjes te houden. Moet je ze eens vlug zien worden toen ik '' per ongeluk '' wel heel dicht bij zijn laptop kwam met mijn cola. Zou je gewoon ff willen opflikkeren met je kutzooi bij mijn laptop. Je weet zeker niet wat dat ding gekost heeft. En dag hoor. Heel even uitgelegd ( standje nu moet jij eens even goed luisteren pannenkoek ) dat ik zijn muziek net zo snel uit als aan kan zetten. Met meteen erachter aan dat ik er totaal geen moeite mee heb om even een mix cd in te starten tot de volgende dj komt.
Echt zucht 9 van de 10 x altijd het zelfde gezijk met die dj's en artiesten er zitten goede tussen maar de meeste :(
Comment
-
Originally posted by René Sance View PostGoed steven Rick, als het nog eens gebeurt zal ik het jou melden. Maar ondertussen zijn we wel een topic aan het vervuilen, misschien ergens anders plaatsen en daar verder? Eventueel nieuw topic?
Comment
-
ik heb een hekel aan organisatoren die denken beter te weten hoeveel tijd ik nodig heb. Ik vraag 2uur opbouwtijd --> je hebt anderhalf uur, dat moet voldoende zijn! --> ok dan garandeer ik niet dat ik niet meer aan het opbouwen ben als de eerste mensen toekomen....
en als ze dan nog eens al je andere tips helemaal afkraken alsof ik er niets van ken... (ik 5 jaar ervaring op feesten van 20 tot 1500 man, zij: hoogstens een verjaardagsfeestje toen ze nog in het lager zat...), zoals zorg dat je ook voor jezelf voldoende reserve tijd inbouwd...
Soms zou je toch graag een paar onvoorziene kosten inbouwen he ;)
Comment
-
pfff er is zoveel waar je je aan kan ergeren bij een optreden, maar ALTIJD LACHEN, da's de ergste vind ik...
Heb ooit gehad dat met carnaval een kind een glas water over mijn apparatuur heen gooide, expres.
Natuurlijk een goed gesprek gehad met dat kind (een zin) en heel duidelijk gemaakt dat hij dat niet meer mocht doen.
Doet hij het alsnog nog een keer! Kind uit gebouw gezet, maar jij moet blijven lachen, want als je boos achter die tafel staat, geen reclame :)
Of dat de mensen die jou hebben ingehuurd dingen zeggen als: mag ik misschien een viltje op je speaker stands plakken, voor de vloer *knipoog*.
Terwijl er al lekker dikke rubberen doppen onder je stands zitten tegen beschadiging.
Of: "goh is dat alles dat je hebt (hadden ze ook op foto's gezien en meer was niet voor betaald), en dan ik ken iemand.... die geeft dit voor dat geld!".
Dan denk ik echt, jah huur hem dan ofzo.
Of dat ze je een playlist geven, van draai dit maar ;) en dan staan er nummers op die het publiek niet leuk vind.
rookmachines geven natuurlijk ook altijd problemen inderdaad en gaffa tape op vloeren ook (ik leg uit, laat niks achter hoor mevrouw!) "nee, doe toch maar niet".
Pure irritatie
Comment
-
-Mensen die je een microfoon geeft met een schakelaar, ze uitlegt dat ze hem even aan moeten zetten als ze willen spreken, het op hét moment vergeten en dan boos naar mij zitten te kijken
-Inhuurde bands die helemaal NIKS voor elkaar hebben en bij jou om alles komen vragen, zo vaak gebeurd en echt om vanalles: kabels, verdeelblokjes, versterkers, speakers een drumstel (nee echt serieus) en raar opkijken als je zegt dat ze dat eigenlijk zelf hadden moeten regelen
-toen ik op een bruiloft speelde met een band voor de receptie had de DJ van na het buffet GEEN geluidsinstallatie bij zich, resultaat: hele avond niks gedaan terwijl hij mijn geluidsinstallatie gebruikte (kon het echtpaar het toch niet aandoen te vertrekken en hun zonder DJ achter te laten). Was wel netjes opgelost, DJ werd ingehouden op zijn gage en ik een hele dikke fooi, maar ik heb me de hele avond kapot zitten ergeren (en dan ook nog commentaar hebben op mijn installatie). Doe ik nooit weer...
-bij het opbouwen/draaien/afbouwen de hele tijd dezefde mensen die komen kijken en commentaar geven op van alles en nog wat
-mensen die duidelijke afspraken waar veel van afhangt niet nakomen
-cateraars (zonder uitzonderingen)
-acteurs die zich gaan bemoeien met licht/geluidsplannen
Ik kan nog wel even doorgaan...
Comment
-
In de catogorie cateraars. Even een stukje breder. Mensen van de organisatie, bar personeel enz. Ik heb hier nog een stekker Kan er wel bij he? Zit bijna niks op. Maar 3 koffie potten
Nee zeggen en nog geen 5 minuten later knalt er een groep uit zonder dat je iets gedaan hebt. Jawel hoor zit er toch een vreemde stekker in me paddestoel.
Als artiesten of een band commentaar hebben is het prima zet je je eigen set er maar naast. Zo simpel als dat kan het zijn.
Comment
-
Dat probleem heb ik nooit (even afkloppen) Ik plak alles af wat ik niet gebruik op een stroomgroep en schrijf er met grote koeienletters iets van 'defect' of 'NEE' op. Leugentje om eigen best wil denk ik. Wat ik wel vaak tegenkom zijn cateraars die zelf ook audio verhuren en het niet kunnen hebben dat een ander er met die opdracht vandoor is gegaan. Gevolg is hatelijke opmerkingen en overal commentaar op. Kan ik niks mee, doe ik niks mee, ik laat ze gewoon lullen.
Comment
-
Wat ik laatst had, een tape-act kwam optreden op onze carnavalslocatie. Op zich prima, ik heb altijd wel een galmpje en een draadloze mic (Sennheiser) bij.
Nee, meneer moest zijn eigen draadloze microfoon gebruiken, want die klonk het beste. Natuurlijk komen ze pas binnen als de zaal al vol staat, waardoor goed influiten niet meer mogelijk is. En waar gaat de beste man staan? Recht voor mijn rechter (voor de kijkers links) speakertoren.
FWIIIIIIIIIIIIIIIIIIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
En mij maar boos aankijken...
Comment
-
Waar ik hekel aan heb is dat mensen 3 meter van een microfoon af staan en klagen waarom het geluid zacht is en ik alle mogelijke volume heb gegeven tevens dan ook nog denken als je zacht praat dat het geluid heel hard zal zijn. Het volgende waar ik eraan erger is dat mensen met me werk bemoeien die niks vanaf weten.
Wat ik helemaal echt debiel vind en al 1000x verteld heb lavalier microfoon gebruiken als een normaal microfoon dus volop in je mond. Het is een daspelt microfoon gebruik hem dan ook zo.
Comment
-
ik begin maar ook met een lijstje dingen die ik echt kan uit kotsen.
1 dj.s/producers die heel vaak hun naam veranderen. (nieuwe facebook pagina/nieuwe souncloud/nieuwe website ect).
2 dj,s/producers die een nieuwe naam hebben er bij. omdat ze met een vriend een duo zijn begonnen maar nooit 1 volledige plaat maken.
3 dj.s/producers die hun naam willen veranderen. omdat ze een iets andere stijl willen produceren.
4 dj,s/producers die gewoon hun naam willen veranderen.
5 16,17,19 jarig gastjes die zich zelf al afrojack vinden. teveel aan pr doen. onwijs slechte muziek maken. met geen enkel potentieel.
alleen maar bezig zijn met de klim naar de top.
6 in buurthuizen draaien omdat ze daar een draaitafel hebben en de hele jeugd het daar doet.
7 gastjes die denken dat ze betere muziek kunnen maken.
8 gastjes die het vreemd vinden dat je niet je hele carrierie besteed aan pr,pr,pr.
groetjes eduard.Last edited by donkey kong; Tuesday-01-07-2014, 21:36.
Comment
-
Ik erger mij aan forum wijsneuzen die denken dat je goed geluid alleen maar krijgt door vooral veel te plaatsen....
Die voor een zaal voor 100 man al met 4 tot 6 subs a 1kw en evenzoveel toppen a 1kw adviseren, terwijl het om een huwelijksfeestje gaat....
En vooral aan DJ's die gebrek aan de voorgaande jaren hebben en dan maar meatloaf, survivor, golden earing, bryan adams, etc knallers draaien....
Comment
-
Originally posted by vrijevogel View PostEn vooral aan DJ's die gebrek aan de voorgaande jaren hebben en dan maar meatloaf, survivor, golden earing, bryan adams, etc knallers draaien....
Comment
-
Of van die forum wijsneuzen die nog vooral in kw rekenen in plaats van de aantal db's die je ermee kan halen.
Ja inderdaad jongens en meisjes het gaat echt niet zomaar om de kw'ts maar vooral over hoe effectief de speaker met deze watt's omgaat.
Ook snap ik het standpunt helemaaaaaaal niet van o jeeeh hij draait knallers van vroeger. Zeer zeker op een bruiloft zie ik dit niet als probleem Je hebt namelijk vaak een grote verscheidenheid aan publiek ( jong oud ) liefhebbers van van alles en nog wat. Wil je dan dat de massa het kent kom je toch vaak uit bij inderdaad de knallers. Ga je onbekende muziek draaien heb je gewoon veel minder resultaat.
Draai je daartegen op een disco classics party dan veranderd het verhaal natuurlijk al snel. Dan moet je naast hier of daar een keer een knaller ook de in en outs kennen van het tijdperk en je even bewijzen wat je kan. Dat mag dan ook wel verwacht worden van een dj in zoon situatie.
Daarnaast is elke bruiloft natuurlijk anders. Ik heb er dit jaar ondertussen denk ik een om en nabij de 20 opzitten. Geen enkele was het zelfde. Sommige inderdaad 2 topjes en 2 subs en klaar. Maar we hebben er ook gehad met ja als u het zo wil maken we het zo in totaal 6 subs en 4 toppen ( 3x sub per kant met 1 top erop en een delay in de zaal ) en ik kan je met een eer en geweten vertellen dat er echt niets mis mee was. Het is maar hoe je ermee omgaat. Of wat te denken een erg groots opgezette locatie waar je gebruik maakt van meerdere setjes om zo overal een mooi en egaal gedekt geluid te krijgen zonder standje oorlog te hoeven draaien.
Dj's die denken dat het om hun draait. Dat er maar 1 goede en juiste manier is ( waar er vaak meerdere mogelijkheden zijn )
Waar ik dan weer een hekel aan heb, Ja er staat veel en het moet ook gewoon vol aan. Zacht dat kan niet. Het is een volume knop geen schakelaar die alleen uit of aan kan.
Comment
Comment