Announcement

Collapse
No announcement yet.

originele ideën fuif

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De vorige edite is al even achter de rug, en de voorbereidingen voor een nieuwe edite gaan binnenkort weer van start. Nu zit ik alvast vol met (zotte) ideeën. 1 van mij ideeën is ervoor zorgen dat je onder het dj podium moet lopen om aan de vestiaire te raken.
    Naamloos.jpg

Maar hoe realizeren we dit best? Lukt dit met trussen (zoals ik getekend heb)? Zoja, hoe zorgen we er dan voor dat er een platform ontstaat? (ik neem aan dat je daarvoor niet de eerst, de beste plankjes gebruikt). Kunnen we dit dan doen door podiumelenten hierop te leggen (we hebben elementen als deze ter beschikking)

of zorgen we beter voor een stelling? En als we beter een stelling voorzien, best een gevelsteiger of beter een rolstellig?
    Last edited by Mathias Van Rechem; Saturday-21-09-2013, 15:08.

Comment

Ik zou uitkijken met de zotte ideeën en het stukje voor beetje steeds iets creatiever maken. Het creëren van een dergelijk systeem is niet zomaar iets wat je 1-2-3 even op kunt zetten. Contacteer je lokale steigerbouwer eens om de mogelijkheden voor zoiets door te spreken. Naast het feit dat je veel dingen in de hoogte moet doen en een grote gewichtsbelasting hebt, zul je ook moeten zorgen voor de nodige dwarsverbindingen én je laat je publiek er onderdoor lopen wat niet zomaar zonder risico is.

Persoonlijk zou ik voorstellen om een steiger-decor op te laten zetten en dat aan te kleden met houten panelen en/of spandoeken. Denk dat dat al een aardige opgave is. ;)

Comment

Ik denk dat je beter een bedrijf kunt huren die een layher bouwt. Die hebben speciale goten waar je podiumdelen in kunt leggen. Echter heb je dan wel altijd palen in het midden, maar dit zorgt wel voor extra stevigheid. Verder wordt vaak een layher bekleedt met houten planken en daaraan zwarte doeken (andere kleuren ook mogelijk). Dit zorgt voor een mooi uiterlijk en je weet zeker dat het stevig en veilig staat. Zoals je getekend hebt, heb ik wel een keer op een evenement gezien, maar zelf vertrouwde ik het niet super, omdat je in veel gevallen dicht bij de diagonale spijlen zat, die je eigenlijk niet mag belasten.

Comment

Sowieso doen we dit in samenwerking met professionele bedrijven. Vorig jaar hebben we ook 2 danstorens gezet, in samenwerking met een bedrijf dat stellingen verhuurt. Uiteraard zullen we eerst bespreken hoe we dit veilig kunnen realiseren.

Ik vroeg me nu gewoon af wat de beste manier is omdat te doen. Eenmaal de voorbereidingen van start gaan, zal ik bij verschillende firma's langs gaan, en bespreken wat mogelijk en vooral veilig is.

Originally posted by Rick View Post
          Ik zou uitkijken met de zotte ideeën en het stukje voor beetje steeds iets creatiever maken.
          andere zotte ideeën zijn bijvoorbeeld vragen aan een school of ze het zien zitten om te vuurspuwen. Ook hier bespreken we uiteraard op voorhand goed waar ze dit veilig kunnen doen etc. (voor alle duidelijkheid, ik heb die jongens dat al vaker zien doen op fuiven ;) )

Hiermee wil ik aantonen dat mijn "zotte" ideeën meestal (/altijd) ideeën zijn die we in samenwerking doen met professionals. Maar ik vind het goed dat je veiligheid als eerste aanhaalt. ik ben namelijk ook van het principe: geen 200% zeker over de veiligheid = niet doen...

Comment

Dan is het goed. :)

Wel denk ik dat je met de gebogen truss pilaren in de knoei komt vanwege de zijwaartse belasting (of je moet kleine koppen gebruiken zoals 101's). Daarnaast zullen zulke bogen voor publiek ook niet erg opvallen, dan zou ik eerder kiezen voor een boog in de breedte. Misschien stof tot nadenken. ;)

Comment

wat die zijwaartse krachten betreft, hiervoor ga ik naar de verhuurfirma kijken. Ik ken er onvoldoende van om me hierover uit te spreken, én ik weet niet welke heads ze hebben en zullen gebruiken.

"stof tot nadenken"? daar zeg je zoiets, misschien kunnen we bekijken of we geen doek kunnen leggen over de gebogen trussen ;) . Mijn bedoeling was om een soort dak-gevoel te creëren. (maar hiervoor bestaan uiteraard nog 1000 en 1 andere mogelijkheden).

Een boog in de breedte zie je tegenwoordig zoveel, dat het niet "creatief" meer is (vind ik persoonlijk). Maar goed, misschien valt er wel meer mee te doen.

Comment

We zijn ook al begonnen met het opvragen van offertes:
                FIRMA 1:
                - pioneer 2x cdj 2000N + 1x DJM 800
                - 4x audiofocus sub 218 (2kw)
                - 8x das Aero 38a (2000wrms)
                - nti DB meter met registratie
                - 2 x monitor dj
                - 1 micro
                - 150m truss (inclusief cirkel) vorm mogen we mee bepalen
                - truss achter dj met 15m² ledwall
                - 8x showtec indigo beam
                - 16x martin mac 101
                - 4x ledbal (2meter)
                - Chamsys pc wing (+ touch screen)
                - 2x HQ power proffesional smoke machine 1500w (verticale rookmachine)
                - 2x strobo 3000W (+ eventueel 1 eigen strobo 2700W)
                - 6w full color lazer (mogelijkheid tot teksten, logos en animaties) of 2x 5w groene laser
                - sturing lasers (neem aan dat dit ILDA is)
                - 2x stage electrics flamejet (met sturing)
                - loungemeubel dj

- transport, opbouw, afbraak, programmatie en Lichttechnieker/vj volledige avond
                - line array en trussen getakeld

FIRMA 2:
                - 36 m rechte prolyte truss, 1,5 cirkeltruss (3m), 5 prolyte l hoek, 1 prolyte kruis
                - 1 takelsturing, 6 motortakels
                - rigging kabels & steels
                - 2 strobo
                - 10 robe spot 250 AT
                - 8 prolight quadriled led wash
                - chamsys mq 100
                - 10 Led par m800
                - Dj booth pioneer
                - 1 dj monitor
                - 1 prak dj booth (geen idee wat ze hiermee bedoelen)
                - 8 jbl array
                - 2 sub jbl
                - 1x meetapparatuur
                - 1 dmx booster
                - 1 stroomkast 63a
                - stroomkabels
                - transport en prestaties

Firma 2 werkt wel boven de gevraagde prijs

Comment

Een prak is niets anders als een podium deel, waar dus de cd spelers en mixer op kunnen staan.

Comment

Zover je alleen op spullen enz af kan gaan denk ik dat de eerste wel wat meer mogelijkheden heeft dan de 2de.

Maar hey jij organiseert het dan lijkt het me het verstandigst om zelf goed te overleggen met je verhuurder. Je kan namelijk niet alleen op een lijstje afgaan en zo. En als je zelf niet weet wat het inhoud of voor stelt zou ik hem gewoon vragen om een visual te maken. Dus met zijn idee en visie voor het feest.

Leg deze allemaal langs elkaar en dan dus zonder namen en alleen prijze. Laat ze dan daarna dus maar eens kijken. De meeste stemmen gelden.

Comment

Voorlopig zijn we nog maar offertes aan het verzamelen (heb er een 15-tal opgevraagd). Mochten er hier mensen zijn die geïnteresseerd zijn om tot in Deinze (België) te komen, mogen zeker iets laten weten. Van zodra we er een aantal hebben, leggen we deze naast elkaar.

Maar ook service is voor ons belangrijk. En firma met een paardenbril op die enkel maar wil doen wat hij op voorhand op papier heeft gezet, en helemaal niet flexibel is, ten op zichte van een firma die wel eens iets wel veranderen als we het vragen maakt voor ons wel een groot verschil. (ook daar scoort firma 1 voorlopig beste op)

De reden dat ik hier alle offertes zonder prijs en naam neerzet is niet enkel voor de "privacy", maar ook omdat ik graag jullie ongezouten mening weet over het lijstje materialen dat de firma's ons voorstellen.

Comment

Materiaal zegt nog niet bijna alles.
                        Je kan neer zetten wat je wil en de beste materialen hebben maar als je er niet mee om weet te gaan word je er ook niet veel wijzer van.

Comment

daar ben ik zeker mee akkoord. Daarom heeft de firma van vorig jaar wel een streepje voor op de andere (we waren er best wel tevreden over). Maar normaal gaan we toch minstens 1 keer een grondig face - to - face gesprek aan met de firma. Als ze daar al uit de mand vallen, is het ook een no-go.

Comment

Als je tevreden bent en je een goede prijs hebt. Wat wil je dan nog meer? Een gouden ring erbij?

Het is meer dan goed om te kijken wat je kan kopen maar goed is goed naar mijn idee. Er is een punt van oké ik ben tevreden.

Comment

jup, maar offertes gaan vergelijken kan naar mijn idee nooit kwaad (ook al was die van vorig jaar ok). Omdat we een stadsdienst zijn, zijn we trouwens verplicht om dit te gaan doen

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                                Voorlopig zijn we nog maar offertes aan het verzamelen (heb er een 15-tal opgevraagd).
                                15 offertes :sad: Dat wil dus zeggen dat er 15 bedrijven minstens een half uur tot een uur bezig zijn met het maken van een fatsoenlijke offerte (en als er ook nog een visual bij moet nog veel langer) waarvan er slechts 1 de opdracht uiteindelijk krijgt.

Het is natuurlijk goed om meerdere offertes op te vragen ter vergelijking, maar 15?! Als je 5 offertes opvraagt krijg je toch ook een prima beeld?

Zo ben ik momenteel ook bezig met een jubileumweekend voor een vereniging. Die hebben ook bij tig bureaus (waarvan ik er dus 1 ben) offertes opgevraagd. Al die bureaus gaan artiesten in optie zetten, offertes maken, dan krijgen ze weer wat anders in hun kop dus dan moeten er weer nieuwe offertes worden gemaakt enzovoorts...

uiteraard is er een commissie met meerdere personen, en al die personen zijn gezellig zonder overleg offertes aan het aanvragen :sad: Dan krijg je dus 5x een voorstel voor dezelfde artiest, tegen exact dezelfde prijs, van 5 verschillende bureaus (al heb ik het ook wel eens meegemaakt dat ik meerdere aanvragen voor hetzelfde feest kreeg).

Offertes maken hoort er nu eenmaal bij, dat weet ik ook wel. Geeft ook niets, als er ten minste een redelijke kans is dat je de klus ook krijgt. Maar ik heb een hekel aan klanten die alle bedrijven op de eerste 3 pagina's van google om een offerte gaan vragen.
                                Last edited by Geluid-en-licht.com; Saturday-12-10-2013, 10:49.

Comment

Working...
                                X