Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe bezoekers/fans binden aan je social media?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe bezoekers/fans binden aan je social media?

Hallo allemaal,

Ik dacht laatst, hoe kan je nou makkelijk mensen aan jouw drive-in Facebook pagina binden. Het eerste wat ik dacht is, maak flyers/ posters met een QR code die verwijst naar jouw Facebook pagina zodat ze je pagina geliked kan worden, die leg je dan op de tafels of hang je aan de muren als je aan het draaien bent.

Maar waarom zou iemand die QR code scannen en jouw gaan likken op Facebook?
    Niet zomaar, dus ik dacht kan je niet nummers aan laten vragen op je Facebook pagina. Dan heeft men een rede om je te liken.
    Ik heb gezocht naar Facebook apps die misschien zo iets zouden kunnen maar nee. ik heb niks gevonden. Een bericht laten op je muur laten zetten werkt denk ik ook niet want dan krijgen de vrienden van mijn pagina ook een bericht.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of heeft iemand een alternatief idee?

Ik ben benieuwt of jullie dat zouden willen delen.

alvast bedankt,

Groeten Robbert-Jan

Ik weet niet of dit bericht in het goede onderwerp staat, sorry daar voor.

Waarom niet via Twitter?

"Volg ons en stuur ons een DM met je verzoekje."
    Wel terug followen uiteraard, anders kunnen ze niet DM'en.

Oh, en;
    :mrgreen:

Verder een leuk brainstorm topic... :) maar ik gooi hem toch even op 'off forum' en ik verbouw de titel een beetje algemener.

Comment

Waarom zou je WILLEN dat mensen jouw facebook "liken"
      en als jij "mensen" was: waarom zou je dan de facebook van een drive in gaan "liken" zodat je ongevraagd reclame op je timeline kan krijgen? dacht het niet,,,

Ik merk zelf dat onze facebook pagina wordt geliked door:
      - Collega's (die vinden het gewoon leuk en intessant om te volgen wat je doet maar dan moet je wel ook iets interssants op je pagina hebben)
      - Enkele (vaste ) Klanten (zelfde als hierboven)
      - Vrienden (want ja dat is nou eenmaal netjes om het bedrijf van een kennis te liken)
      Last edited by SLGV; Wednesday-08-05-2013, 17:43.

Comment

Originally posted by rjant2 View Post
        Hallo allemaal,

Ik dacht laatst, hoe kan je nou makkelijk mensen aan jouw drive-in Facebook pagina binden. Het eerste wat ik dacht is, maak flyers/ posters met een QR code die verwijst naar jouw Facebook pagina zodat ze je pagina geliked kan worden, die leg je dan op de tafels of hang je aan de muren als je aan het draaien bent.

Niet zomaar, dus ik dacht kan je niet nummers aan laten vragen op je Facebook pagina. Dan heeft men een rede om je te liken.
        Ik heb gezocht naar Facebook apps die misschien zo iets zouden kunnen maar nee. ik heb niks gevonden. Een bericht laten op je muur laten zetten werkt denk ik ook niet want dan krijgen de vrienden van mijn pagina ook een bericht.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of heeft iemand een alternatief idee?

Ik ben benieuwt of jullie dat zouden willen delen.

alvast bedankt,

Groeten Robbert-Jan

Ik weet niet of dit bericht in het goede onderwerp staat, sorry daar voor.
        Weet niet of het mag (:P), maar zo'n Facebook app kan ik maken voor je. En als het niet mag: Zo'n Facebook app is makkelijk te maken en kun je bij een normale websitebouwer laten doen.

Maargoed, je wilt dus dat klanten je Facebook liken... Zoals SLGV al aangaf willen ze niet constant reclame in hun TL, dus ik zou ook af en toe eens een nummertje plaatsen etc. etc. Verder zou je misschien ooit een win actie of zo kunnen doen (bijv. Wij verloten een gratis feest bij 500 likes! Like ons en deel&like dit bericht om mee te doen!).

Comment

Je zal er iets tegenover moeten stellen; mensen volgen je alleen als ze er zelf iets aan hebben.

Je kan inderdaad een show verloten, maar bijvoorbeeld ook nieuwe muziek delen of zorgen dat mensen een berichtje kunnen twitteren ofzo om een nummer aan te vragen. Moet je daar net wel zin in hebben ;)

Comment

wil je snel veel volgers/likers hebben: gooi een gratis feest in de verloting bij een X aantal likes. Maar dit werkt alleen zolang je dingen weg blijft geven...actie voorbij: likers weg.

Ik heb zelf op Facebook nu 88 likes op mijn bedrijfspagina, daarmee bereik ik gemiddeld zo'n 600 mensen. Wat op zicht best een goede score is. Ik geef niks weg, ik post nieuws, leuke foto's van klusjes, updates over waar ik te vinden ben, etc.
            Wil je dat mensen je liken zorg dan vooral je intressante content bied (grappige dingen, laatste clubknallers , etc.) Foto's scoren beter dan tekst.

Comment

Ik merk zelf dat naa een lange tijd niet veel met de pagina gedaan te hebben, er best veel mensen zijn die interesse tonen als je wat leuks post.
              Ieder weekend een foto'tje met tekstje van een van de klussen, af en toe een fototje van wat nieuw spul in de verhuur: er komen vaak een paar likes en enkele berichten op, en je bereikt er al snel heel wat mensen mee.

Voor mij is behalve het op de hoogre houden van nieuwschierige collegas en vrienden het commerciele nut vooral (potentiele) klanten, laten zien wat we doen en kunnen of hebben. Bedenkt dus ook eens wat je nu precies met al die duizende likes die je straks gaat krijgen precies wilt bereiken.
              Maar ik weet niet

Comment

Kleine tip, als je foto's post van klussen of je plaatst datums van klussen op je facebook, zorg dat je die in het wit doet en niet zwart. De mensen van de belastingsdienst, sabam, cel voor fraude bestrijding enz lezen ook mee en het is voor hun gemakkelijker om zo mensen bij de kraag te vatten dan de frauders te gaan zoeken tijdens hun klussen.
                1 collega heeft door foto's te posten op facebook controle gekregen van de belastingsdienst en omdat hij een deel feesten niet had aangegeven kreeg hij een boete van meer dan 5000 euro, niet slim dus om zwartwerk te posten op je facebook, een andere collega kreeg controle van sabam die een deel nummers uit zijn laptop haalde waarvan hij een aankoopbewijs of de originele drager moest laten zien, van 7 nummers die ze uit zijn laptop haalde kon hij dat niet aantonen, hij mocht achteraf naar hun bureau gaan met zijn laptop en alle facturen en originele dragers voor een grondige controle, prijs per illegaal gevonden nummers was 12.50 euro, als je dan 10.000 illegale nummers bezit op je laptop ben je goed de sigaar. Daarom zeg ik altijd, werk nooit met illegale nummers, zeg nooit mij pakken ze niet want het kan vlugger gebeuren dan je zelf denkt.
                Last edited by Mol; Thursday-09-05-2013, 09:31.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                  Waarom zou je WILLEN dat mensen jouw facebook "liken"..... zodat je ongevraagd reclame op je timeline kan krijgen?
                  Daarom dus. Als mensen jouw facebook pagina liken komen jouw berichten op hun timeline. Die zien niet alleen zij, maar al hun vrienden ook. En dat kan er zomaar eens voor zorgen dat mensen toevallig ook aan jou denken als ze eens een feestje hebben.

PS Mol, enter knop kapot :p

Comment

Bedankt voor alle reacties.
                    Wat mol zegt is wel een erg goede opmerking... ik ben nog niet wit... dit is voor mij nog niet rendabel. Daarom wil ik via de sociale media bekend worden. Maar dat gaat dus niet zomaar omdat ik nog niet wit ben en het nog niet rendabel is. Maar ik wil bekender worden...
                    Dat is de cirkel waar ik nu in zit ;P

Tot welk punt kan je iets of facebook zetten zonder dat je verspreid dat je illegaal bezig bent? een foto van een feest kan ook al controleurs laten komen...

Comment

Gewoon legaal gaan. Als dat niet gaat, zet je best gewoon niets op facebook of ergens anders op internet

Comment

Even heel erg offtopic maar gericht aan de TS:
                        Het is niet persee zwart als jij als particulier wat neer zet en je daarover geen belasting afdraagt. Je mag voor wat jij neer zet als hobby een zekere vergoeding krijgen, zeker wanneer het grootste deel daarvan terug in je hobby vloeit.

Hoe dit precies zit zul je uit moeten zoeken (misschien een kennis/familielid met veel kennis over belastingen die het voor je uit kan zoeken o.i.d.). Je zult dan wel van alles bij moeten houden (administratie) maar tot op zekere hoogte kun je je activiteiten best wit uitvoeren.

Comment

In België bestaat daarover de Kleine vergoedingsregeling. Mag je een maximaal bedrag "verdienen" zonder er btw op te betalen. Dit wordt dan gezien als kosten die je er aan hebt. Lijkt me wel logisch dat jullie Nederlanders er ook een vergelijkbare regeling voor hebben.

Comment

Working...
                          X