Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verzekeringen etc.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb dit soort verzekeringen ook allemaal, via Meeus (en die weer bij Interpolis als ik me niet vergis).

Comment

Via Interpolis krijg jij diefstal uit je aanhanger alleen vergoed als het tussen 8:00 tot 22:00 (uit mn hoofd gezegd hoor, iig belachelijke tijden) plaats vind aangezien ze vinden dat iemand zich te makkelijk ingang in een aanhanger kan verschaffen. ook moet er DUIDELIJKE braakschaade zijn. Als jouw aanhanger snachts in een loods staat die goed afgeschermd is is hij dus wel verzekerd (behoorlijk grijze lijn dus)

Ik heb behoorlijk veel moeite moeten doen om een geschikte verzekering te vinden. vergeet ook vooral de rechtsbijstand niet!! (deze lossen eventuele geschillen met je klant op boven de 500 euro dacht ik)

owjah, ook nog een leuke... je hebt bij de meeste verzekeringen een wachttijd van 3 maanden (soms zelfs meer!!) dat betekend dus dat als jij verzekering neemt en er gebeurd in die eerste 3 maanden iets, hun helemaal niks doen/ betalen.

Verzekering is zeker weten in ons vak een belangrijk iets. onze apparatuur is erg gewild bij bepaalde figuren... wij lopen erg veel riico op schade tijdens vervoer of opbouwen en wij lopen erg veel risico op de feesten zelf gezien er altijd wel een persoon rond loopt met wat meer drankjes op als verstandig ;)

mijn advies dus: NOOIT!!!! bezuinigen op verzekeringen (ook al kost het overigens een belachelijke godsvermogen)

edit: ik zag nog een opmerking over algemene voorwaarden. deze worden regelmatig van de tafel afgevogen bij een rechtzaak. (bron: een advocaat die ik ken ;-) )
      Last edited by full effect; Tuesday-21-12-2010, 10:52.

Comment

Originally posted by full effect View Post
        Via Interpolis krijg jij diefstal uit je aanhanger alleen vergoed als het tussen 8:00 tot 22:00 (uit mn hoofd gezegd hoor, iig belachelijke tijden) plaats vind aangezien ze vinden dat iemand zich te makkelijk ingang in een aanhanger kan verschaffen.
        Zou kunnen, ik heb een bus met klasse 3 alarm dus dat is wel gewoon dag en nacht verzekerd. Maareh... een inbreker zet er niet bij hoe laat hij er was hoor, en jij kunt er best pas de volgende ochtend na 8.00 achter komen toch

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
          Zou kunnen, ik heb een bus met klasse 3 alarm dus dat is wel gewoon dag en nacht verzekerd. Maareh... een inbreker zet er niet bij hoe laat hij er was hoor, en jij kunt er best pas de volgende ochtend na 8.00 achter komen toch

ik beschreef alleen hoe de regels zijn. ik ben er niet al te lang geleden nog mee bezig geweest om alles weer is te verfrissen (ik ga niet betalen voor dingen die ik niet gebruik of die niet correct zijn ;-) ).

Comment

Ik heb behoorlijk veel moeite moeten doen om een geschikte verzekering te vinden. vergeet ook vooral de rechtsbijstand niet!! (deze lossen eventuele geschillen met je klant op boven de 500 euro dacht ik)
            Waar heb je nu je verzekeringen ondergebracht? En heb je het probleem met de beperkte tijden (tot 2200) kunnen voorkomen?

Comment

edit: ik zag nog een opmerking over algemene voorwaarden. deze worden regelmatig van de tafel afgevogen bij een rechtzaak. (bron: een advocaat die ik ken ;-) )
              En daarom je AV altijd laten controleren/opstellen door een jurist

Comment

ik heb mijn verzekeringen ook bij de interpolis lopen. Als het na 22:00 niet binnen staat ben ik er mee op pad en dus zelf bij. opzich is het dus geen probleem, maar wel iets waar je van op de hoogte moet zijn ;)

@zassie, dan nog staat de nederlandse wet boven jouw av. als een jurist de kans ziet zal hij dus als eerste die av van tafel vegen. overigens ga ik er niet vanuit ooit mijn av op deze manier te hoeven gebruiken, maar je weet natuurlijk maar nooit

Comment

Goed om te lezen dit topic! Bij mij is het volgende het geval:
                  Ik draai voornamelijk thuis (studentenhuis, dus voldoende feestjes;) ) Maar aangezien het een uitdehandgelopen hobby is staat er inmiddels een pioneer 400 series setje, 2 mackie topjes en een rcf sub. Dit valt zolang het thuis in de woonkamer staat onder de inboedel en overige verzekeringen die we op het huis hebben.
                  Nu wil het wel eens voorkomen dat ik op feestjes buiten de deur draai, hoe kan ik dan het beste mijn apparatuur verzekeren?

Comment

daarom laat je een jurist of advocaat je AV opstellen/nakijken... dan zou hij moeten kloppen met wat de wet voorschrijft en kan hij moeilijker tot niet van tafel worden geveegd

Comment

Als je vragen hebt over een verzekering. Doe net als ons. Wij zijn gewoon naar de lokale verzekeringsmeneer gegaan, ons probleem en wensen verteld en tada een paar dagen na de rand weer ff langs geweest en alles was geregeld. Kosten???? Geen idee wat we precies betalen dit hangt natuurlijk ook af van wat jij wel en niet wil verzekeren en wat wel en niet in jou situati op gaat.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                        Dit werkt ongeveer hetzelfde als met je auto, als ik het goed begrijp? Als je iemand dood rijdt, is het wel jou fout, maar je verzekering betaalt? Tenzij je bieries op hebt?
                        @Patrick: niet helemaal waar, meeste verzekeraars blijven zoeken naar iets om je zoveel mogelijk zelf te laten betalen natuurlijk;)

@Zassie: het is inderdaad erg verstandig om je Algemene Voorwaarden op te laten stellen door een jurist, echter zul je vrijwel altijd aansprakelijk zijn voor hetgeen jij doet. En dat kun je verzekeren, maar laat jij je AV ook altijd dwingend lezen? Móéten mensen bij jou je AV lezen, voordat ze spullen meekrijgen? En kun je dit bewijzen? Dit zijn minstens zulke belangrijke dingen!

Comment

Daarom moet je ook op je site(of mondeling) aangeven dat als ze bestellen, ze automatisch akkoord gaan met de AV en dit tevens opnemen in je AV, zorg dat het duidelijk zichtbaar is.

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                            @Patrick: niet helemaal waar, meeste verzekeraars blijven zoeken naar iets om je zoveel mogelijk zelf te laten betalen natuurlijk;)

@Zassie: het is inderdaad erg verstandig om je Algemene Voorwaarden op te laten stellen door een jurist, echter zul je vrijwel altijd aansprakelijk zijn voor hetgeen jij doet. En dat kun je verzekeren, maar laat jij je AV ook altijd dwingend lezen? Móéten mensen bij jou je AV lezen, voordat ze spullen meekrijgen? En kun je dit bewijzen? Dit zijn minstens zulke belangrijke dingen!
                            Ja, dat heb ik gemerkt ja. Kwam die vuige, ach, laten we maar zeggen niet zo'n aardige mevrouw ineens er mee aanzetten dat ik haar auto had beschadigd bij een aanrijding. Eh, wat, aanrijding? Hoe? Wat? Wie? Wanneer? Hoeveel dooien?

Tevens Dirk, is een AV niet gewoon net zoiets als een softwarelicentie? Iedereen scrollt gewoon naar beneden zonder het te lezen en klikt op "akkoord". Zal de gemiddelde softwarefabrikant aan z'n spreekwoordelijke reet roesten of iemand het gelezen heeft of niet, hij is wel akkoord gegaan. Am I right?

Comment

bij elke klus word er een contract ondertekend waar vlak boven de handtekening sectie vermeld staat dat er bij tekenen akkoord word gegaan met de op de achterzijde vermelde algemene voorwaarden. Of ze die lezen nee, maar er staat op een duidelijke plaats vermeld waar ze aan toe zijn bij tekening. Vooralsnog gelukkig nooit nodig gehad, maar je kan je maar beter indekken.

Comment

wat doe je dan tegen waterschade.. vorige jaar zijn er 2 cdj100s kapotgegaan door dat hij onder een lecage stond te verzuipen.
                                en... wat denk je? onze verzekering heeft NIETS vergoed...

Comment

Working...
                                X