Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zend amateur zoekt studio (spraak)microfoon

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zend amateur zoekt studio (spraak)microfoon

Hallo Ik ben Marcel Ik ben (legaal)zendamateur op de kortegolf(HF banden)
    Ik bezit een Yaesu FT-1000MP als zender, bezit een DBX-286A processor en ben op zoek naar een goede microfoon voor deze combinatie.
    Maar ik heb op YouTube al diverse dingen kunnen beluisteren maar steeds als mensen een mooie sound hebben zit daar ook een equalizer tussen.
    Maar nu mijn vraag maakt het dan nog wel uit welke microfoon je pakt? Met een equalizer kun je een 27 mc bakkies microfoon nog lekker laten klinken.
    Wie kan mij hier een goed advies op geven.
    Beter een equalizer kopen en een wat goedkopere Microfoon of toch een duurdere microfoon?

Jouw verhaal klopt niet helemaal. Met een EQ kun je van slecht geluid geen goed of mooi geluid maken. Wat je wel met een eq kunt is de foutjes wat wegpoetsen zodat het wat minder erg klinkt. Je moet altijd met een goede basis beginnen. Een fatsoenlijke micro is dan ook het eerste wat je moet hebben. Wij hebben voor ons radiostation Rode nt1-a micro's en zijn daar dik tevreden over. Een collegastation met een iets beperkter budget gebruikt Behringer C1 micro's en zijn daar ook dik tevreden over. Het hangt een beetje van jouw budget af wat voor jou de beste keus gaat zijn. Verder hebben we achter elke micro een dbx microfoonprocessor hangen om de pieken en dalen wat op te vangen.

Comment

Originally posted by Hollender View Post