Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reclame maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reclame maken

Hallo allemaal!

Ik zou graag willen weten, hoe maken jullie reclame voor jullie "bedrijf".
    Wat voor soort reclame gebruik je, welke hulpmiddelen, waar pas je ze toe.

Etc. etc.

Patrick,

Mond tot mond reclame is de meeste goedkoopste en de beste vorm van reclame maken. Dus zorg dat je een goed product aflever als je ergens moet draaien. Meestal staan er tussen de 75 en 300 potentiele klanten in de zaal die vervolgens lang zullen na praten over het feest.

Daarnaast is het verstandig om eens contact op te nemen met de lokale kranten. Vaak is het erg moeilijk om genoeg nieuws te krijgen en jonge ondernemers zetten ze graag in het zonnetje.

Daarnaast zijn er de standaard mogelijkheden zoals
    - Reclame op de lokale tv, meestal 25 tot 50 euro voor drie dagen, overigens is dit wel stilstaand beeld
    - Reclame maken in de krantjes van de lokale sportverenigingen
    - Affiches ophangen in de supermarkten in de buurt
    - Mailing opstellen voor je doelgroep
    - Flyers laten drukken en deze uitdelen in je dorp/stad. Let wel op of dit mag van de plaatselijke gemeentelijke verordening

Comment

Ligt eraan waarvoor het is. Ik ben het wel met Jochanan eens dat mond-tot-mond reclame de beste reclame is. Maar stel jij geeft voor het eerst een feest dan heb je aan mond-tot-mond reclame NOG niet zo gek veel. Het gaat er dan in eerste instantie om dat je VEEL promoot door flyers, websites, MSN-namen van jezelf en vrienden etc.

Mond-tot-mond reclame ontstaat dan door je flyers, als potentiƫle party-peepz overal in winkels, op straat, in de krant etc je naam tegen komen. DAN gaan ze erover lullen. Was je feest een succes dan ontstaat pas mond-tot-mond reclame waar je ECHT iets aan hebt. Als jij een goede naam hebt opgebouwd en je weet je publiek steeds weer te verrassen dan zullen ze dat aan iedereen doorgeven en heb jij weer meer klanten!

Mond-tot-mond reclame kan je ook breken. Draai jij altijd goed op een feestje dan geven ze dat door aan eventuele klanten, komt daar een boeking uit voort en je draait een avondje kut, dan kun je het shaken!

Flyers, (goed uitziende) websites en mond-tot-mond reclame is dus de ultieme reclame! Bezuinig hier dus ook niet op....

Comment

Aanvullend op robert zijn post

De kracht van reclame zit hem in de herhaling!!!

Comment

Reclame veel mailen en banners op regionale sites enz... en natuurlijk mond tot mond en een sterk verhaal hebben over je drive inn show..

mod: Begrijp dat jullie graag mond op mond reclame willen geven, maar het is mond tot mond :P :wink:

Comment

het ligt eraan als die andere mond van een leuk meisje in de leeftijd van 15 tot 18 zit dan vind ik het best hahah

(ben trouwens zelf ook 17 ben geen kinderlokker ofzo hoor haha)

Comment

Wie heeft er nog goede aanvullingen. Denk ook eens aan nieuwsbrieven voor je huidige klanten.

Comment

Stille tip @ jocha: is ook iets voor jou ;)

Tip voor de rest: eventueel ook een mailing per post, goed verzorgd en mooi bedrukt. Komt het nog eens professioneler over ook!

Comment

2patrick, je hebt helemaal gelijk als het goed is wordt deze 8 augustus opgeleverd door onze designer. Dus nog even geduld.

Comment

Sandro

op kleine feestjes waar ik als beginner draai ( tussen 20 en 50 man ) deel ik kaartjes uit aan degene op het feest alst feest afgelope is gaak bij de uitgang staan en deel de kaartjes uit. www.vistaprint.nl

:P

Comment

Waarom maak je ze niet zelf dit scheelt je zo de helft :wink:

Comment

Dat ligt er natuurlijk aan hoe goed je kan designen. Vroeger probeerde ik ook altijd alles zelf te doen, maar op den duur kom je er wel achter dat je dit soort dingen beter kan uitbesteden aan een professional. En als je dan je uren gaat tellen die je aan andere dingen kan besteden ben je toch nog goedkoper uit.

Je kaartje is wel je eerste contact met mensen, en ziet dit er netjes uit dan zullen ze deze zeker bewaren. En wie weet bellen ze je een keer.

Comment

Nog een goeie:
                          Zet een bakje visitekaartjes neer als je bezig bent met draaien.
                          Mocht er iemand interesse hebben, geef hem/haar een kaartje mee, zodat ze contact kan opnemen via mail/telefoon.
                          Kan je bijvoorbeeld zelf maken met Bruna-kaartjes die je zelf naar wens kan volplanten met tekst en een plaatje (logo :) ).
                          Mocht je naam niet blijven hangen (wat menselijk is..) , dan kan er nog steeds contact worden opgenomen. :wink:

Van de 150 kaartjes zijn er al ongeveer 100 weg, bij 10x draaien :)
                          Op deze manier spreek je ook anderen aan, doordat het kaartje ook weer kan worden doorgegeven.
                          "Je zoekt een DJ? Kijk hier eens.."

Denk dat je hier meer resultaat krijgt dan dat je moeite moet doen :wink:

Grtz Rick

Comment

Wij werken al geruime tijd met visitekaartjes en/of flyers.

Ik haal regelmatig ook zo me klanten binnen.

Nog meer goede tips?

Comment

Toen wij nog drive-in shows draaiden had ik ook altijd of flyers of visitekaartjes bij me. Vaak kregen we binnen een half jaar 1 of meerdere boekingen van familie leden of vrienden die gingen trouwen.

Dit werkt echt 10 x beter dan advertenties.

Comment

Working...
                              X