Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Marc en ik hebben de discussie al vaak genoeg gehad over Mac. Wat een feit is dat het erg duur is, zo een monitor kost bijv. alleen al € 900,-.
Maar die MacPro die ik heb gekocht is echt ideaal om op te produceren, daarnaast zweer ik bij Logic dus daar heb je sowieso een Mac voor nodig. Heb er 6 GB geheugen in laten zetten en 2 TB hardeschijf.
Ben in totaal ongeveer € 3500 kwijt maar dan kan ik wel de komende jaren vooruit en heb ik mooie spullen :)
klopt nooit problemen bij mac . geen virussen of andere onzin waardoor gy traag word. dat is 1 van de reden waarom ik microsoft buiten gekelderd heb.
de prijzen zijn mss duur. maar als je hem juist gebruikt is ie het geld waard.
Omdat er maar 4 lampen aan bevestigd kunnen worden (maar omdat de bar met multipin werkt kunnen er wel 6 lampen op aangesloten worden, je kan dus ook lampen er op aansluiten die niet aan de bar bevestigd zijn.
Gaat gebruikt worden als kantoor pc, muziek pc, licht pc. Oftewel meer dan genoeg:)
Zou dit persoonlijk niet echt aanraden. Heb al genoeg laptops (ja, met goede specificaties) zien blijven hangen tijdens een DJ set in combinatie met DJ software als Traktor en Serato. En dat is toch best lullig als je nog heel de avond moet draaien en je hebt alleen een mix CD als backup ;)
Persoonlijk zou ik computer die voor muziek gebruikt wordt ook enkel voor muziek gebruiken.
een desktop is niet echt handig mee te nemen naar optredens helaas.....
Het is idd niet slim een laptop voor meerdere zaken te gebruiken.....1 laptop voor muziek, 1 voor licht etc etc.
Nadeel van laptops is ook: je loopt altijd achter de feiten aan qua grote HD en snelheid ten opzichte van een desktop PC
Alle functies gaan uiteraard niet te gelijk. Ik zelf ga voornamelijk met mijn drive-in show op stap bij bruiloften en bedrijfsfeesten. Hiervoor heb ik gekozen om midi te gaan draaien samen met mijn denon dn-s1200's. We hebben een muziekabonnement gehuurd. Andere grotere klussen heb ik andere dj's voor. Waarbij de laptop kan dienen met freestyler.
Alle informatie en muziek komt externe hardeschijven.
Om namelijk écht alles gescheiden te houden zou je per toepassing een aparte OS moeten hebben, dit in verband met draaiende processen en het vervuilen van je register. Als je echt alles in één zou willen doen, kan ik je aanraden om je kantoorapplicaties op Windows te laten draaien, en de muziekapplicaties op een Linux-derivative (Xubuntu werkt heerlijk voor audiotoepassingen) onder WINE.
Comment