Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: webdesigner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Lees 'm eens zo :

Op de mooiste dag van jullie leven moet alles perfect zijn! Bij ons is dat anders.

Snappie?

Maak er dan van: Op de mooiste dag van jullie leven moet alles perfect zijn... daarom kies je voor de ervaring en professionaliteit van FeestDJ!

Dan over de website zelf: de code is nu een stuk beter (nog niet steeds valide maar dat kan ook door het CMS veroorzaakt worden. Joomla?) en de uitstraling van je site een stuk moderner.

Maar ik vond je oude site overzichtelijker en aantrekkelijker. Daar had je (als ik het me goed herinner) bijvoorbeeld direct op de homepage een mooie foto van je show staan. Nu staat er een standaard foto van een CDJ 2000 setje. Nu snap ik heel goed dat je trots bent op dat setje en op je db set maaruh... dat interesseert een klant echt helemaal niets. Die wil namelijk weten hoe de disco er op zijn feest uit ziet, wat het kost en of de dj een beetje ambiance kan maken. That's it.

Enkele tips:
    - Bij het bovenste blok rechts : Professionele deejay/discobar aan een betaalbare prijs: al vanaf 300 euro! [button: Bekijk onze prijzen!]
    - Het blok daaronder : een mooie foto van je show [button: bekijk ons foto album!]
    Last edited by Geluid-en-licht.com; Monday-18-03-2013, 18:42.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
      Lees 'm eens zo :

Op de mooiste dag van jullie leven moet alles perfect zijn! Bij ons is dat anders.

Snappie?

Maak er dan van: Op de mooiste dag van jullie leven moet alles perfect zijn... daarom kies je voor de ervaring en professionaliteit van FeestDJ!

Dan over de website zelf: de code is nu een stuk beter (nog niet steeds valide maar dat kan ook door het CMS veroorzaakt worden. Joomla?) en de uitstraling van je site een stuk moderner.

Maar ik vond je oude site overzichtelijker en aantrekkelijker. Daar had je (als ik het me goed herinner) bijvoorbeeld direct op de homepage een mooie foto van je show staan. Nu staat er een standaard foto van een CDJ 2000 setje. Nu snap ik heel goed dat je trots bent op dat setje en op je db set maaruh... dat interesseert een klant echt helemaal niets. Die wil namelijk weten hoe de disco er op zijn feest uit ziet, wat het kost en of de dj een beetje ambiance kan maken. That's it.

Enkele tips:
      - Bij het bovenste blok rechts : Professionele deejay/discobar aan een betaalbare prijs: al vanaf 300 euro! [button: Bekijk onze prijzen!]
      - Het blok daaronder : een mooie foto van je show [button: bekijk ons foto album!]
      Zelfgeschreven CMS systeem welke ik ook bij andere klanten toepas.

Verder van die validatie klopt wel, maar hij is cross-browser valid dus dat is niet zo'n heel probleem, de errors zijn niet ernstig dus.

Comment

Enkele tips:
        Vak 2 is al aangepast, enkel nog een leuke tekst verzinnen,
        De tekst die er nu staat is maar voorlopig, want ben er nog niet tevreden mee.

Comment

Zo is ie braaf :-P Maar even serieus, wel prettig dat je ook echt iets doet met advies, dan doen we het ten minste niet voor niets.

@ DynaSpan, ik zou zelf nooit een eigen CMS schrijven als er zoveel uitstekende gratis CMS systemen zijn (die je bovendien heel gemakkelijk kunt uitbreiden met talloze plugins) maar ik ben dan ook geen PHP held.

Ik begrijp het wel hoor, het is ook erg fijn om alles helemaal zelf in de hand te houden en het werkt inderdaad allemaal prima en ziet er strak uit. Bovendien kan zelfs Mol de teksten aanpassen dus dan is het blijkbaar ook erg gebruiksvriendelijk ;)

Comment

Als ik iets post is het de bedoeling om bij te leren of iets te verbeteren, dus luister ik ook naar de tips en dan doe ik meestal er ook iets mee.

Vak 2 ziet er inderdaad beter uit met een foto van mijn set en voor de klant is het interessanter dan een cdj 2000 set te zien.

Comment

Bovendien kan zelfs Mol de teksten aanpassen dus dan is het blijkbaar ook erg gebruiksvriendelijk ;)
              Ela ela daar :D
              Ik ken wel iets van html maar niet genoeg om een volledige site vanaf 0 te maken.

De site heeft ook een handig beheer sysyteem waardoor ik zelf niet meer in de bestanden moet zijn om iets aan te passen, wat ook vlugger werkt, maar dat is keukengeheim. :D

Comment

Originally posted by Mol View Post
                Ela ela daar :D
                Ik ken wel iets van html...
                Haha dat had ik dan weer niet verwacht, gezien je topics over traktor, je lichtsoftware, itunes en andere computergerelateerde zaken ;)

Anyway, er is natuurlijk niets mis mee om hulp te vragen. Ik bouw wel zelf websites maar ik heb ook alles moeten leren uit boeken en tutorials, en dat kost zoveel tijd dat het totaal niet interessant is om dat zelf te leren als je alleen je eigen website wilt maken.

Bovendien loop ik zo af en toe ook vast en dan vraag ik ook gewoon om hulp op een webmaster forum hoor...

Comment

Zo is ie braaf :-P Maar even serieus, wel prettig dat je ook echt iets doet met advies, dan doen we het ten minste niet voor niets.

@ DynaSpan, ik zou zelf nooit een eigen CMS schrijven als er zoveel uitstekende gratis CMS systemen zijn (die je bovendien heel gemakkelijk kunt uitbreiden met talloze plugins) maar ik ben dan ook geen PHP held.

Ik begrijp het wel hoor, het is ook erg fijn om alles helemaal zelf in de hand te houden en het werkt inderdaad allemaal prima en ziet er strak uit. Bovendien kan zelfs Mol de teksten aanpassen dus dan is het blijkbaar ook erg gebruiksvriendelijk ;)
                  Met een zelfgeschreven systeem heb je het grote voordeel dat je heel gemakkelijk plugins kunt schrijven die precies samen werken met het CMS ;)

Als je opensource gebruikt werkt het meestal net niet zoals jij dat wil.

Comment

Originally posted by DynaSpan View Post
                    Met een zelfgeschreven systeem heb je het grote voordeel dat je heel gemakkelijk plugins kunt schrijven die precies samen werken met het CMS ;)

Als je opensource gebruikt werkt het meestal net niet zoals jij dat wil.
                    Wat houdt je tegen om voor een open source product zelf een plugin te schrijven? Dat is het mooie aan open source ;)

Comment

Ik doe genoeg opensource werk, release regelmatig systemen en plugins voor opensource producten.

Toch kies ik voor een zelfgeschreven CMS zodat ik alles precies kan afstellen en inrichten zoals de klant dat wil, bij de meeste opensource gaat dit moeilijk of niet.

Comment

Daar valt wat voor te zeggen. Aan de andere kant kost het jou veel meer tijd om een functionaliteit toe te voegen dan mij als ik een bestaande Wordpress plugin toevoeg, waardoor het je klant dus meer geld kost.

Daarnaast biedt een systeem als Wordpress waarschijnlijk veel meer mogelijkheden dan jouw systeem, al is het maar omdat jij lang niet zoveel tijd en kennis hebt als zo'n grote community van developers die open source systemen ontwikkelen.

Ten slotte nog even een opmerking: ik zat even op je site waar je schrijft ook SEO te doen (en dat bij deze site ook gedaan hebt). Maar ik zie toch zeer ernstige SEO fouten in je code : geen h1 tags, elke pagina dezelfde title en description, geen alt tags en zo zijn er nog wel een aantal dingen te vinden.

Nu zal hij vast wel naar boven komen op "dj ieper" of "discobar ieper" maar daar zoekt geen hond naar. Op "Dj west vlaanderen" en "discobar west vlaanderen" zit al iets meer zoekvolume maar daar gaat deze site waarschijnlijk niet eens op scoren op deze manier.

Comment

Klopt, ik had h1 tags maar Jacky vond de h2 mooier, ik zet binnenkort alles om naar h1

Het ontbreken van alt klopt inderdaad, deze ga ik ook toevoegen (was me niet opgevallen dat ik deze vergeten was)

Comment

Heb nog een klein foutje gevonden Mol, op de welkom pagina:
                            Geen enkel feest is hetzelfde, ook niet qua muziek, bij een geslaagd feest luistert het publiek naar de DJ, maar ook luistert de Dj naar het publiek! verzoekjes zijn dan ook van harte welkom.

Hoofdlettertje ;)

Comment

@ DynaSpan, dat is natuurlijk onzin... een h1 tag kan gewoon hetzelfde uiterlijk hebben als een h2 tag, gewoon even aanpassen in de stylesheet. En je moet niet alles gaan aanpassen naar h1, er moet maar 1 h1 tag per pagina aanwezig zijn (meestal de titel, maar die zijn in dit geval ook niet erg veelzeggend).

Voor wat betreft de alt tags, dat soort dingen valt wel op als je zorgt dat de code valide is (en dat is in dit geval volgens mij maar een kleine moeite). Als je de site door de validator haalt zie je namelijk dat de alt tags ontbreken.

Nogmaals, de site ziet er op zich prima uit en de code zit vrij netjes in elkaar maar met een klein beetje extra moeite kun je dat soort dingen slordigheidjes er gemakkelijk uithalen. Overigens zijn mijn Wordpress sites meestal ook niet 100% valide maar dat komt omdat plugins vaak niet valide code produceren. In de basis zijn mijn sites altijd wel valide.

Daarnaast is het ook niet erg als je geen verstand van SEO hebt (je kunt niet alles weten, ik weet bijvoorbeeld weer niets van PHP) maar beweer dan niet dat je dat wel hebt.
                              Last edited by Geluid-en-licht.com; Tuesday-19-03-2013, 10:22.

Comment

En ik reken voor plugins geen extra kosten aan, gewoon 1 prijs per website (tenzij je het heel bont gaat maken, maar dat laat ik dan van te voren weten)

Comment

Working...
                                X