Announcement

Collapse
No announcement yet.

originele ideën fuif

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zoals ik in de vorige post heb gezet, zijn we als adviesorgaan van het stadsbestuur verplicht onze uitgaven te verantwoorden. Als we ons budget willen behouden, dan kunnen we niet met een 5 tal offertes afkomen, als er al in een straal van 10 km 5 bedrijven zitten die mogelijks in aanmerking komen. Anders wordt er van hoger hand gezegd dat we niet voldoende hebben uitgekeken naar de best prijs/kwaliteit verhouding, en mogen we volgend jaar fluiten naar ons budget.

Verder vragen wij niet aan verschillende bedrijven om hun offerte te gaan aanpassen omdat we elders iets anders gezien hebben. Enkel bij het bedrijf waarmee we uiteindelijk zullen samen werken, zullen we eventueel nog aanpassingen vragen. We proberen ook altijd correct alle bedrijven te contacteren waarom we wel of niet met hen zullen samen werken, en wat de reden hiervoor is.

We proberen ook goed te communiceren wie waar een offerte vraagt (en dit doen we niet enkel op vlak van offertes, maar ook voor de sponsers etc.)

Comment

Daar heb ik dus ookal geen zin in om er een offerte voor te maken. Dit is pure waanzin.

15x offerte
      15 bedrijven die het keer op keer moeten aanpassen omdat jij bij een andere offerte wat gezien hebt.

Als ik dit keer op keer moet aanpassen zit je budget er al doorheen aan uren voor de offerte. Dan kost het me al geld op het moment dat je een eerste stuk truss in de wagen gooit.

Dus van mijn kant uit in zoon geval nope geen interesse. Zoek maar fijn een andere gek die zich er al een 3 maanden mee bezig wil houden om een paar euro op het werkelijke project te kunnen verdienen. Ik sluit me aan bij geluid en licht. Dit is gewoon niet redelijk en eerlijk. Dan zou je de bedrijven eigenlijk al een soort van vergoeding moeten geven voor het werk wat ze geleverd hebben. Ze hebben je immers ook ideen en suggesties gegeven.

Daarom als we een visual afgeven of een ontwerp staat er bij ons ook ZEER duidelijk in dat als ze het ontwerp door een andere partij willen laten maken wij advies en ontwerp kosten gaan tellen. Jij gaat nu een ontwerp door 1 laten verzinnen / maken en het dan aan nummer 2 laten zien van kijk eens. Vet he. Die hoeft niets te verzinnen en kan het zo maken. Heeft dus minder kosten omdat de creativiteit en tijd daarvoor al niet hoeft afgerekend te worden. Mooie ben jij . Daar trap ik dus niet in.Verzin lekker je eigen ding

Comment

Het verhaal van Ronnie is nu net wat we NIET doen. dit is hoe we te werk gaan:

1. we vragen aan verschillende bedrijven een offerte (zijn we verplicht om te doen)
        2. eventueel geven we bijkomende (technische) uitleg (over bv draagkracht ophangpunten etc) op vraag van de firma's
        3. we krijgen offertes van verschillende bedrijven
        4. we vergelijken deze offertes en maken een keuze
        5. enkel het bedrijf waarvoor we gekozen hebben vragen we eventueel (indien we dat wensen) om nog enkele kleine aanpassingen te doen indien dat mogelijk is (dit gaat dan ook maar over enkele details). Dit bedrijf mag dan ook zeker zijn dat hij die opdracht krijgt
        6. we laten de overige bedrijven weten dat we voor een ander zijn gegaan, en wat de reden is dat we niet voor hun bedrijf zijn gegaan

Een offerte is voor ons iets waarmee de bedrijven tonen wat ze in huis hebben (ok, ik weet ook dat het niet alles zegt), en geen manier om elders te gaan onderhandelen! Wij vergelijken dan ook op basis van de eerste offerte van elk bedrijf die we binnen krijgen. Voor alle duidelijkheid, er is geen enkel bedrijf die de offerte of ontwerp van een ander bedrijf te zien krijgt.

Het feit dat we het aan zo veel verschillende bedrijven vragen, kunnen we niet onder uit, als we volgend jaar opnieuw een fuif willen geven.

Comment

Tja, als het van de gemeente moet heb je geen keuze natuurlijk (al vind ik dat een belachelijke eis van zo'n gemeente maar dat geldt voor vrijwel alle regeltjes van dat soort instanties). Wel netjes dat je in elk geval de bedrijven die het niet geworden zijn ook vertelt waarom ze het niet geworden zijn, ik maak vaak genoeg offertes waar ik nooit meer iets van hoor (zelfs na 2 keer mailen en de voicemail inspreken).

@ Ronnie, alleen de eerste regels van mijn post waren van toepassing op deze situatie. De rest van die post is een andere case die ik persoonlijk heb meegemaakt.

Comment

ik zal dan ook alle offertes hier posten zodat jullie meningen kunnen posten:
            FIRMA 3

2x pioneer cdj 2000 + djm 800
            - 2x Alto ts112 dj monitor
            - 16x DVAt4 line array (gevlogen) + 8x DVA s10 sub
            - trussconstructie (deels gevlogen, deels op trusspoten)
            - 16x moving ledbar (rgb)
            - 6x gobo moving head
            - 12x moving head spot
            - 24x led spot rgb
            - 6x handtakel
            - 2x strobo 1500w
            - 1x hazer
            - 1x chamsys lichtsturing (+touchscreen)
            - 1x rgb lazer 4,5w

ze hebben netjes op eigen initiatief de prijs afgerond tot het gevraagde budget door een "korting"

Comment

Misschien een stomme vraag maar hoeveel feestgangers verwacht je.

Speaker setje 2 zal namelijk zowat de helft van het capaciteit hebben tegenover de firma 3.

Comment

we verwachten maximum 1500 bezoekers. Vorig jaar hadden we ook 1500 bandjes, en hadden we een 700 feestgangers. Na de tevredenheid e.d. van vorig jaar denken we dat 1000 personen zeker realistisch is. Sowiso zal de zaal wel iets kleiner gemaakt worden dan vorig jaar (toen 600m², +-10m hoog. Maar hierin staat ook de bar en het podium)

Comment

FIRMA 4:
                  - 12x moving head spot mr250s
                  - 6x led moving head (wash) robe robin led wash 300
                  - 4x martin atomic stroboscoop
                  - 1x lichtsoftware martin light
                  - 1x rookmachine + ventilator (zr33)
                  - 24m rechte truss (in V-vorm)
                  - 8x Line array (DV-dosc l'acoustic)
                  - 4x subs (dv subs l'acoustics)
                  - 2x DV Bump l'acoustics (vliegframe)
                  - 4x L'acoustics LA8 (amp)
                  - 4x l'acoustics sb28 (sub?)
                  - 4x handtakel
                  - 1x djm 900
                  - 2x cdj 2000
                  - 2x dj monitor (400w)
                  - meetsysteem
                  - transport, personeel, op- en afbouw incl

netjes binnen het budget

Comment

Is het niet veel belangrijker wat ze er mee doen als wat ze mee nemen?

Comment

Dat klopt inderdaad, en met zeker de helft van de firma's hebben we ook ervaring. (meestal via andere evenementen) Dit is zeker ook iets wat mee speelt in onze keuze. (de bedrijven waar we echt ontevreden van zijn hebben we uiteraard zelfs geen offerte aan gevraagd ;) )

Comment

FIRMA 5:
                        - 12x l' acoustics line array top (2x8")(1x1,4")(900w)
                        - 4x l'acoustics line array baskast (3x15") (2400w)
                        - l' acoustics la8 amp: 4 x 1800w
                        - pioneer djm 800 + 2x cdj 2000
                        - 2x mackie srm 450 dj monitor
                        - prolyte vierkant trusscontstructie in de vorm van ons logo
                        - 8x sunstrip actief
                        - 6x birdy wash 120
                        - 2x strobo martin atomic 3000w
                        - 12x spectral m800
                        - 6x handtakel
                        - 1 x lightjockey martin

- transport, bediening, programeren, op-en afbouw

prijs iets boven het gevraagde budget

Comment

Misschien een stomme vraag maar waar hoop je nu eigenlijk te bereiken met het plaatsten van al deze materiaal lijstjes.

Zoals al aangegeven draait het om veel meer dan alleen een lijst met materiaal. Erg raar dat wij hier op een forum waar je niet echt iemand persoonlijk van kent een keuze moeten gaan maken voor jou feest. Ik ga ook niet al mijn offertes hier op het forum plaatsten als ik een nieuwe microfoon of hoofdtelefoon of wat dan ook ga kopen.

Ik snap dus eigenlijk ondanks dat er x aantal posts staan nog steeds niet waarom. In mijn ogen is dit een keuze die jullie als bestuur echt gewoon zelf moeten maken. Een forum is voor dit soort dingen naar mijn idee niet de plaats om een keuze op te gaan maken.

Comment

Geluid van firma 4 en 5 is echt top: 4 heeft wel veel meer (bewegend) licht en veel meer subs... Ik zou het wel weten.
                            Last edited by SLGV; Monday-21-10-2013, 19:03.

Comment

@ Ronnie, de reactie dan SLGV is precies wat ik hoop te bereiken. Vaak kunnen jullie (die veelal meer ervaring hebben) beter vergelijken hoe het zit met de kwaliteit van bepaalde producten én wat de plus en minpunten zijn van sommige offertes.
                              Mensen die geen zin hebben om hier tijd in te steken kunnen gewoon dit topic overslaan ;)

Comment

Dit kan je toch ook gewoon zien in je visual? Kort filmpje en tadaa het is klaar.

Met zoiets heb je meteen een idee wat en hoe het zou kunnen worden. Wat er mee gedaan word enz.
                                Je zou eventueel ook kunnen vragen of je een keer als ze een soort gelijke klus hebben langs mag komen zodat je zelf het geluid op kwaliteit kan beoordelen. Niet dat het meteen alles wil zeggen maar het geeft wel een beetje een beeld van wat ze kunnen.

Comment

Working...
                                X