Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feesttent Piratenfeest omgewaaid!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feesttent Piratenfeest omgewaaid!

De feesttent van het Mega Piratenfestijn is vanmiddag omgewaaid tijdens een flinke hoosbui. De tent stond opgebouwd in Volendam, waar morgenavond het Piratenfeest plaatsvindt.

Tijdens het noodweer was er niemand aanwezig in de tent of op het veld. De Volendamse politie en Bouw- en woningtoezicht kwamen vanmiddag een kijkje nemen om te inventariseren hoe groot de schade was.

Foto's van de omgewaaide tent zijn hier te vinden.

Update 18.24 uur

Het is niet gelukt om de tent weer op tijd in orde te krijgen. Het Mega Piratenfestijn gaat morgen dus niet door, na nauw overleg met de organisatie, hulpdiensten en de gemeente.

De organisatie probeerde nog een vergunning te krijgen voor een openluchtfestival, maar dat viel op korte termijn niet te regelen. Ze gaan op zoek naar een vervangende datum.

Met dank aan Lajm en vavia voor de submit.
    Artikel: Fok
    Originele bron: Webregio

Lijkt me wel erg raar, een dergelijke tent moet toch bestand zijn tegen wat zwaardere weersomstandigheden? Of waren de wanden nog niet volledig af, waardoor de wind vrij spel had en zo zijn krachten kon uitoefenen op de tent?

Wat denken jullie?

Als de zijwanden nog niet waren opgebouwd dan laten ze de tent niet staan (altans niet onbeheerd) lijkt mij dus dat ze het wel hadden afgemaakt (of compleet overrompeld zijn door de wind)

Comment

Zonde, zonde zonde. Zie hier en daar verstrooide kistjes en een paar subs verwikkeld liggen in de pijpen en doeken.
      En ik vrees ook dat het al het een en ander aan apparatuur hing/stond, zeker als het geheel morgen al zou plaatsvinden. Hopelijk is het verzekerd tegen dergelijke schade!

Comment

Dan ben ik erg benieuwd wat er met die apparatuur gaat gebeuren....

Iemand enig idee welk bedrijf dat evelement doet?

Comment

ik dacht jappie groeneveld

Comment

Ik neem aan dat dat de tentbouwer ''was'' (er van uitgaand dat zij niet nog een keer een tent opbouwen voor dat piraten gedoe)

Comment

Sund van de tent!
              Ben 2 keer in Neer geweest en 1 keer in Tilburg, en het was toch echt een mooie tent.

Comment

hebbn dat in dikkelvenne ook meegemaakt.
                de dag zelf nog ging he q-party zijn.
                maar de wind goden zagen het anders hetvolk als je dan de foto zag heeft q denk ik geluk of geen geluk als je leest dat ze volop met de opbouw bezig waren.
                gelukkig ging het die avoond nog door in flanders expo en werden er busjes geregeld.

* Cbaa, probeer alsjeblieft een beetje op de spelling te letten, zodat het forum een beetje netjes blijft. Dat doet iedereen hier. Alvast bedankt. Edwin
                Last edited by edwin; Thursday-16-07-2009, 11:44.

Comment

En weer een muziektent ingestort..
                  Ik denk dat er over een poos een stel strenge regels gaan komen als dit zo doorgaat. Het is alweer de derde gebeurtenis volgens mij in korte tijd.

Comment

Nl: Geen gewonden, oorzaak harde wind
                    Afrika (of waar het ook was, geen idee eigelijk meer..): 2 doden, stageco had voor deze constructie ook geen toestemming gegeven, een concurrent wel (en zie wat er van gekomen is), instorten podium tijdens opbouw
                    Slowakije: 1 dode, 2 of 3 in coma (en verder nog 34 gewonden). oorzaak harde wind

Tja, ik verwacht persoonlijk geen nieuwe regels, de bestaande regels (zover die er zijn) zijn waardeloos en worden ook niet gecontrolleerd.. Deze ongelukken gebeurden niet allemaal in Europa dus ik verwacht ook geen (nieuwe) Europese regels

Zou er dan een zwaar ongeluk in nl moeten gebeuren voordat er wat veranderd?

Comment

Bij de meeste rampen en zware ongevallen is dat tot nu toe wel geweest. Na de ramp in Enschede was er opeens veel en veel meer controle.
                      Wat te denken na 9/11? (Al is dit meer internationaal.) Opeens veel strengere regels op het vliegveld.
                      Ook is het vaak bij gevaarlijke kruispunten in Nederland. Vaak genoeg worden daar vooraf al waarschuwingen voor gegeven dat ze onveilig zijn, maar er wordt meestal pas iets aan gedaan als het goed fout gaat.
                      Wat betreft rigging en lasers zijn er in ons vakgebied erg vage regeltjes waar zo goed als niet op wordt gecontroleerd.

Comment

9/11: kaping van vliegtuigen en heel veel doden
                        Enschede: Hele stad zo goed als verwoest.

Met alle respect voor de doden van de ongelukken genoemd in dit topic maar vergelijken met bovestaande rampen kan je deze ''ongelukken'' niet als rampen zien, 1 dode door het instorten van een tent? Bij 1 verkeersongeluk vallen al meer doden (en daarna veranderd er meestal ook weinig)

Dus ja, er zal niks veranderen....
                        Er word niet eens aandacht besteed aan het ongeluk in Slowakije, valt nog net onder het kopje ''doden door noodweer''

Maar wacht maar totdat dit in Nl gebeurd (stel de arena stort in tijdens de toppers) dan maar afvragen hoe het ooit had kunnen gebeuren

Zucht....

Comment

Working...
                        X