Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miskopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Miskopen

halloo,
    Ik ben benieuw of er nog mensen zijn die echt spijt hebben van een bepaalde koop (nieuw of tweedehands maakt niet uit)

zo ja, om welk product ging het en waarom was het een miskoop?

Groetjes

Een bubbelmachine, zou eens moeten nazien welk merk en model, koste ook maar 50 euro maar hij gaat met moeite 2m ver, volledige miskoop.

Veel lichten aangekocht zonder dmx, alle lichten heb ik gratis weggegeven, dure miskoop.

Ooit goedkope speakers van JB system gekocht (750 euro per 2) de klank was niet echt om u tegen te zeggen, dus verkocht en nu een gelukkige eigenaar van een set db technologie.

Comment

Ik heb een keer een set reloop rmp 3's gekocht omdat me steeds verteld werd dat ze zulke goede vervangers van de Pioneer cdj's waren. Nou ik kan je vertellen, dat zijn ze niet! En ze werken vreselijk onhandig met de dubbele en soms ook gewoon niet werkende functies...

Comment

Ik heb meer spijt van de dingen die ik heb verkocht zoals 1 van de eerste Warwick streamer bassen en een prachtige 2eq Musicman. de Warwick heb ik ingeruild op een Fender Jazz deluxe. Beetje spijt van die laatste aankoop maar nog meer spijt van de verkoop ervan. Moraal van het verhaal: het huis staat vol met bassen.

Comment

Ik dacht even dat mijn BCF 2000 een miskoop zou worden omdat ik er maar met geen mogelijkheid presets in kon laden. Gelukkig is het vandaag toch gelukt met een beetje hulp van een cuelux handleiding waarin wordt verteld hoe het moet. ;)

Verder was mijn eerste lichttafel een beetje een miskoop omdat ik er uiteindelijk te weinig mee kon doen naar mijn zin.

Comment

We hadden vorig jaar 2 showtec phantom 25 washes aangeschaft. Was totaal niet wat we zochten. Gelukkig konden we inruilen. Onze andere koppen waren giant xl's. Eerst gekeken voor nog 2 van die maar die waren niet meer leverbaar. Toen maar wat extra geld uit de zak gehaald voor een showtec indigo 4500 set. Giants daarna verkocht en nog 2 indigo's erbij gehaald. De stichting voor licht in het cultureel centrum hier heeft ook 3 sets staan Dus ik kan Zo een setje bouwen met 10 van deze kopjes...

Comment

Ik zelf heb spijt van een van mijn geluid setjes. 2x skytec boxen 2x skytec versterker en 1 omnitronic subwoofer. Ik dacht leuk voor echt hele kleine feestje maar zelfs daar zijn ze niet goed voor.

Ook heb ik inderdaad heel veel spijt van dingen die ik vrkocht heb.

Comment

Mijn laatste miskoop is toch wel een Dimavery Thinline-achtige gitaar.
                Ziet er erg leuk uit maar niet af te stellen/goed te krijgen.

Comment

Echt verkocht hebben we eigenlijk nooit iets.
                  Waar dan wel spijt van?

Ik had van die el cheapo vreselijke moonflower achtige effecten. Nooit iets mee gedaan. Niet dmx. Dacht ach maak er iemand gelukkig mee. Dus hup aan de eigenaar van onze hal gegeven voor in zijn feest cafe'tje. Nu met oud en nieuw en met de carnaval is er opeens enorme vraag na

Dus nu maar snel 2 led / dmx varianten opgepikt bij bax. ( stiekem toch wel grappig en fout effect )

Comment

Ik zelf heb geleerd dat alles nog een keer van pas komt, net als je het verkocht hebt blijkt het toch nog wel handig te zijn, maar dan is het vaak al te laat:(

Comment

ik heb spijt dat ik mijn dj set gekocht heb. niet omdat ie slecht is, maar vooral omdat ik er gewoon geen tijd voor heb. ook had ik voor dat geld beter een klimset kunnen kopen, omdat ik dat veel meer gebruik. en nu ik hem probeer te verkopen lukt het gewoon niet. jammer genoeg.

Comment

Mackie srm 350 en swa15 ofzo speakerset. Gelukkig verkocht met opgeblazen woofer

Wat een belachelijk slechte kwaliteit als je rcf en db technologies gewent bent.

Als je alleen al kijkt naar schakelaars en knoppen en grill.
                        De volume knoppen en aansluitingen lijken wel speelgoed. De grill is niet stevig en trilt mee.
                        Geluid valt opzich nog wel mee. Subwoofer heeft nooit in de limiter gespeeld en was toch opgeblazen. Bah..

Sla mackie srm v2 serie aub over als je een fatsoenlijke set wil.

En een setje numark ndx 200 geen mp3 geen usb geen midi leuk voor een beginner maar ik kwam veel tekort.

Verder een lichtbrug die niet in de auto paste..
                        Last edited by luuk013; Friday-28-12-2012, 14:03.

Comment

Spijt dat een boel van men oud materiaal verloren of weggeven is indertijd. Ik denk hierbij aan een Rodec mx 180, een koppel Technics TT s, PA set enz. enz.

Spijt dat ik twee jaar terug na ettelijke jaren eruit geweest te zijn de volgende dingen gekocht heb op aanraden van 1 'niet nader genoemde (neen niet bax)' winkel en zonder mijzelf degelijk te informeren, volgende zaken heb aangeschaft:

- Behringer VP2520 s (ondertussen zonder al teveel verlies verkocht dus valt wel mee) kwam gewoon tekort voor wat ik ermee wou doen 'meestal feestjes tussen de 100 a 200 man' En had ik eigenlijk moeten weten maar goed voor de mensen die mijn 'Luidspreker vragen uur topics zullen herrineren waarbij ik zelfs hoopte ze te kunnen hergebruiken' Ze zijn eruit en ben best wel blij dat die 'lompe ondingen' eruit zijn. Blijf er wel bij dat er op zich niks mis was met deze Speakers qua klankkwaliteit.

Vervangen voor een DB Technologies Flexsys Band System. Kom ik hier niet mee toe, dan huur ik wel bij.

- American Audio Radius 1000 'koppel' 1 van de hoofdredenen waarom ik voor hun koos op aanraden van de betreffende shop was ... Midi support omdat ik wel al door had dat digi mixen in opkomst was. Ok ze hebben midi support 'gebrekkig' en met wat ik nu weet had ik voor de dikke 6 a 700 euro die ik eraan betaald heb mits lichte opleg wel wat beters voor gekocht. Voorlopig nog altijd in gebruik.

- Numark M6 USB: Niks mis met het product eigenlijk maar feeling van faders liggen me niet zo.

- Vestax Typhoon: Nog altijd in gebruik maar gewoon ontoereikende mogelijkheden met wat ik in mijn hoofd had. Tevens ook 200 euro de vuilbak in die geinvesteerd hadden kunnen worden richting degelijke tabletops met degelijke midi support vanaf dag 1.

- Antari F80Z rookmachine geen DMX maar goed daarvoor noem ik het geen miskoop. Eerste keer in gebruik hele avond perfect. Netjes opgeruimd na deze avond en degelijk getransporteerd. 2 weken later weer een feestje ..... NIKS. Is ondertussen al paar keer in garantie heen en weer gereisd want dit probleem blijft dus telkens opduiken maar ondertussen reeds een JB Systems FX1000 DMX bijgekocht waarmee geen problemen ondervonden zijn 'niks mis met de Antari als hij werkt en volgens mij is dit gewoon een garantie spelletje en heb ik gewoon pech gehad met degene die ik ontvangen heb'.

Geen echte miskopen:

- American Audio VLP2500 versterker. Staat een beetje werkloos op dit moment op zich wel gelukkig van deze versterker en mss. naar de toekomst toe iets mee in gedachten voor thuisgebruik (i know beetje overkill maar goed).
                          - Reloop RMX40 USB degelijk mengpaneel, voelt wel lekker aan maar de roep van Rodec/DateQ zal wss. te sterk worden.

Het zijn allemaal geen enorm grote miskopen maar ik had beter eerst wat rondgekeken, info ingewonnen, uitgeprobeerd en wat langer gehuurd. Want als ik de rekening van de heropstart bekijk tussen had ik meteen gekocht EN waar ik echt mee zal eindigen voor licht/geluid/mengpaneel enz. dan zou me dit toch een goede 1000 a 1500 euro gescheeld hebben (en een boel materiaal met weinig restwaarde dat in de weg ligt)

Overigens wel blij dat ik met mijn verlichting al wat meer info inwon vooraleer ik tot kopen overging want buiten dat falend rookmachientje ben ik hierover wel te spreken. Tis mss. niet de meest spectaculaire lichtshow maar meestal draai ik toch kleinere gelegenheden en hiervoor volstaat het ruimschoots.

Afgelopen jaar dit forum van in de verte stilletjes gevolgd en alle raad telkens laten insijpelen. Een zin die ik door sommige mensen soms wel eens zie terugkeren is 'bezin eer je begint' of Geef liever iets meer uit maar meteen goed. Ik kan dit enkel beamen. Denk dat je om miskopen te voorkomen vooral zelf goed moet nadenken waar je nu eigenlijk hoopt te belanden ofte je een doel voor ogen stelt; en richting dit doel qua materiaal hoort te werken en dan best meteen goed.
                          Last edited by SqueeZr; Monday-11-11-2013, 19:57.

Comment

Ik heb 2 Omnitronic subwoofers via Marktplaats gekocht (gelukkig voor een prikkie), maar het stelt echt niks voor: de kast is zo licht dat deze bijgeluiden maakt. Bij beiden was intern het filter van de printplaat losgeraakt en vrolijk aan het meetrillen. Ik heb tenimste 1 ervaring van iemand gezien die hetzelfde had, dus dit is waarschijnlijk een structureel fabricageprobleem.
                            Om e.e.a. op te lossen heb ik de kasten opengemaakt om op te knappen.
                            Dramatisch binnenwerk: 1 dun doekje demping en dunne wandjes van zo te zien gerecycelde meubels. Licht plastic handvaten en plastic statief flens waar ik geen topset op durfde te zetten.
                            Gelukkig hou ik van knutselen en heb e.e.a. verstevigd en verzwaard.
                            Een degelijke kast is errug belangrijk bij de subwoofer, misschien wel belangrijker dan de woofer zelf.

Comment

Spijt van mijn Omnitronic subwoofers. Wat een te goedkope subwoofers zeg. 2e hands op Marktplaats, dus gelukkig niet teveel geld aan uitgegeven. Na een FORSE opknapbeurt toch bruikbaar gemaakt, dus spijt is nu weg.

Comment

Working...
                              X