Wij werkten eerst met flyers maar dat waren van die simpele dingen. We zijn een begint drive-in met al wel drive-in klare spullen maar nog zonder opgebouwde naam. De eerste 3 feesten waren leuk en we werden alle 3 de keren bij dezelfde klas terug gevraagd. Nu ligt het stil en willen we toch klanten. Wat kunnen we het beste doen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Reclame maken
Collapse
X
-
Een naam opbouwen duurt jaren.
Mijn geschiedenis, ben beetje bij familie begonnen, was altijd super gezellig dan gaan kenissen/vrienden die toevallig daar ook waren zeggen van goh was wel leuk kom je ook. Zo wordt het een lopend vuurtje. Het heeft bij mij 2 jaar geduurd om dit huidige niveau te bereiken. Wat heb ik bereikt nou ruim 20 boekingen per jaar (voor 2007)waarbij geen 1 meer voor familie. Heel belangrijk is dat je de klant te vrede houdt. Ook is het handig dat hij/zij weer eens jouw naam ziet, en denkt Goh dat was leuk, ik heb binnenkort nog wel eens een feestje. De kracht van reclame zit hem in de herhaling.
Wat ik ook veel doe is reclame maken, bijv mooie 'flyers' printen en ophangen in de supermarkt (letop sommige supermarkten hebben 'kaartje' stem hier ook een flyertje op af en plak die erop). Druk deze af met een opvallende achtergrond (rood, oranje, geel etc) dat trekt weer aandacht. Ook hebben we een keer voor de grap 20 posters laten drukken en overal in Goes opgehangen, heb hier naar schatting 4 klanten aan over gehouden (we waren maar 2 uur bezig om door de stad te fietsen :lol: )
Actief klanten zoeken, niet gaan liggen huilen op bed "ik heb geen klanten". Probeer mensjes te benaderen waarvan je weet dat ze een feest geven en beetje op een leuke manier je proberen te verkopen. Letop ageresieve verkoop trucs werken avrechts. Zorg voor een mooie website etc.
Succes, als je nog meer wilt weten (A) ?
Comment
-
Wanneer je er echt klaar voor bent, dus je hebt al je apparatuur op orde en je show staat vast ga je beginnen met adverteren. Zorg eerst voor een simpele maar wel fatsoenlijke website waar iedereen antwoord kan vinden op de vragen hoe, wat, wie en waarom. Zorg voor een refertentie lijst en een mogelijkheid om je direct te boeken.
Adverteren in het lokale suffertje wil ook nog weleens behoorlijk goed doen. Buitenom het adverteren vind ik dat je loyaal en gemakkelijk moet zijn naar je klanten wanneer je net begint. Dus alle kan en niks is ons te gek zou eigenlijk het motto moeten zijn van een startende onderneming. Let wel op er zijn altijd klanten die dit door krijgen en alles voor een dubbeltje proberen te verkrijgen. Hou wel in gedachten dat klant koning is maar nog steeds geen keizer. Durf op dat moment ook rustig "nee" te zeggen tegen deze klant.
Nogmaals zorg voor een goede en overzichtelijke website die goed staat aangemeld bij google.nl
Comment
-
Wellicht wel weer leuk om dit topic even in de aandacht te zetten. Zijn er nog mensen die dit jaar voor de zomer leuke campagnes opzetten?
Wij zijn wel weer van plan om iets te doen, maar we weten nog niet exact wat het gaat worden. We zitten te denken aan een soort brochure voor scholen en verenigingen.
Comment
-
Wij hebben net een super vette examenfeest aanbieding opgestart, wellicht wat vroeg maar de CE examens beginnen over anderhalve maand!
check it out!
Comment
-
Leuke acties jongens!!!
zelf hebben we geen speciale acties lopen we zitten namelijk al redelijk vol.
Wel staan we op Koninginnendag op een braderie om te zorgen voor een lekker sfeertje en om flink te flyeren etc.
Ook doen we eind van de zomer mee aan de zo geheette lampion optocht met een aanhangwagen met een trusscarree erop etc en natuurlijk een berg flyers en spandoeken.
Comment
-
Ik ben denk ik de enige die geld verdient door juist amper reclame voor mezelf te maken. Maar mijn insteek is ook anders aangezien ik geen drive-in werk of dj-werk doe...
Ik lever namelijk geheel of gedeeltelijk gratis apparatuur, voorzieningen en diensten t.b.v. grote autosport c.q. tuningevenementen en clubs onder de vlag van grote sponsors ;-)
Dit is mijn logo
Last edited by Deejay; Thursday-21-05-2009, 15:44.
Comment
-
Maar daar zal waarschijnlijk ook niet zo'n grote concurrentie in zijn omdat het heel iets anders is.
In de drive-in wereld is de concurrentie redelijk en moet je je eigenlijk een beetje kunnen afzonderen van de rest. Ik richt me dan ook op budget drive-in shows, nette drive-in shows tegen een lage prijs. En op dat punt zijn er niet zoveel actief bezig, waardoor ik dus het voordeel heb. :)
Comment
-
Wat rick doet doen wij ook leuke budget shows die er goed uitzien en goed zijn!
Ze vliegen als hete broodjes wat we ook doen is uitgebreidde shows bieden.
Zie de budget shows als boterham en de andere shows als me ham en kaas erop en soms een beetje ketchup en mayo.
En in de zomer mag er ook nog een lekker drankje bij haha!
Reclame maken doen we veel online en op evenementen in de omgeving ook hebben we een tijd geleden via een krant ons best gedaan maar de opbrengst daarvan valt erg tegen!
Het belangrijkte is de mond tot mond reclame daar hebben we op dit moment erg veel aan.
Comment
Comment