Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoe leer je om een om een house song te maken op logic met midi keyboard en wat nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe leer je om een om een house song te maken op logic met midi keyboard en wat nodig

hoi ik ben Luuk

Ik heb logic en ik heb de novation launchkey 25 toetsen maar ik weet niet goed hoe ik een leidje moet maken.
    Mijn style is house en trance.
    Wat heb ik nog meer nodig. Ik dacht aan een mixer en een audio interface. maar hebben jullie nog tips.
    Ik heb een macbook pro.

Ik kijk soms op youtube hoe hun zo iets maken maar ik snap het niet.

alvast bedankt
    groetjes Luuk

Een mixer heb je niet nodig. Niet in dit stadium in ieder geval. Wat voor jou voornamelijk van belang is, is leren hoe je een bepaalde track opbouwt. Luister dus eens goed naar wat house nummers en luister kritisch hoe ze zijn opgebouwd. Maak notities wat je hoort, hoor je een clap, kick, bassdrum, synth, hihat? En dan ga je het proberen na te maken met de instrumenten die je in je software hebt.

Wanneer je echt iets leuks kunt maken, kun je altijd nog kijken voor een audio interface. Maar in dit stadium is het vooral aan te raden om veel te oefenen, geluiden te tweaken en zelf bepaalde beats en melodieën te maken. En dat zul je zelf moeten doen. ;)

Comment

dankje wel rick dan ga ik dat doen

Comment

Working...
      X