Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zend amateur zoekt studio (spraak)microfoon

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zend amateur zoekt studio (spraak)microfoon

Hallo Ik ben Marcel Ik ben (legaal)zendamateur op de kortegolf(HF banden)
    Ik bezit een Yaesu FT-1000MP als zender, bezit een DBX-286A processor en ben op zoek naar een goede microfoon voor deze combinatie.
    Maar ik heb op YouTube al diverse dingen kunnen beluisteren maar steeds als mensen een mooie sound hebben zit daar ook een equalizer tussen.
    Maar nu mijn vraag maakt het dan nog wel uit welke microfoon je pakt? Met een equalizer kun je een 27 mc bakkies microfoon nog lekker laten klinken.
    Wie kan mij hier een goed advies op geven.
    Beter een equalizer kopen en een wat goedkopere Microfoon of toch een duurdere microfoon?

Jouw verhaal klopt niet helemaal. Met een EQ kun je van slecht geluid geen goed of mooi geluid maken. Wat je wel met een eq kunt is de foutjes wat wegpoetsen zodat het wat minder erg klinkt. Je moet altijd met een goede basis beginnen. Een fatsoenlijke micro is dan ook het eerste wat je moet hebben. Wij hebben voor ons radiostation Rode nt1-a micro's en zijn daar dik tevreden over. Een collegastation met een iets beperkter budget gebruikt Behringer C1 micro's en zijn daar ook dik tevreden over. Het hangt een beetje van jouw budget af wat voor jou de beste keus gaat zijn. Verder hebben we achter elke micro een dbx microfoonprocessor hangen om de pieken en dalen wat op te vangen.

Comment

Originally posted by Hollender View Post
      Jouw verhaal klopt niet helemaal. Met een EQ kun je van slecht geluid geen goed of mooi geluid maken. Wat je wel met een eq kunt is de foutjes wat wegpoetsen zodat het wat minder erg klinkt. Je moet altijd met een goede basis beginnen. Een fatsoenlijke micro is dan ook het eerste wat je moet hebben. Wij hebben voor ons radiostation Rode nt1-a micro's en zijn daar dik tevreden over. Een collegastation met een iets beperkter budget gebruikt Behringer C1 micro's en zijn daar ook dik tevreden over. Het hangt een beetje van jouw budget af wat voor jou de beste keus gaat zijn. Verder hebben we achter elke micro een dbx microfoonprocessor hangen om de pieken en dalen wat op te vangen.
      Ik heb zelf de Behringer c-3 en ik mag hem HEEL erg :D
      komt supper mooi geluid uit maar kan altijd wel beter.
      het enige nadeel is dat hij heel erg gevoelig is.....
      maar als je een goede geluidsdichte kamer hebt kan je er zeker wel een klein radio station draaien.

mag ik vragen hoe julie dat doen met de korte afstanden? en wat noem je kort? 5km? 50 km?

Comment

Korte golf, heeft niks met afstand tussen zender en ontvanger te maken.

:p

http://nl.wikipedia.org/wiki/Korte_golf

Comment

Als het echt lekker amateurdraaien is en het niet al te veel mag kosten dan is de C-1 inderdaad een prima dingetje.
          Doet wat hij moet doen voor zijn prijs. Met vrienden heb ik vroeger voor de grap wel eens wat podcastjes gemaakt, we hadden er 3
          van liggen, en het voldoet gewoon.

Wil je toch wat meer besteden, ja dan is die NTA-1 ook interessant.
          Voor beide is fantoomvoeding nodig, een popfilter en shockmount zijn ook wel handig (die laatste 2 beide inbegrepen bij de NTA-1).

Comment

Graag verder in het topic dat al in 'Geluid & PA' staat.

Comment

Working...
            X