Kan aan mij liggen maar in het grote rackje zie ik de lexicon niet?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Post hier je (mobiele) DJ- en geluidsapparatuur
Collapse
X
-
Nijst001: Lexicon effecten zitten IN de soundcraft mixer,
Originally posted by zassie View Posteen 4000? niet op volle kracht neem ik aan? Mocht hij kapot zijn is dat een optie,
Comment
-
@SLVG,
Thnx voor de info, mocht het nodig zijn zal ik het meenemen in de overweging (ik hoop dat het niet nodig is uiteraard)
@Nijst001
De lexicon is de witte schuif en de knopjes erboven rechts van de twee blauwe op het mengpaneel. Ingebouwd in het mengpaneel en nog nooit gebruikt, maar mocht ik ooit een galm nodig hebben dan kan het dus wel (is ook belangrijk)
Comment
-
In september zelf een verjaardagsfeest gehouden (ben nog maar nieuw op het forum, vandaar de vertraging)
Het thema was black and white en ik geniet naltijd na als ik de foto's zie. Zelf draaien op mijn eigen verjaardagsfeest vond ik nogal ongepast, vandaar dat ik het aan een kennis gevraagd heb. Maar ik heb wel voor het belangrijkste deel van licht en audio gezorgd. Er is ook in het begin van het feest een bandje komen optreden. Tijdens hun optreden was er niet zo veel embiance, maar het was wel tof om mee te starten. Het bracht iedereen goed in de sfeer.
Dit is wat er aanwezig was:
* 2 x showtec showbar 4 (inclusief parren) + showtec lite 4 (gehuurd)
* 8 x par + 2x statief en 2x T-bar + half-werkende lichtregelaar voor decoratie (voor de parren had ik vloerstatiefjes gemaakt) (dit materiaal had van onze jeugdbeweging meegekregen)
* 2 x mackie srm 450 op statief (gehuurd)
* 2 x ledtube (van mezelf)
* 1 x moonflower (van mezelf)
* 2 lazers: 1 sterrenhemel-toestand en 1 met dansende patronen (van de dj)
* 1 moonflower scaner (van de dj)
* 2 x denon dn s-1 200 (van de dj)
* 1 x Behringer ddm 4000 (van de dj)
* 700w rookmachine (van de dj)
* laptop en cd'tjs (van de dj)
* en natuurlijk een heel pak kabeltjes, verdeelstekkertjes, marktklemmen... (voor mij was dit ongezien veel, maar voor de verhuurders onder jullie houd dit waarschijnlijk niets in)
leuk extraatje: al het gehuurde materiaal en mijn eigen materiaal hebben we in 1 keer in een gewone personenwagen vervoerd, zonder schade aan het materiaal of de auto. Je kan je dus al inbeelden dat het puzzelen was.
Zoals je ziet, ben ik zeker geen pro- verhuur bedrijf maar eerder een hobby-dj met een beetje gear en een zeer beperkt budget. Ik zelf heb ook nog een synq cd-x2, jb systems mx4 mk2, jb lazertje (had ik toen nog niet), en binnnenkort ook een antari f80z
eventjes thuis een fotootje genomen van het materiaal we in de auto hebben gepropt.
Van volgende opmerkingen ben ik me alvast bewust:
* de afwerking is niet wat het zou moeten zijn/ normaal gezien is, maar ik ben al blij dat ik op tijd alles kunnen klaarzetten heb. Tijdgebrek dus. Maar iedereen heeft zich super geamuseerd en er wordt nog steeds over het feest gepraat.
* Tafels als podium: waren met een heel pak dikke snelbindertjes vast gemaakt, en de tafels op zich waren ook behoorlijk stevig en zeker niet wankel. De constructie hebben we ook uitvoerig getest.
Andere reacties hoor ik graag.Last edited by Mathias Van Rechem; Wednesday-13-06-2012, 18:04.
Comment
-
Enkele maanden terug heb ik een kinderdisco opgezet. Jammergenoeg niet zelf kunnen draaien omdat ik les had :s.
Er waren uiteindelijk 75 kinderen komen opdagen en gedurende de namiddag waren er spelletjes en knutsel-, kook- en shminkworkshops . De namiddag werd afgesloten door een interactief dans-duo, die er een leuk wedstrijdje van gemaakt hebben (volgens ik gehoord heb)
Dit was het materiaal dat aanwezig was:
2 x showtec showbar 4
1 x showtec lite 4
8 x par
4 toneelspots
8 podiumelementen
2 x mackie srm 450
2 x peveay luidsprekers 150 Watt + versterker
1 x denon dn 4500
1 x rodec bx 14
1 x beamer
1 x mijn broer zijn laptop met muziek en virtual dj
1 x shure draadloze micro
1 x moonflower
1 x lazer met dansende patronen
De dansploeg is op de dag zelf nog toegekomen met
2 x mackie srm 450 (gelukkig stond hun naam hier op, of we wisten niet meer welke van wie waren)
1 x PA mengpaneel, vraag me niet welk
2 x draadloze micro
(misschien nog materiaal, maar aangezien ik er niet was weet ik het niet)
Aan luidsprekers geen tekort dus, maar ik denk dat het geluid zich dan wel mooi verdeeld heeft (hoop ik toch)...
Ik heb alle 16 parren opgehangen aan het buizensysteem die in de zaal aanwezig is, en allemaal aangesloten op dmx (de 2 t-barren van showtec op het buizensysteem gelegd en via verdeelstekkertjes alles ingeplugd).
De case met cd-speler en menpaneel + de versterker naast het podium, afgezet voor de kinderen.
Hier zijn de foto's. Er zijn meer kindjes te zien dan materiaal, maar ik heb de beste foto's eruit geselecteerd.
Hopelijk kunnen jullie er een beeld van vormen met de afbeeldingen en de uitleg samen. opmerking zet je maar hieronder.
Comment
-
We hebben eventueel ook nog aparte topics waar je complete opstellingen kunt laten zien om commentaar en tips te ontvangen:
Post hier je drive-in show foto's
en
Foto's van show producties
Comment
-
Ja wat moet ik zeggen?
Het zijn wazige erg wazige foto's. Er valt dus weinig te zien of op of aan te merken als je het niet goed kan zien.
Wat ik dan wel kan zien is dat je doek half over of achter de lampen op de grond van het podium liggen.
Je parren schijnen waarschijnlijk nogal recht in de ogen van het publiek en mogen misschien wat creatiever uitgericht worden.
Misschien een backdropje?
Zet je subs indien mogelijk altijd op de grond en dan de toppen erop. Scheelt je nogal rendement in het laag.
Comment
Comment