Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: webdesigner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht: webdesigner

Hallo,

Ik zoek iemand die voor mij een fotoalbum kan aanmaken op mijn website. http://www.feest-dj.be
    Iets in die aard, http://www.event-a.be/foto-s

Prijs komen we el uit.

Hey Mol,

Ik kan wel iets voor je betekenen ;).

Stuur mij even een email (m.drossaerts@gmail.com) of kijk even op mijn website: (http://www.milandrossaerts.nl).

Groet,
    Milan

Comment

Ik heb je pb bericht gezien op facebook, ik was toen helaas op wandel met mijn hond.
      Ik heb je een antwoord achtergelaten op facebook.

EDIT:

DynaSpan is hier al mee aan de slag.
      Last edited by Mol; Wednesday-16-01-2013, 09:12.

Comment

Fotoalbum staat online met dank aan DynaSpan.
        Heel mooi gedaan.

Comment

Ben je er van op de hoogte dat je een foutmelding/html code boven in beeld van je website hebt staan?

a:link { color: #0000FF; text-decoration: none; } a:hover { color: #C31400; text-decoration: none; } a:visited { color: #0000FF; text-decoration: none; } a:active { color: #0000FF; text-decoration: none; } body { background-color: #E8E8E8; font-family: verdana; font-size: 12px; } td img {display: block;}

Comment

Ik zie geen foutmeldingen hoor (in geen enkele browser). Inderdaad netjes gedaan zo!

Comment

Dat is een stukje CSS... en ik zie het niet hoor.

Comment

Daarbij is de techniek waarin de layout gemaakt is al een 5 tal jaren out to date.

css zou je niet mogen zien, ik denk een parse foutje van je browser.

Comment

Mwah, out of date wil ik niet direct zeggen, hele slordige code in de site wel...
                  XHTML 1.0 doctype, maar ik zie best een aantal slordigheden en niet-valide code ;)

Comment

Is vanaf de zaak. Ik kijk met internet explorer 8. voorbeeld.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                      Mwah, out of date wil ik niet direct zeggen, hele slordige code in de site wel...
                      XHTML 1.0 doctype, maar ik zie best een aantal slordigheden en niet-valide code ;)
                      Niet out to date? Complete layout in tabellen stamt af uit 2002 o.i.d.

Tegenwoordig wordt alles in divs gedaan (behalve emailopmaak dan)

Comment

Ik ben toch van plan om dit jaar of toch zeker volgend jaar een volledige nieuwe site te laten bouwen en ik weet al wie er wel aan mag werken en wie niet ;-)

Comment

Originally posted by DynaSpan View Post
                          Niet out to date? Complete layout in tabellen stamt af uit 2002 o.i.d.

Tegenwoordig wordt alles in divs gedaan (behalve emailopmaak dan)
                          We kunnen tegenwoordig veel meer met divs sinds CSS 2, daarom doen we daar veel meer mee omdat het meer mogelijkheden geeft.

Dat betekend niet dat tables 'not done' zijn. Het werkt nog steeds en is onderdeel van de XHTML en HTML specificaties.
                          Ja, het is wat beperkend en ja het schaalt slechter (of niet) naar breedbeeld of handheld devices (telefoons, tablets). Daar tegenover staat dat het altijd werkt zoals bedacht in elke browsers. IE8 interpreteert divs en bijbehorende CSS soms anders dan FireFox of Chrome, dat probleem heb je met tables niet.
                          Pak daarbij de structuur en (relatief aan de omvang van de site) eenvoudiger onderhoud van tables en je hebt best een goede rede om daar voor te kiezen.

Minder gebruikt vanwege beperkingen: ja. Dat betekend nog niet dat het outdated is, dat betekend alleen dat er een andere mogelijkheid is die in veel gevallen beter werkt, maar lang niet altijd. Kijk eens naar een doorsnee forum (zoals dit forum): tabellen, tabellen, tabellen en tabellen in tabellen.

De fout met de CSS in IE8 komt mogelijk door regel 5 van de code:

Code:
                          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
                          Die is geldig voor HTML4.01 en XHTML1.0, maar niet voor HTML5 (doctype is nu aangepast naar HTML5 zie ik).
                          Eerder had je dit ook bij de XHTML1.0 transitional versie, daar was de HTML openingstag niet correct omdat het verplichte xmlns attribuut miste.

Mogelijk struikelt IE8 met specifieke settings daar over, niet elke IE8 blijkt gelijk te zijn, een nachtmerrie voor dev-ers ;)

Mocht er nog onderhoud aan die site gebeuren, haal hem dan even door de HTML validator en los de fouten op: validator.w3.org
                          Last edited by renevanh; Tuesday-22-01-2013, 13:50.

Comment

Probleem zou gefixt moeten zijn

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                              Dat betekend niet dat tables 'not done' zijn. Het werkt nog steeds en is onderdeel van de XHTML en HTML specificaties.
                              Tabellen zijn nog steeds onderdeel van de (X)HTML specificaties omdat ze nog prima te gebruiken zijn voor inhoud die in tabellen weergegeven dient te worden. Zo kun je voor productvergelijkingen prima tabellen gebruiken.

Voor de complete structuur van een pagina wordt het gebruik van tabellen al jaren afgeraden door iedereen die iets betekent in het webdesign wereldje.

Internet explorer is overigens sowieso een nachtmerrie voor webdevelopers, maar daar heb je in ieder geval nog de mogelijkheid een aparte stylesheet te maken. Ik heb ook wel eens problemen met Chrome of FireFox en die kun je een stuk moeilijker verhelpen.

Comment

Working...
                              X