Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help mij alsjeblieft met mijn afstuderen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help mij alsjeblieft met mijn afstuderen

Beste Forummembers,

Al een tijd lees ik hier van alles mee, maar ben niet zo snel van het posten van een bericht. Nu heb ik toch een account gemaakt, in de hoop dat jullie mij ergens mee kunnen helpen.

Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerproject over dance muziek (marketing). Hiervoor moet ik een enquete afnemen onder muzikanten in de dance muziek wereld.

Of je nu DJ, producer of allebei bent, jouw bijdrage is altijd welkom.

De enquete duurt zo'n 5/10 minuten en is HIER te vinden:

Heel erg bedankt!

Ik heb hem in gevuld

Comment

Heb hem even door genomen maar om eerlijk te zijn sta ik iedere keer weer versteld naar dit soort onderzoeken, enquête en afstudeer projecten.

Ik mis om eerlijk zijn de complete inleving, zelfstudie, waar wil ik eigenlijk meer van weten, waar gaat het (be)doel(ing) heen.

Op mij komt de enquête totaal niet over als goh. Hier zouden ze nu eens echt wat mee kunnen doen. Hier gaan we wijzer van worden. Veel dingen zijn in mijn ogen veeeeeel te algemeen en zullen dus niet echt nuttige info gaan geven.

Als ik bijvoorbeeld het punt heb van wat heb je al geïnvesteerd in je dj /
      producer carrière. Als je een klein beetje van het wereldje geweten had dan wist je ook dat als je een beetje serieus ermee bezig bent een 5000 euro echt penuts is.

Ook de vraag waar je het dan in geinvesteerd hebt. Leuk dj hardware, dj software. Maar wel zeer erg algemeen. Wat voor hardware?

Ook is promotie veel meer dan een facebook paginatje of andere social media. Leuk om een beetje te communiceren en andere ongein maar de echte boekingen en dergelijken komen niet echt via een facebook, twitter of van mijn part hyves. Een promotje op internet is leuk om je verhaal wat te onderbouwen maar of je hebt een erg goede naam door jezelf al bewezen te hebben op andere interessante locaties. De grotere klussen en betere locaties moet je verdienen. Daar kom je niet omdat je toevallig een leuke facebook pagina en wat berichten op een twitter zullen hier niet erg veel aan af doen.

Ben je echt een grotere jongen. Dan word het allemaal voor je geregeld. Heb je meerdere boekingskantoren die je boeken en is de facebook en twitter eigenlijk vooral interresant voor je fans.

Dus wil je groter worden. Wil je er komen. Dan is het je op een feestje bewijzen. Wat grotere, leukere locatie scoren. Contacten leggen, weer bewijzen en verder verder verder.

Maar goed ik kan hier wel weer voor de zoveelste keer me onvrede uiten over dat het niet echt doorgrond is en er naar mijn idee geen echt besef is van wat er werkelijk speelt. Ik geloof er niet zo heel erg meer in. In mijn ogen lijkt het licht en geluid wereldje. het werkelijke wereldje voor de meeste studenten een wouw vet sterren alures wereldje. Dat de meeste studenten geen enkel idee hebben wat er werkelijk gebeurt.

Wil je echt serieus over komen op je leerkracht opleiding of wat dan ook? Verdiep je dan eens in wat er speelt en wat er is. Zorg dat je weet waar je het over hebt en er zelf een duidelijk beeld op hebt. Niet de ik sta met 10 bier teveel op in de kroeg van heueueueueueuh dat is vette shit man. Want deze indruk heb ik wel door je enquête.

Comment

Ik heb hem ingevuld ;)
        Soms kon ik niet echt uit de gegeven antwoorden kiezen.

Comment

Ik vraag me af of we van deze enquête de resultaten te zien zullen krijgen?

Comment

Ik moet mij bij Ronnie aansluiten.

De vragen zijn niet van 'kwaliteit' en ik vraag me af wat het doel in je onderzoek is (papier vulling?). Een goede enquête maken is namelijk nog een hele kunst, een vraag moet namelijk niet op zich zelf staan maar worden ondersteund door een andere vraag.

Als voorbeeld heb ik ooit een merken onderzoek gedaan, om verbanden te leggen tussen kleur - gevoel.

Vraag 1: Wat voor gevoel krijg je bij de kleur Blauw (fris, vernieuwd, betrouwbaar, gezag)
            Daarna een vraag, waar het logo van KLM werd vertoond. Welk gevoel riep het nu op?

Comment

idd helaas moet ik me er ook bij aansluiten, voor welke opleiding is dit als ik vragen mag?

Comment

Kunnen we die namelijk ook meteen afschrijven indien ze dit goedkeuren..

dit is geen enquete, maar gewoon een lijst met random (slechte) vragen.

Comment

Working...
                X