Announcement

Collapse
No announcement yet.

Headphones overrated much :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Headphones overrated much :)

Kwam dit filmpje tegen nu lukt het mij wel om es 1 liedje in te mixen 'en dan meestal van de songs die ik vanbuiten ken' zonder koptelefoon maar niet non stop en met zoveel dingen tegelijk als zij het doet :shock::shock:

Geen idee of dit reeds gepost word indien dubbelpost mijn excuses

Zeker kijken is de moeite waard en meteen een bewijs dat gevoel voor ritme belangrijk is 'en het ook niet echt uitmaakt welke gear je hebt'

Some people are blessed, good looks plus talent :shock:
    Last edited by SqueeZr; Friday-22-11-2013, 04:03.

Dat is inderdaad een leuke video (en ik had mijn geluid niet eens aan staan :p)

Comment

toch wel een paar keer moeten kijken eer ik wat van het dj gedeelte gezien had. Maar ik onthou vooral (op dj vlak dan) dat je jouw platen goed van buiten moet kennen ;)

Comment

En zoveel mogelijk de BPM's gelijk. Als je heel het trucje voorbereidt kun je op deze manier inderdaad een set van een paar minuten wegzetten zonder hoofdtelefoon en het dan ook nog aardig laten klinken. ;)

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
          Zeker kijken is de moeite waard en meteen een bewijs dat gevoel voor ritme belangrijk is 'en het ook niet echt uitmaakt welke gear je hebt'
          Ze staat daar met CDJ2000 Nexus' welke geadverteerd worden met instarten op de beat (sync functie). Iets wat je met Traktor ook kan. Ik vroeg me toen ik nog met Traktor draaide wel eens af waar ik die koptelefoon eigenlijk nog voor nodig had.

Nee. Ik vind er niet heel veel knaps aan. Los van het feit dat ze wel skills heeft :)

Comment

Met dj software is dat inderdaad ook een koud kunstje. Zo werkt Virtual Dj ook met waveforms en van die blokjes die de beat aangeven, daar kun je ook gewoon naadloos mee mixen zonder hoofdtelefoon (en je kunt ook de software op autoplay zetten, dan krijg je ook prima mixen. Maar ja, dan is er weinig meer aan natuurlijk).

Comment

Originally posted by Stefke View Post
              Ze staat daar met CDJ2000 Nexus' welke geadverteerd worden met instarten op de beat (sync functie). Iets wat je met Traktor ook kan. Ik vroeg me toen ik nog met Traktor draaide wel eens af waar ik die koptelefoon eigenlijk nog voor nodig had.

Nee. Ik vind er niet heel veel knaps aan. Los van het feit dat ze wel skills heeft :)
              Tjah ze doet het ook met Vinyl only ook en nu mag jij mij een boel mensen aantonen die dit ook als een koud kunstje 'met de juiste cue points' aan dit tempo kunnen

Nu goed ik vind het dus wel knap want sync knoppie of niet de kennis van muziek op welk punt wat en hoe nodig is is los van voorbereiding toch ook wel een gevoel voor ritme hebben in mijn ogen. Plus het bewijs dat voorbereiden/muziekkennis nog altijd belangrijker is dan welke gear er staat.

In elk geval of daar nu een cdj2000 nexus of virtual dj of whatever staat met sync knoppie en waveformpjes of niet. Geen gevoel hebben voor wat samen goed klinkt of beter gezegd een geslaagde mix zetten puur door op waveforms te kijken zal je niet kunnen of je nu die waveforms hebt of niet daar doelde ik eigenlijk met mijn beginpost op.

Comment

Die vinyl hangt aan Traktor of Serato... ;)

Comment

Working...
                X