Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verzekeringen etc.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verzekeringen etc.

Wat ik me afvraag zijn jullie goed verzekerd met welke zaken hebben jullie rekening gehouden?

Wij zijn op diverse fronten verzekerd.
    - Vervoer verzekering (ook voor diefstal uit de aanhanger)
    - Aansprakelijkheid verzekering (omvallende trussjes en vallende lampjes)
    - Goederenverzekering ( tegen brand,water diefstal etc)

Omvallende trussjes of vallende lampen hebben we nog nooit gehad maar "better safe the sorry" stel dat het ongehoopt gebeurd betaal je je leven lang schade aan een persoon en dat kan niemand hebben lijkt mij.

Hoe hebben jullie het geregeld?

Nog geen verzekeringen, on the job is de opdrachtgever verplicht het te verzekeren, gebeurd helaas niet vaak maar dan ligen de kosten niet bij mij

Comment

En wat nu als jou lamp naar beneden komt? die is niet van de opdrachtgever denk je dat die netjes tegen de rechter zegt laat die arme jongen maar het is mij verantwoording?

Denk dat jij dan je leven lang krom moet liggen omdat het uiteindelijk toch jou lamp is.
      Tenzij je in je voorwaarde heb staan dat je niet verantwoord bent voor neerstortente lampen etc.

Comment

Ik ben niet verantwoordelijk voor het niet naar behoren functioneren van de apparatuur tijdens verhuur (lang leve de av :P)

Maar als ik mij aan de regels hou dan gebruik ik een safetie, dan kan er nooit een lamp naar beneden komen...

Comment

Zeg nooit nooit ook een safety kan door een enorme klap defect raken.

Comment

Dan kan ik aantonen dat ik aan al de veiligheids redens heb gehouden, en dat ik er verder niks aan kon doen...

Zal eerder de fabrikant aanspreken bij het breken van een safetie door een val van een par :D

Tuurlijk ander verhaal als de safetie versleten is, of slecht onderhouden..

Ik zal niet aansprakelijk (kunnen) worden gesteld, ik heb én een G-haak gebruikt die het gewicht makkelijk kan hebben én een safetie gebruikt die het gewicht makkelijk kan hebben. Kans dat het beide kapot gaat is dan ook erg klein (zeg maar eigelijk niet aanwezig)

Vraag is natuurlijk ofdat een aansprakelijkheids verzekering helpt als iemand gewond raakt door het instorten van een lichtbrug die teveel draagt dan het maximale toegestane (anders zou hij ook niet naar beneden komen)

Comment

Als jij een lichtbrug hebt die te zwaar is behangen met lichtapparatuur dekt de verzekering dat ook niet lijkt mij? Anders gaan mensen wel erg gekken dingen uithalen...

Daarnaast ben jij bij de verhuur altijd nog als uitverantwoordelijk. Het zijn jou apparaten die je verhuurt en als dat op iemands hoofd omklettert wordt jij aangekeken.

Comment

Dan is een verzekering eigelijk waardeloos..

Als ik mij aan de regels hou (g-haak + safetie of lichtbrug + 0.75 regel) dan kan er nooit wat gebeuren, mocht er wel wat gebeuren dan komt dat of door:

Slecht onderhoud van mij (zou mijn verzekering dat dekken?, denk het niet)
                Fabrieksfout (en dan stel ik de fabrikant aansprakelijk)

Toch zal die verzekering wel handig zijn als ik bijvoorbeeld mijn box op een televisie laat vallen, ik neem aan dat die verzekering dan wel uitkeerd?

Ik ben inderdaad de schuldige als tijdens verhuur een lichtbrug naar beneden komt door slecht onderhoud, daar kan ik niet omheen maar mijn apparatuur word gelukkig altijd gecontroleerd, verder staat er in de AV dat de verhuurder correct werkende apparatuur meekrijgt en dat hij daar een melding van moet maken als dat niet zo is (dit is gedaan zodat men niet kapotte apparatuur kan terugbrengen en vervolgens zeggen dat het al kapot was)

Maar ja, je kan je av zo mooi mogelijk maken, die bordjes in de kleedkamers over dat de directie niet aansprakelijk is voor diefstal zijn ook niet wettig, zelfde met het in je av zetten dat ik niet veranwtwoordelijk ben voor het niet correct functioneren van de apparatuur, maar ik heb er liever te veel in staan mocht een klant iets mollen (die daar dan graag onderuit komen) en niks terugkrijgen, mocht iets kapot gaan door mijn schuld (of al kapot zijn) dan word er natuurlijk een oplossing geregeld voor de klant.

Ik zal er (hoop ik, heb het nooit uitgetest :P) niet op aan worden gekeken als ik mijn verhuurde apparatuur (bijvoorbeeld een par) naar beneden komt en er geen safetie is aangedaan als die wel is meegeleverd en uitgelegd hoe die werkt
                Last edited by Paradise; Wednesday-19-08-2009, 12:56.

Comment

Als je veel in de verhuur zit kan je jezelf verzekeren tegen schade. Echter hangt hier wel een prijskaartje aan.

Comment

Hmm paradise waarom laat je je niet eens informeren door een verzekeringsagent die komen vaak gratis en vrijblijvend langs.

Je slaat de spijker namelijk flink mis op een hoop dingen.
                    De safety breekt door een te harde val van jou lamp die jij niet goed heb opgehangen denk je dat een fabrikant dan de schuld op zich neemt?
                    Natuurlijk niet je moet reeel blijven een safety beperkt risico maar uiteindelijk hoort een mac250 niet aan een safety te hangen,uiteindelijk is de kans vrij groot dat de safety er ook geen zin meer in heeft en dan ben jij de verantwoordelijke.

Het is jou mac , jou g haak, jou safety en jou productie.
                    En zo denk de verzekering en waarschijnlijk een rechter ook.

@t roderick ik vind die kosten nog wel mee vallen denk dat je goedkoper uit ben met een verzekering dan iemand moeten betalen omdat die verminkt is door een vallend licht effect of iets dergelijks.

Ook is je aansprakelijk heids verzekering meer dan vallende lampen.
                    Wat dacht je van een kras die je kan maken met een flightcase of een kras op de vloer omdat je truss aan het tikken bent?
                    De verzekering regelt dit allemaal.

Comment

Een mac van mij weegt 25kg, die hangt aan een haak van 250kg, als de mac naar beneden komt dan mijn de fabrikant mij toch echt het een en ander uitleggen...

Als bovedien een safetie toch altijd breekt waarom gebruik ik ze dan in godsnaam?? Als ik mij aan de regels hou en dat ook kan bewijzen dan kan
                      A: Een lamp nooit naar beneden komen
                      B: Zal het niet makelijk zijn mij aansprakelijk te stellen als ik kan bewijzen dat ik een haak gebruik die 10x het gewicht van de lamp kan houden

Het is jou mac , jou g haak, jou safety en jou productie.
                      En zo denk de verzekering en waarschijnlijk een rechter ook

Het is inderdaad mijn mac, het is mijn haak en mijn safetie, maar als ik die op een normale manier gebruik (lees: op een manier waarvoor ze gemaakt zijn) dan kan er ook niks fout gaan, fijn dat een verzekereing ook vind dat het mijn spullen zijn, vraag me dan alleen af als de verzekering dat vind waarom die ooit zou uitkeren?

roderick ik vind die kosten nog wel mee vallen denk dat je goedkoper uit ben met een verzekering dan iemand moeten betalen omdat die verminkt is door een vallend licht effect of iets dergelijks.

Je neemt geen verzekering met de gedachte: ''Als ik iemand ooit vermink dan hoef ik niet te betalen'', dat is helaas niet het idee van een verzekering
                      Helaas heb je bij alle verzekering een drempelwaarde, krasje op de vloer zal je toch echt zelf moeten betalen.
                      Nee, ik neem z'n verzekering liever niet:
                      A: Ik hou mijn keurig aan de regels dus er gebeurd niks
                      B: Als er iets kleins gebeurd moet ik toch betalen door de drempelwaarde
                      C: Leg liever iedere keer €110 apart, kan ik de kleine dingen mooi mee betalen.

Vind het bovedien ook erg knap als je op het idee komt om truss op een houten vloer te gaan tikken. Zou ik persoonlijk op een andere lokatie doen (of er gewoon wat onderleggen)
                      Last edited by Paradise; Wednesday-19-08-2009, 16:55.

Comment

Een verzekering is wel belangrijk, zeker als je veel verhuurt. Voor losse verhuur kan jij nooit aansprakelijk worden gesteld als jij die lamp niet hebt opgehangen. (Mits je natuurlijk een goede (gekeurde) klem, een goed gekeurde safety en natuurlijk een goed functionerend en onderhouden apparaat.) Als dat allemaal in orde is, dan is de persoon die de opdracht heeft gegeven om die lamp in te hangen verantwoordelijk. Dus niet eens de gene die het in hangt...

Ik ben verzekerd voor: Transport, schade die aan het pand wordt toegebracht (dus krasjes op de vloer) door werzaamheden. En letsel die een derde kan oplopen door gemaakte fouten.

Comment

Dit werkt ongeveer hetzelfde als met je auto, als ik het goed begrijp? Als je iemand dood rijdt, is het wel jou fout, maar je verzekering betaalt? Tenzij je bieries op hebt?

Comment

Zo ongeveer ja.

Paradise gevaar zit in een klein hoekje het hoeft niet altijd jou schuld te zijn dat er iets kan gebeuren.
                            Het gebeurd erg vaak dat er iets valt of instort zoek maar eens op youtube.

Natuurlijk neem ik geen verzekering om mensen te kunnen verminken maar wel om mijzelf te beschermen zodat ik met een ongeluk niet gelijk een failisement aan kan vragen.
                            Daar bescherm ik me voor ook is die verzekering voor meer dan vallende lampen ook voor maken van krassen op vloeren etc etc.

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
                              Wat ik me afvraag zijn jullie goed verzekerd met welke zaken hebben jullie rekening gehouden?

Wij zijn op diverse fronten verzekerd.
                              - Vervoer verzekering (ook voor diefstal uit de aanhanger)
                              - Aansprakelijkheid verzekering (omvallende trussjes en vallende lampjes)
                              - Goederenverzekering ( tegen brand,water diefstal etc)

Omvallende trussjes of vallende lampen hebben we nog nooit gehad maar "better safe the sorry" stel dat het ongehoopt gebeurd betaal je je leven lang schade aan een persoon en dat kan niemand hebben lijkt mij.

Hoe hebben jullie het geregeld?
                              Mag ik je eens vragen waar jij je hebt verzekerd? En hoeveel je hiervoor kwijt bent? Ik ben ook op zoek naar verzekeringen op gebieden die jij opnoemt. Heb diverse offertes aangevraagd bij bedrijven. Benieuwd hoe jij en anderen het hebben geregeld.

Comment

Working...
                              X