Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kleine maar belangrijke update!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kleine maar belangrijke update!

Beste leden,

Even nu een korte update vanuit mijzelf:

Sinds jongs af aan weet ik al dat ik een aangeboren hartafwijking heb, en dat ik daar ooit aan zal moeten worden geopereerd.

afgelopen jaren gingen de controles altijd goed(zelfs een stukje beter), tot dat ik vorige week donderdag flauwviel en bewusteloos raken, naar meerdere malen zeuren om een ambulance, werd ik afgevoerd met de ambulance, in het ziekenhuis werd meteen een echo gemaakt, ECG, ze wouden een fietstest doen die heel erg slecht ging en ik al na tien minuten emotioneel en uitgeput klaar was kwam s'avonds laat de dokter nog even zeggen dat uit de fietstest bleek dat er subtiele aanwijzingen waren dat het slecht ging

Bij de echo doen ze altijd een meting van hoeveel mijn hart extra moet geven om al het bloed rond te pompen, vanaf mijn geboorte zat dit op 48(100 is het kookpunt) tot ongeveer mijn 7e levensjaar ik ineens op de 67 zat. Tot nu, afgelopen donderdag/vrijdag (moest een nachtje blijven: monitorregistratie) zat ik op de 84, reden om te kijken naar een operatie dus, natuurlijk verschrikkelijk nieuws!

In het ziekenhuis werd er een afspraak voor 13 mei gemaakt, vandaag kregen we een telefoontje dat we dat niet eens gaan redden, misschien lig ik dus in de week van 6 mei al op de OK.

Het word een open hart operatie van zo'n 9/10 uur voor mijn familie dus extra zwaar.

Ik als 14 jarige ben natuurlijk ook erg geschokt door dit alles, maar ik wou mijn ei effe kwijt.

Natuurlijk is het maar de vraag of ik dit schooljaar haal, ook omdat ik er sowieso er niet goed voorstond, ik hoop natuurlijk wel.

Morgen ga ik mijn klas inlichten wat we vandaag te horen kregen.

Ik hoop op jullie begrip dat ik er de komende maanden niet aanwezig zal zijn!

Heel veel sterkte! Heftige operatie maar gelukkig gaat dat tegenwoordig altijd goed!
    Moet je lang revalideren?

Comment

Ik denk dat iedereen hier op het forum hier begrip zal voor hebben. Uiteindelijk is er geen hobby, job, opleiding of wat dan ook die jouw gezondheid zou mogen schaden.

Verder hoop ik ten sterkste dat je deze moeilijk periode zo rap en goed mogelijk doorkomt. Ik zelf heb op vlak van gezondheid nog niet zo veel meegemaakt, en ik besef dat ik gewoon heel veel geluk heb. Maar op mijn stages binnen de opleiding verpleegkunde zie ik heel veel miserie. Mocht je er dus over willen praten, dan kan je gerust bij mij terecht (je kan me via pm bereiken), en ik ben er zeker van dat er nog mensen zijn die er voor je staan. Ook op medisch vlak wil ik je ook gerust bijstaan. Ik heb in een 3weken durende stage op hartchirurgie heel veel geleerd over wat jij nu doormaakt (maar zolang je dit zelf niet meemaakt, is het zeer moeilijk om te beseffen hoe hard het soms kan zijn).

Alvast veel sterkte, en besef dat er heel wat mensen zijn die jou willen opvangen!

Comment

Heel veel sterkte toegewenst! Ik ken hetzelfde probleem van dichtbij. Mijn nichtje heeft ook een aangeboren hartafwijking en heeft ook een grote kans dat ze ooit onder het me moet.

Comment

Heel veel sterkte in ieder geval met zo'n zware operatie en uiteraard hebben we hier begrip voor. ;)

Comment

@JasperA, ze denken dat ik 5-6 weken eigenlijk het zelfde moet doen als ik nu doe(niet fietsen, niet gymen, geen tas dragen en dat ik daarna weer alles kan doen.

@Mathias Van Rechem, Dankjewel, als ik vragen heb die ik niet aan mijn ouders wil stellen zal ik je effe pmen, in welk ziekenhuis heb je stage gelopen?

@Rio, hoe oud is je nichtje?

@Rick, Dankje!

Comment

Aangezien ik in Berlgië woon loop ik dus ook in België op stage. Dit zijn in chronologische volgorde mijn stageplaatsen:

- WZC De refuge (rusthuis)
              - UZ Gent (orthopedie en algemene heelkunde)
              - AZ Sint Lucas (inwendige ziekten)
              - AZ maria middelares (hartchirurgie)
              - AZ Oudenaarde (geriatrie)
              - UZ Gent Pneumologie

Comment

Mijn nichtje is nu 19.

Comment

Beste leden,

inmiddels is er meer nieuws bekend: ik heb de nacht van zaterdag op zondag weer in het ziekenhuis gelegen, omdat ik wat druk en steken voelde,

Wij zijn vandaag gebeld door het LUMC met de datum wanneer ik geopereerd wordt: aankomende maandag. Ik moet dus vrijdag al de hele dag in het ziekenhuis zijn voor onderzoeken (bloed, urine, KNO onstekingen, etc.) en spreken wij ook de anastesiste(spel je niet zo...) en een van de 2 chirurgen (de ander is op vakantie)
                  dan mag ik diezelfde dag nog naar huis, en wordt ik zondag opgenomen. na een waarschijnlijk moeilijke en slapeloze nacht wordt ik maandag vroeg geopereerd.

hierbij zullen 2 chirurgen het werk doen, waarom het afgelopen week niet is gebeurd is omdat een van de chirurgen op vakantie is en hij er zeker bij wilt zijn.

ik zal zeker 2 weken in het ziekenhuis liggen wat kan uitlopen tot 4 weken, in deze tijd hoop ik natuurlijk een mooi aantal kaartjes en een grote snoepvoorraad te krijgen! ;)

Comment

Alvast heel veel succes en sterkte gewenst want het is natuurlijk niet niks. Hopelijk verloopt alles goed. :)

Comment

Vanaf hier ook veel succes en sterkte gewenst

(Vooral succes natuurlijk :D)

Comment

Heel veel sterkte voor de operatie, ik weet wat je nu mee maakt.
                        Mijn vrouw is ook geopereerd aan het hart na 2 infarcten op 46 jarige leeftijd en leeft nu enkel nog dankzij haar dagelijkse dosis pillen, zolang ze dagelijks en op het juiste uur haar pillen neemt (12 stuks) is er niets aan de hand en elk jaar 2x op controle gaat om testen uit te voeren (lopen, fietsen...) Nu kunnen ze al heel veel dus alles komt goed, het is enkel lastig.

Mijn zus had minder geluk met haar 4 jarige dochter, maar dat was in 1979 en toen konden ze en wisten ze nog niet wat ze nu wel kunnen en weten.

Succes, maar alles komt goed en we wachten dan ook op het goede nieuws.
                        Last edited by Mol; Thursday-09-05-2013, 14:58.

Comment

Zo pfff daar zijn we weer!,

Beste leden,

Inmiddels ben ik thuis en mag ik jullie mededelen dat de operatie geslaagd is!

Ik zal effe wat korte informatie geven over de operatie:

Maandag 13 mei 2013:
                          Vandaag is de dag van de operatie, ik zou om kwart over 7 opgehaald worden voor de operatie, dit werd uiteindelijk iets voor elfen, door een spoedje waar het aan lag weten we niet(OK, chirurg, Anasthesistenteam) we weten wel dat het slopende uren waren!

uiteindelijk dat ik op de operatie tafel lag en ik onder zeil ging is op het moment van de kruizing( net wel weg, net niet weg) mijn vader flauwgevallen in de operatiekamer(ik zag het dus net niet met dank aan een van de anesthesisten die er effe voorsprong (2 glaasjes Ranja en mijn vader was er weer bovenop!, zal er wel standaard staan voor ouders)

de operatie zelf duurde maar(maar, lang zat...) 3,5 uur, dat kwam omdat ze mijn klep(aorta) hebben kunnen repareren, en niet hebben moeten kloten met de longslagader en kalfjeskleppen(boeh) om te kunnen vervangen.

Ik heb maar een nacht op de IC gelegen, en daarna mocht ik naar de afdeling maar ik maar 8 dagen heb moeten liggen, omdat alles goed ging

Verder als er nog dingen mij te binnen schieten, vertel ik het weer in dit topic

Inmiddels zit ik hier nu op mijn zolderkamertje in mijn 'studiotje' dit bericht te typen met Armin van Buuren live at A State Of Trance 600 Miami uit mijn Behringer MS40, en probeer ik weer mijn leven op te pakken, en ga ik ook weer ochtendjes naar school, en mag ik gelijk aankomende zomer gewoon naar de Eiffel in Duitsland op vakantie, iets waar ik onwijs naar uitkijk en onwijs veel zin in heb!

Het besef is er nog steeds niet helemaal, wat er nou allemaal gebeurd tussen 17 april en nu

Het enige moeilijke momentje wat ik tot nu toe heb gehad was eergisteravond toen ik een Tweet zag van W&W: We regret to tell you we have to cancel all shows in June. Willem is in hospital for heart and lung problems and will be unable to travel.

Jesper

Comment

Gelukkig is alles goed verlopen en hopelijk ben je weer snel de oude! (Nouja, datgene wat ze hersteld hebben zullen we er maar in houden he ;)).

Comment

Working...
                            X