Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar heb jij een hekel aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja gelukkig was het maar een goedkoop dingetje!
    Maar het vervelende was dat het gehele licht uitviel en we de truss in konden om de voeding van die movinghead eruit te halen zodat de rest weer gewoon verder kon.

Comment

waar ik een hekel aan heb is dat er bij de categorie licht en laser
      alleen maar van die kinderlijke lampen staan: Te koop: mooie discolamp (blijkt het een goedkoop discobolletje van de bart smit te zijn :S

Comment

Ik neem aan dat je het over Marktplaats hebt?

Comment

Daar gaan we!

-Mensen die nadat je net alle speakers hebt uitgezet en de eerste kabels naar de draadloze microfoon receivers hebt weggehaald nog even iets door de microfoon willen zeggen..
          -Een gebrek aan een goede stroomvoorziening (Lees die algemene voorwaarden nou eens!)
          -Het gebrek aan mensen die artiesten dienen te ontvangen. (Lijkt me stug dat artiesten bij mij hun drinken moeten komen halen terwijl ik een artiest sta te mixen)
          -Mensen die je de hele avond gek maken om een nummer, dat absoluut niet bij de sfeer past en vervolgens als je het nummer eindelijk draait ergens rustig in een hoekje op een barkruk gaan zitten
          -Artiesten die telkens vragen of de monitors wat harder kunnen, maar wel na elke toon die microfoon laten zakken in de richting van de monitors.
          -Dansgroepen die met 23 cd's aankomen. En nog niet eens de moeite nemen om een briefje met de volgorde aan te geven.
          -DJ's die het niet kunnen laten in het rood te draaien... (Hey, het geluid kraakt, hoe kan dat!?)
          -Mensen die het nodig vinden om met je rookmachine op mensen te richten.(Ja ik weet dat dat ding warm is)
          -Mensen die dubbelklikken op bestanden, omdat ze even in je database zoeken, terwijl Winamp een liedje aan het spelen is

Moet ik nog verder gaan...?

Owjah,
          -Kabinet-Balkenende:D

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
            Daar gaan we!

-Mensen die nadat je net alle speakers hebt uitgezet en de eerste kabels naar de draadloze microfoon receivers hebt weggehaald nog even iets door de microfoon willen zeggen..

Haal jij dan niet eerst de microfoons weg voordat je aan de rest begint?
            -Een gebrek aan een goede stroomvoorziening (Lees die algemene voorwaarden nou eens!)

Donderdag ook weer problemen gehad, kon pas een kwartier voor begin bij de 32A voor mijn parren en moest daarna nog proggen..
            -Het gebrek aan mensen die artiesten dienen te ontvangen. (Lijkt me stug dat artiesten bij mij hun drinken moeten komen halen terwijl ik een artiest sta te mixen)
            -Mensen die je de hele avond gek maken om een nummer, dat absoluut niet bij de sfeer past en vervolgens als je het nummer eindelijk draait ergens rustig in een hoekje op een barkruk gaan zitten
            -Artiesten die telkens vragen of de monitors wat harder kunnen, maar wel na elke toon die microfoon laten zakken in de richting van de monitors.
            -Dansgroepen die met 23 cd's aankomen. En nog niet eens de moeite nemen om een briefje met de volgorde aan te geven.
            Doet me denken aan die basisschool musicals :p
            -DJ's die het niet kunnen laten in het rood te draaien... (Hey, het geluid kraakt, hoe kan dat!?)
            Ach, ze zullen het nooit leren..
            -Mensen die het nodig vinden om met je rookmachine op mensen te richten.(Ja ik weet dat dat ding warm is)
            Rookmachines worden bij mij ook alleen verhuurd na goede afspraken maar zelfs dan gebeuren inderdaad zulke dingen
            -Mensen die dubbelklikken op bestanden, omdat ze even in je database zoeken, terwijl Winamp een liedje aan het spelen is

Moet ik nog verder gaan...?

Owjah,
            -Kabinet-Balkenende:D
            Ben ik het absoluut mee eens..

Ik reageer maar even in het blauw..

Comment

Licht uitttrekken zodat het kan afkoelen en dan breek ik m'n geluid af.

Als ik niet op tijd mijn goede stroomvoorziening heb vertik ik het gewoon om mijn multi-parren in te steken. (grote set huren = grote stroom leveren)

Die musicals zijn inderdaad ook altijd leuk....

Morgen op mijn vrije dag zal ik mijn lijstje even vervolgen.:D

Comment

quote van jan:
                Ach, ze zullen het nooit leren..

jan, bedoel je hier iets mee>???;-)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Ik neem aan dat je het over Marktplaats hebt?
                  Onder andere ja, maar dacht dat ik geen reclame mocht maken, daarom ;)

Comment

Originally posted by --Djdave-- View Post
                    Onder andere ja, maar dacht dat ik geen reclame mocht maken, daarom ;)
                    Geef ik je helemaal gelijk in.

Ook bij licht en laser komt hij niet gelijk bij de goeie, dat ik daar eerst een advertentie moet aanklikken, en daarboven licht en laser moet aanklikken, dan ben ik er pas echt.....

Comment

Aan mensen die bij hun apparatuur lijstje, elk kabeltje neerzetten wat ze hebben.
                      Voorbeeld:
                      1x Mic
                      1x Microfoonkabel
                      3x Scanner
                      3x Dmx kabel

Tjah ...

Comment

Dat is gewoon logisch, door schade en schande wordt je immers wijs en ik heb het al een keer gehad dat ik terug naar huis moest en een avond voor de helft moest staan omdat ik een deel van de apparatuur niet kon aansluiten door gebrek aan een kabel. Ik heb nog nooit zo gestresst!

Overigens gelijk iets waar ik een hekel aan heb: kabels die in de knoop zijn of net die ene essentiële kabel missen... Gruwelijk!

Comment

Check, check, dubbelcheck!

Al heb ik ook ooit wel eens een XLRetje tekort gehad op een klus en was ooit eens het statief voor de stroboscoop vergeten... kan gebeuren, leren van fouten en weer verder. ;)

Over kabels in de knoop; Als je de juiste technieken gebruikt en je kabels netjes organiseert bij je booth, kom je niet snel in de knoop te zitten. En let er op dat je op tegengestelde wijze je kabels oprolt als dat je ze hebt neergelegd. Dan kan er niet veel misgaan. :)

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                            .....of net die ene essentiële kabel missen... Gruwelijk!
                            Dat klinkt allemaal veel te bekend. Hoe vaak komt het wel niet voor dat je 100 XLR kabels in je kabelcase hebt liggen en dan net een jack-jack kabel nodig hebt voor een gitaar.. Té vaak als je het mij vraagt.

Comment

Ach, er gaan bij mij meestal 2 kabel kisten mee.

Belangrijkste is om er voor te zorgen dat je:

A) Goede afspraken maakt met de opdrachtgever (laatst ook weer gehad, afspraak was dat ik de 32A aansluiting kreeg voor het licht maar vervolgens wou de opdrachtgever die aansluiting gebruiken voor zijn oven (natuurlijk stond er een kleine oven naast maar ja, dan duurt het zo lang...:p)

B) Probeer dezelfde shows neer te zetten, dan weet je zelf ook al welke kabels je nodig hebt

C) Maak een checklist, zet hierin welke kabels je meeneemt (en let er op als je weer terug bent dat diezelfde kabels ook weer terug zijn).

D) Al zet ik alleen een lichtset neer, er gaat altijd een koffertje mee met een hoop (audio) verlopen. Ook ooit gehad, huur 3-polige DMX kabels (stuk of 25) en krijg vervolgens 25 5-polige kabels. Laat ik dan net weer zo blij zijn dat ik mijn 15 DMX verloopjes bij me hebt :)

Verkeerde kabels/vergeten mag eigenlijk niet gebeuren, het gebeurd ook bij mij heel soms maar tegenwoordig neem ik altijd teveel kabels mee dan te weinig..

Comment

Voor de standaard sets hebben we ook inderdaad altijd genoeg kabels mee...
                                Het probleem begint meestal bij de bandjes. We doen namelijk ook PA support op evenementen en dan zul je net zien dat je net die goeie kabel niet bij je hebt. Het gaat hierbij dus niet om een xlr kabeltje maar een jack naar 2x xlr kabel of iets dergelijks. Wat ben ik dan blij dat we het koffer stekkers bij ons hebben..

Comment

Working...
                                X