Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pro Light & Sound 2013 / Musikmesse 2013

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robe gaat inderdaad erg veel leuke (en vooral unieke) fixtures presenteren. Las al over een wash/beam movinghead met een cirkel van LEDs, met een heuse ventilator in het midden van de kop.

ADJ gaat inderdaad ook leuke dingen meenemen, waaronder de 360 pixel tubes (maar dat had ik al op video's gezien :)) en wat nieuwe RGB en RGBW fixtures van de Freq series.

Beglec komt ook nog met wat nieuwe dingetjes, waaronder een compact 2.1 PA-systeem. Heb al wat inside info maar daar ga ik nog niets over zeggen. ;)

Ben vooral benieuwd wat er op DJ-gear gebied gelanceerd gaat worden op de Messe, want met de NAMM vond ik het wat karig (op Numark na dan, waarvoor chapeau overigens, met de Mixtrack Pro II, NS7 II en Orbit).

Comment

ben inderdaad ook erg benieuwd wat lab gaat doen.. Ze maken in ieder geval al veel promotie over hun "change the game"

Comment

Het ziet er naar uit dat we toch niet langs gaan. De drukte gaat het niet toelaten, zelfs niet even heen en weer vliegen.
        Eigenlijk elk jaar het zelfde liedje, het is in deze periode gewoon te druk.
        Maar ja, dus mijn eerste keer Frankfurt wordt dus voor de zoveelste keer uitgesteld.

Comment

Voor sommige dingen moet je gewoon tijd maken. Wij hadden het ook elk jaar eigenlijk te druk en iedere keer kwam het er dus niet van.

een rode stift genomen en jawel dit jaar gaan we er eindelijk een keer naar toe. Nogal wat producenten van producten gesproken. De laatste tijd van ja eigenlijk moet je dan gewoon een keer langs komen. Daarom dus een keer vrij gepland en gaan we gewoon.
          Vrijdag avond vertrekken. Hotelletje. Zaterdag ohhhhh en ahhhh en dan weer terug.

Comment

Helemaal mee eens, alleen is een beurs nou niet iets wat bovenaan mijn lijst staat.
            Alles wat je daar ziet zal ook door je leveranciers gezien worden. Een demo kun je dan ook altijd wel op de zaak krijgen. En ja die bitterballen, die zal ik dan zelf moeten maken...

Comment

Klopt je leverancier zal het ook wel zien maar dan toch. Ik kijk anders tegen dingen aan dan mijn leverancier. Ook heeft mijn leverancier niet alles wat daar zal staan als ook niet de zelfde interesse als mij. Daarom vind ik het wel tof om een keer naar die beurs te gaan. Gewoon zelf kijken en oordelen. Ik wil graag voor mezelf nieuwe dingen zien en bepalen of ze vet zijn of niet.

Niet om meteen een leverancier af te schrijven of te zeggen dat ze het slecht doen. Het blijft een feit dat ik 1 van de 2 Ron&Nie Show kudde leiders ben en ik dus voor mezelf zal moeten kiezen. Hoe meer ik zie, weet hoor ruik proef wat dan ook hoe meer ik beleef hoe beter ik me oordeel kan vormen over wat ik wel of juist niet wil.

Je moet weten dat het voor mij maar wat hobby is. We doen het voor de kick en lol die we hebben. Dus we hoeven niet te kijken van hmmmm hier is veel vraag naar dus dit merk / model word hem. Nee bij ons is het wouw die vind ik vet en wil ik hebben. Of hier dan wel of niet veel vraag naar is maakt me niet zo gek veel uit.

Vandaar dat we toch echt een keer de keuze gemaakt hebben van we gaan er een keer naar toe. Valt het tegen dan is het de laatste keer is het vet gaan we gewoon elke keer. Ik zie het dan ook meer als een investering ( en leuk dagje weg ) We leren en zien vast wel weer een paar vette kunstjes en leuke ideeen om zelf in shows toe te gaan passen.

Maar ik snap ook dat sommige zeggen van hmmm werk gaat voor. Maar hier hebben we dus de luxe van sorry geen tijd gaan naar de beurs want brood hoef ik er toch niet van te kopen :D

Comment

Ik ben net terug van een stand op te bouwen.
                Ik heb alvast wat leuke nieuwigheden kunnen bespeuren... Wat precies moet je zelf gaan ontdekken :D

Comment

Wij zitten nog steeds te twijfelen of we gaan. Als we gaan, gaan we vrijdags.
                  Maar welke merken komen er allemaal?

Comment

Kan je zien op de site van de messe ;)
                    Maar vraag liever welke merken niet komen :)

Welke stand heb je gebouwd stijn?

Comment

[QUOTE=nijst001;149573]Kan je zien op de site van de messe ;)
                      Maar vraag liever welke merken niet komen :)
                      QUOTE]

Ik probeer nog dat impressie filmpje te vinden van vorig jaar, maar krijg heb niet echt gevonden.

Oke, meeten jullie (bax-shoppers) daar? of gaan jullie allemaal alleen?

Comment

Originally posted by StijnS View Post
                        Ik ben net terug van een stand op te bouwen.
                        Ik heb alvast wat leuke nieuwigheden kunnen bespeuren... Wat precies moet je zelf gaan ontdekken :D
                        Als je nieuwe leuke dingen ziet... ik ontvang graag een PM. :)

Heb zelf al het een en ander gevonden (zie nieuwsoverzicht op onze website). Toch vind ik het vooralsnog wat tegenvallen, met de NAMM zaten we nu al te stressen om al het nieuws er doorheen te krijgen. ;)

Maargoed, kan ook zijn dat de diverse merken nu wel hun mondje dicht kunnen houden... ben benieuwd wat er vandaag zoal verschijnt. Weet sowieso al van de RMX-80 van Reloop en de Allen & Heath QU 16. Numark heeft wat nieuwtjes, Avid heeft 2 nieuwe Fast Track interfaces, op het gebied van muziekinstrumenten is nog niet zo gek veel nieuws te bespeuren.

Verder weet ik dat Showtec met wat bizarre dingen op de markt gaat komen. O.a. een movinghead met 1 kop, waar weer 6 afzonderlijke beam koppen aan zitten... freaky. ;)

Comment

Hmmm sla vandaag en morgen maar over! Ik wil nu gaan ipv vrijdag!!! :mrgreen:

Comment

Na, dan maar een 2e poging doen een overzichtje te maken over de nieuwe producten van Showtec, op basis van hun site... Nadat mijn bericht, net op mijn ipad gemaakt, opeens, volledig verdwenen was... Hier komt ie ;)
                            Ten eerste moesten ze geloven aan de COB techniek... Zo komen ze met een Pixelbar 8, een bar met 8 COB leds op een rijtje… De aansluitingen vind ik echter niet slim geplaatst, omdat Stroom in en uit links op de balk zit en DMX in en uit rechts. Ik had liever ingangen en uitgangen bij elkaar gezien… Met COB techniek hebben ze ook een 4x4 matrix paneel gemaakt. Hier zitten dus 16 COB spotjes in. Ook weer hetzelfde verhaal over de aansluitingen, maar hier is het niet echt zon ramp omdat ze nog best dicht bij elkaar zitten. Verder zijn meerdere matrix panelen koppelbaar. De manier hoe ziet er in mijn ogen wel niet zo stevig uit. Verder komen ze nog met 2 COB par 56 armaturen. Een 70W witte versie en een 90W RGB versie.
                            Ten 2e zijn er 2 nieuwe Eventspots. De vorige versie is onder handen genomen en is een MKII van gemaakt. Ze hebben de antenne en het oplaad systeem verbeterd. De nieuwe eventspot is een RGBA versie, een met Quad-LED’s dus.
                            Ten 3e hebben ze 5 nieuwe LED lichteffecten. En ook hebben ze 4 nieuwe Movingheads. Ofja, 2 nieuwe movingheads, en 2 armaturen welke je eigenlijk geen naam kan geven. In ieder geval movinghead achtig. Ze noemen ze de XS-2 en de XS-6. De XS-2 is een balkje, waaraan 2 movingheads hangen. De basis van de koppen zit in de bar. Het betreft 2 beam kopjes met een bundel van 4 graden. Ze beschikken over 9 gobo’s en 7 kleuren. Veel verwacht ik er echter niet van, aangezien er maar een kleine 10W LED in zit, en hetgeen wat je ziet op de foto’s er niet echt spectaculair uitziet. Het gewicht daarentegen valt me wel weer mee, aangezien deze dingen maar een kleine 10kg wegen. De XS-6 is het apparaatje waar Rick het over had. Het is een movinghead, maar de kop heeft eerst een roteerbare plaat, welke continue kan draaien. Daarop zitten 6 spotjes, welke nog een tilt hebben van 60 graden. Deze zes spotjes zijn qua eigenschappen hetzelfde als de XS-2. 10W led, 7 kleuren, 9 gobo’s. Ook zien de foto’s er weer niet spectaculair uit, maar toch verwacht ik dat met dit apparaat mooie effecten te creëren zijn. Deze kop is geen kleintje, hij heeft een gewicht van maar liefst 45kg. Daarbij zijn de afmetingen ook redelijk groot, nl. 50x39*64 cm (BxDxH)
                            Maar dan de 2 movingheads wat ook movingheads zijn… De eerste is een krachtige wash head met 19 RGBW LED’s, welke te besturen zijn in 5 secties. De kop heeft ook een zoom functie van 8-50°. Daarnaast komen ze met een compacte head. De tracker Q4. Het concept van de oude tracker, dus 3x3 LED’s, maar dan met Quad led’s. De kop heeft een bundel van 8° en iedere LED is afzonderlijk bestuurbaar… Daarbij zeggen ze dat hij snel moet zijn, dus een concurrerend product voor de Elation Rayzor Q7, welke ook een prachtmachientje blijkt te zijn…
                            De Spectral serie is ook onder handen genomen. De 800 reeks is verbeterd en de 400 reeks, de kleinere versie van de 800, uitgerust met 7 Tri-LED’s, is toegevoegd aan de spectral serie.
                            Verder hebben ze de Power Spot Q5 reeks. Dit zijn compact pars met RGBWA LED’s. Dit spotje is verkrijgbaar met 3, 6 en 9 LED’s
                            De compact lightset 3 is ook nieuw. Wat er precies verbeterd is tov de vorige vind ik nergens. Wel is er nu een witte versie van dit systeem erbij.
                            Showtec is ook wat verder gegaan met de LED theaterarmaturen. Zo hebben ze 3 nieuwe grote fresnells. Deze lampen zijn uitgerust met meerdere LED’s waarvan ik de vermogens niet direct kan vinden. De spots beschikken over een Zoom functie, waarvan ik gok dat deze Niet op DMX zit. Verder hebben ze nog een Paneel, floodlight achtig, uitgerust met 394 LED’s en bedienbare kleurtemperatuur. Ook hebben ze een profielspot, rond de 200W aan LED, met een bundel van 24° Ook nog hebben ze een Horizon 4 en een Horizon 8. Een RGBWA armatuur met A-symetrische reflectoren en 4 of 8 spots.
                            Verder hebben ze wat nieuwe producten op gebied van besturing. Zo hebben ze een nieuwe LED operator 4 Air. Het zelfde principe als de vorige LED operator 4, alleen dit keer met accu én wireless DMX. De LED commander heeft het woordje Pro erachter gekregen. Ook zit er in het apparaat nu 2x een display boven de faders ingebouwd, waarop de functie en de huidige DMX waarde staat aangegeven. Een nieuw sweetlight apparaat is er ook, een 19 inch rack model welke stand alone opereert. Het apparaat heeft een DMX in en uitgang en 16 knoppen om scenes op te roepen. Ook kan er een IR ontvanger op worden aangesloten waardoor men alle 18 scenes, welke in de controller opgeslagen kunnen worden, op te roepen. Ook heeft deze interface een interne klok.
                            Een nieuwe booster hebben ze ook. Het is een booster met 8 3pin uitgangen. Ingang en link is echter wel uitgerust met 3- en 5pin connectoren.
                            Op gebied van effecten is er ook nieuws. Ze hebben een nieuwe waterdichte 1500W Rookmachine. Echter tot nog toe is alleen bekend dat er een 110V versie komt. Niet interessant dus voor in nederland. Een rookapparaat wat wel 220V aan kan is een nieuwe fazer van Showtec. Het is een smalle fazer, welke je ook plat op de grond kan leggen, met een vermogen van 800W. Het apparaat kan 430 minuten op volle output werken, op 1 tank. De tank is 1.3L groot. Verder heeft deze fazer DMX en reinigt hij zichzelf.
                            Als laatste hebben ze nog 5 nieuwe sterrendoeken. Een nieuwe Star Sky II, met een formaat van het gebruikelijke 6x3m, maar deze keer verkrijgbaar met Witte LED’s, Leds in verschillende kleuren en RGB SMD Leds op een zwart doek. De versie met wit doek zal alleen verkrijgbaar zijn met witte LED’s. Het volgende doek is een Star Sky Pro I, een doek met 128 RGB LED’s bestuurbaar in 8 groepen. Het doek is zwart en er kan 1 doek per controller aangesloten worden. Het derde doek is een doek van 6x4m, de Star Sky Pro II, het zelfde principe als de Pro I alleen dan met een wit doek. Het 4de doek is een klein doek van 2x1m, voor het afrokken van een dj meubel. 24 RGB LED’s. Het laatste doek is een pixeldoek van 3x2m. 504 RGB leds op een doek. Bij dit doek is een aparte controller nodig, waar nog niks over te vinden is, wel zijn er mogelijkheden om het doek met de computer te besturen.
                            Aardig wat nieuwe producten dus van Showtec! Of het ook allemaal wat is, zal ik vrijdag zien. Deze informatie heb ik allemaal van de site van Showtec…

Comment

Sodeknetters, zie inderdaad dat ze nu pas het blik producten hebben leeggesmeten op hun website...

Ik ga d'r maar eens aan beginnen. ;)

Comment

Ook een bax cameraploeg aanwezig dit jaar? Wil wel een filmpje zien... Nog niks te vinden!

Comment

Working...
                                X