Announcement

Collapse
No announcement yet.

originele ideën fuif

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

En met die 3 DJ-sets... :)

Comment

dat bedrijf 5 aankomt met "afgeragd" spul, hoeft dit dan slecht te zijn als dit materiaal gewoon werkt? (is een gewone vraag ;) ) Ze zijn inderdaad een pak goedkoper (+-700 euro)

bedrijf 5 levert een delay systeem ;) (wat ik niet direct terug zie bij bedrijf 4 :s ), volgens mij zal die zijn toppen wat verspreiden. Hier meer foto's van een gelijkaardige fuif (met dezelfde licht- en geluid set-up)

3dj's = 3dj-sets vermoed ik?

Ik ben echt afgeknapt op bedrijf 4 omdat die vermoedelijk exact hetzelfde voorstellen als we al vele malen gekregen hebben (en dus niets vernieuwends hebben, hoewel we een totaal nieuwe fuif willen)

Als je deze 2 vergelijkt met de voorgaande 3, wat is volgens jullie de beste keuze?

we wachten nog 1 offerte af (normaal een dezer binnen), en dan moeten we echt gaan beslissen ;)

Comment

Als een zeg speakerset echt is uitgeleefd dan klinkt deze gewoon een stuk minder mooi / strak. Ook heb je bij set 4 waarschijnlijk geen delay nodig. Dit is een line array systeem. Een beetje een line array systeem mag geen moeite hebben met een zeg 50 a 60 meter.

We hebben onze set ook na een jaar of 7 a 8 redelijk veel gebruikt te hebben een keer goed onderhanden genomen en de kasten constructie technisch een keer grondig aangepakt. Je kon gewoon het verschil horen tussen de set die al een keer opnieuw in elkaar gezet was ( zelfde onderdelen maar gewoon alles een keer goed vast gezet en eventueel een stukkie hout vervangen ) en de andere die we nog niet gehad hadden. Gewoon minder mee resonere, wat harder gaan, wat strakker klinken. Dus echt een merkbaar verschil. Om maar niet te spreken over het uiterlijk van een afgebeuld setje en een goed onderhouden set.

Comment

na dit allemaal te lezen even mijn voorkeuren:

op 1: bedrijf 3 door hun line-array systeem in delay, strakke afwerkingen, wellicht ook meer ervaring dan bedrijf 5 en de prijs. De lazer is inderdaad een minpuntje, maar als we er één willen (wat ik wel aanraad) kunnen we vragen of hij nergens anders aan een gepaste lazer kan raken, of een andere oplossing heeft.

op 2: bedrijf 5 door creatieve inkleding, delay systeem en de prijs, maar geen line array's, kwalitatief minder materiaal en minder ervaring

op 3: bedrijf 4 voorlopig blijf ik in de gedachte dat hij niets nieuws zal leveren. Levert hij wel iets nieuws schiet hij op plaats 2 bij mij (omdat ik al enkele negatieve, zeg maar nochalante, ervaringen heb met hem ;)

op 4: bedrijf 2 te duur voor wat we krijgen + onvoldoende verlichting voor de zaal volgens mij (aangezien we geen duistere zaal willen creeëren)

Is dit volgens jullie een goede volgorde?

Comment

We hebben deze avond besloten om bedrijf 4 de opdracht te geven.

De argumenten: iemand van de organisatie heeft onderhandeld en hij is bereid om zijn nieuw aangekochte lichten te gebruiken (maar ik denk dat de offerte wel min of meer gelijk blijft). Daarbij heeft hij (en dat is dan op aandringen van mezelf) de lichtplannen van de voorbije jaren erbij genomen en ervoor gezorgd dat we iets nieuws krijgen. (Doordat hij van andere organisaties ondervonden heeft dat zijn lichtplannen werden gekopieërd, geeft hij zijn eigen plannen nu niet meer vrij vooraleer hij bevestiging krijgt dat we hem de opdracht geven).
            Daarnaast hebben enkele andere leden van onze organisatie (die ook meehelpen bij de organisatie van andere grotere fuiven in Deinze) wél goede ervaringen met die leverancier, terwijl ik nog niet zo veel ervaring heb met hem (en toeval wil dat dit juist negatieve ervaringen waren).
            Tot slot is hij bereid om te sponseren en in ruil zetten we zijn logo op ons promotiemateriaal. Dit geld zouden we dan rechtstreeks gebruiken om wat extra lichten in te zetten voor de bar.

Verder werd op de vergadering van deze avond gesproken over de VIP. Deze zal wellicht niet (zoals eerst gepland) doorgaan in de gewone fuifzaal, maar in het hoger gelegen stuk waar we de vestiaire eerder zouden plaatsen (de vestiaire zou dan achter het podium komen, aangezien niet de volledige zal worden gebruikt). Verlichting zullen we zelf voor zorgen (8 parren van de uitleendienst, 6 parren van onze jeugdbeweging en +- 20 led-parren van andere jeugdbewegingen + nog wat eigen verlichtingsmateriaal en we zullen nog rondkijken waar we nog mateiraal kunnen verkrijgen.) Dit is niet zo dringend en meer beslissingen hierover worden hopelijk de volgende vergadering genomen.

Natuurlijk was dit niet alles waarover we gesproken hebben, maar de rest is in verband met promo (data e.d.), maar ik vermoed dat dit hiet niet echt thuis hoort.

Comment

De dj's zijn vandaag ook bekend geraakt:

-Dj Gunther D (studio brussel)
              - Dj frequency (winnaar mnm dj contest en voorprogramma David Guetta)
              - Les mecs
              - Fou concept

In de rider vraagt een dj een hoofdtelefoon (vind ik al een beetje raar) en reservecellen. Weet iemand wat ik me bij die reservecellen moet voorstellen?

Comment

cellen voor platendraaiers?

Comment

neen, hij werkt niet met platendraaiers.

dit is de rider:
                  *2x pioneer CDJ 1000 of 2000
                  *mengpaneel 1x pioneer DJM 800 of nieuwe uitvoering
                  *Hoofdtelefoon en reservecellen
                  *Een draadloze micro op ststief (voorkeur shure M58)
                  *Delay en echo op de micro
                  *2x Professionele monitoren

Comment

iemand vertelde me dat dit waarschijnlijk reserve baterijen zijn. OK niet ondenkbaar dat hij dit vraagt bij zijn dradloze micro, maar waarom staat dit dan bij hoofdtelefoon?

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                      In de rider vraagt een dj een hoofdtelefoon (vind ik al een beetje raar) en reservecellen. Weet iemand wat ik me bij die reservecellen moet voorstellen?
                      Welke DJ brengt nu niet z'n eigen koptelefoon mee? Je gaat toch geen avond met een natbezwete koptelefoon van iemand anders op je kop staan?

Overigens: Eerste stap in geval van onduidelijke riders: Telefoonnummer er uit zoeken, en contact opnemen!

Comment

Als je echt twijfelt.

Gewoon ff contact opnemen met de gene waar je ze geboekt heb. Gewoon zeggen hey dit staat erop maar het zegt mij vrij weinig. Bedoeld u hier..... mee of toch wat anders.

Liever dat dan dat je de dag zelf erachter komt dat het toch iets anders is.

Ik gok zelf ook op batterijen. Maar zoals al gezegd. Met een belletje van 25 cent weet je het zeker en ligt het straks niet bij jou als het toch fout is.

Comment

er zal wellicht een belletje gedaan worden, maar aangezien ik niet de gene ben die de dj's geboekt heeft, zal ik dit niet verder opvolgen. Ik ben wel de enige die op dergelijk forum zit, dus ben ik hier maar even binnengesprongen.

Comment

om terug even naar de essentie van dit topic te gaan: heeft er iemand creatieve/ toffe/ goedkope... ideën om onze fuif in te kleden/ decoreren/ versieren. Een echt thema hebben we niet, en echt veel tijd om alles klaar te zetten jammer genoeg ook niet.

ik had al gedacht om met A4 bladeren de letters "check point" aan een muur te hangen. (zoals in dit filmpje vanaf 0'23")

Comment

ik denk niet dat je dat in een korte tijd zo even op hangt. of je moet het al aan elkaar plakken van tevoren, maar dat is ook weer irritant met vervoeren

misschien kan je een soort vijver net boven het publiek spannen met ballonnen er op?

Succes

Comment

ik dacht er aan om al enkele stukken aan elkaar te hangen. Verder is ons gebouw maar een paar honderd meter van de zaal, we vinden er dus wel iets op om grotere stukken te vervoeren.

Het idee van de ballonnen is tof, maar hoe kunnen we dan best dat net lossen, zodat de ballonnen vallen?

Comment

Working...
                                X