Over het algemeen als ik boxen verhuur (wat erg vaak gebeurd) instaleer ik het, en ga dan weg. Kom het vaak ook afbouwen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Discussie over verhuur
Collapse
X
-
Is ook een optie, maar stel: een klant woont in Arnhem (voorbeeldje) en is wegens X reden in Bilthoven en hij/zij wil iets van jou huren (bijvoorbeeld boxen) die hij vervolgens meeneemt naar Arnhem, dan lijkt mij het vrij tijdrovend om helemaal mee te gaan naar Arnhem. ;)Last edited by DeejayTim; Monday-17-08-2009, 16:34.
Comment
-
Originally posted by DeejayTim View PostMaar als je een parretje aan een (über) leek verhuurt die bijvoorbeeld niet eens weet hoe je hem moet inhangen en hoe je het kleurenfilter inschuift, en er vervolgens mee gaat rotzooien, dan heeft dat niks te maken met wat je verhuurt.
Vaak kun je het ook al afleiden van de namen die mensen aan zoiets geven. Of iemand om 'een T4 met par56 short met MFL lamp' of 'een discolichtsetje met knipperende spots' vraagt, zegt al veel.
@ DeejayTim, quote voortaan even het stuk waar je precies op reageert. Hoeft niet heel de post te zijn, als het maar duidelijk is op wie je reageert.
Comment
-
Originally posted by DeejayTim View PostIs ook een optie, maar stel: een klant woont in Arnhem (voorbeeldje) en is wegens X reden in Bilthoven en hij/zij wil iets van jou huren (bijvoorbeeld boxen) die hij vervolgens meeneemt naar Arnhem, dan lijkt mij het vrij tijdrovend om helemaal mee te gaan naar Arnhem. ;)
Sinds gisteren heeft bijna alle apparatuur een korte nederlandse handleiding, voor een rookmachine is dat een a4'tje maar voor een Pearl nog steeds 200 pagina's :P
Comment
-
Originally posted by Paradise View PostGoed, punt blijft dat met verhuur een groter risico is maar het leverd een hoop op (ongv. 20x verhuren en je hebt het aankoop bedrag terug)
Dit ligt geheel aan het soort product.
Een sneeuwmachine is er na 4 a 5 keer verhuren uit een dure speakerset zal daar een stuk langer over doen..
Comment
-
Wat Party Sound zegt klopt. Dit heeft alles te maken met vraag en aanbod. Er is meer vraag en aanbod bij speakers, waardoor de prijzen zakken. Een stuk minder mensen hebben een sneeuwmachine nodig, waardoor deze minder verhuurt wordt en de prijzen hoger liggen.
Nou heb je met verhuur een zeer groot risico wat eigenlijk gewoon niet dicht te timmeren is. Bij mij is het ook zeker niet altijd goed gegaan en daarnaast zijn mijn spullen veel sneller na de klote.
Mijn advies ben je nog geen bedrijf beginner er dan nog niet aan en zorg dat je reserves achter de hand hebt, dus wees niet afhankelijk van die ene dj-set of geluidset (stel dat je hem niet terug krijgt en je hebt de volgende dag een drive-in show).
Comment
-
De 20x was ook ongeveer
Ik ben bezig op dit moment met een klein projectje, ik wil voor €70,- p/s GPS locators inbouwen in mac's en avolites pearl.
Ze zijn vrij klein dus ze kunnen ingebouwd worden, helaas zijn ze wel duur genoeg om niet bij een parretje er in te douwen.
Tuurlijk voorkomt dit het probleem niet, maar hoop dat het wel helpt mocht het eens misgaan..
Ook een mogelijkheid die me nu te binnen schiet:
Verzekering afsluiten, kosten daarvan gewoon doorekenen (zonder de klant dat te vertellen aangezien niet iedereen daar even blij mee zal zijn: ''Ja, U moet betalen voor een verzekering mocht u alles jatten'')
Zal ook eens kijken ofdat er een verzekering is die dit dekt....
@Roderick
Ik heb helaas ook eens gehad dat een setje zwemles kreeg door een onverwachte bui, de apparatuur was de volgende dag weer nodig, verhuurbedrijf gebeld en alles geregeld op mijn kosten natuurlijk, weinig winst gemaakt maar m'n goeie naam was gered...)Last edited by Paradise; Tuesday-18-08-2009, 02:17.
Comment
-
Ik heb helaas ook eens gehad dat een setje zwemles kreeg door een onverwachte bui, de apparatuur was de volgende dag weer nodig, verhuurbedrijf gebeld en alles geregeld op mijn kosten natuurlijk, weinig winst gemaakt maar m'n goeie naam was gered...)
Dit kost me slechts 190 Euro per jaar maar scheelt een hoop geld en gezeur je belt je verzekeringsagent op en die regelt dan alles ideaal.
Mijn tip dus verzeker je goed elke huurder kan een idioot zijn houd dat in je achterhoofd bescherm jezelf daar dus goed voor.
En laten we eerlijk zijn wat is nu 190 euro per jaar?
dat is nog geen 16 euro per maand maar voor die 16 euro heb je een hoop gezeur minder en kost het jou geen geld.
Comment
Comment